AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #1 Skrevet 6. desember 2024 Det kan være tilfeldig men har tatt av noen kg, sexlysten har tredoblet seg,jeg er gladere og lettere til sinns,føler generelt en litt mer livsgnist. Skjønner ikke at en så liten ting kan skape så voldsom forskjell. Jeg trodde ikke den hadde en effekt på meg,men merket ikke til det før jeg fjernet den. Merket dere noe? Anonymkode: 0978a...164 7 4 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #2 Skrevet 6. desember 2024 Opplevde noe av det samme når jeg sluttet med p-piller. Libido ble normalt igjen og jeg var mye mindre sint. Anonymkode: c4b10...5be 4 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #3 Skrevet 6. desember 2024 Nå er jo nedsatt sexlyst en kjent bivirkning med denne typen prevensjon. Sammen med en del andre kjipe bivirkninger som går på humør, hodepine osv. Ganske ironisk at kvinner tar medisiner som gir nedsatt sexlyst for å kunne ha trygg sex. Og ganske sikker på at dersom det var menn som måtte ta disse medisinene, så hadde ALLE heller brukt kondom. Hvor mange menn hadde giddet å tatt p-piller som gir nedsatt sexlyst, humørsvingninger osv? Mens kvinner stapper i seg dette nesten ukritisk i store mengder. Jaggu på tide at menn i større grad tar ansvar for prevensjon, og ikke tar det som en selvfølge at kvinner tar p-piller Anonymkode: d63a4...d60 7 1 15
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #4 Skrevet 6. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det kan være tilfeldig men har tatt av noen kg, sexlysten har tredoblet seg,jeg er gladere og lettere til sinns,føler generelt en litt mer livsgnist. Skjønner ikke at en så liten ting kan skape så voldsom forskjell. Jeg trodde ikke den hadde en effekt på meg,men merket ikke til det før jeg fjernet den. Merket dere noe? Anonymkode: 0978a...164 Helt enig med deg, sexlysten er tilbake for fult, har gått ned noen kilo og humøret er bedre. Helt utrolig hvordan vi blir ført bak lyset når det kommer til bivirkninger av hormonpreparater. k49 Anonymkode: fdf50...151 6 3 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #5 Skrevet 6. desember 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): k49 Anonymkode: fdf50...151 Hvorfor hadde du spiral når du var så gammel? Anonymkode: e8405...579 2 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #6 Skrevet 6. desember 2024 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Nå er jo nedsatt sexlyst en kjent bivirkning med denne typen prevensjon. Sammen med en del andre kjipe bivirkninger som går på humør, hodepine osv. Ganske ironisk at kvinner tar medisiner som gir nedsatt sexlyst for å kunne ha trygg sex. Og ganske sikker på at dersom det var menn som måtte ta disse medisinene, så hadde ALLE heller brukt kondom. Hvor mange menn hadde giddet å tatt p-piller som gir nedsatt sexlyst, humørsvingninger osv? Mens kvinner stapper i seg dette nesten ukritisk i store mengder. Jaggu på tide at menn i større grad tar ansvar for prevensjon, og ikke tar det som en selvfølge at kvinner tar p-piller Anonymkode: d63a4...d60 La oss være ærlige. Ingen tvinger kvinner til å bruke p-piller eller spiral. Hvis mannen ikke ønsker å bruke kondom, bye bye. Anonymkode: 8acbe...e8a 1 2
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #7 Skrevet 6. desember 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvorfor hadde du spiral når du var så gammel? Anonymkode: e8405...579 Fordi man har mensen enda. Og kan være greit å ikke ha det. jeg har ikke gått på noe på over 20 år siden min mann steriliserte seg tidlig i vårt forhold. Men det er godt å ikke gå på noe for jeg ble veldig påvirket av hormoner. Eneste er at mensen irriterer meg da. Har kunna godt vært uten det. Anonymkode: 952e1...b99 8
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #8 Skrevet 6. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvorfor hadde du spiral når du var så gammel? Anonymkode: e8405...579 Jeg hadde den i den alderen fordi jeg slapp mensen. Jeg tok ut min og så inn ny for det var slitsomt med mensen etter så lang tid. Har ikke fått noen tydelige overgangsplager. Anonymkode: e75ec...aad 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #9 Skrevet 6. desember 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Helt enig med deg, sexlysten er tilbake for fult, har gått ned noen kilo og humøret er bedre. Helt utrolig hvordan vi blir ført bak lyset når det kommer til bivirkninger av hormonpreparater. k49 Anonymkode: fdf50...151 Skjønner ikke hvordan du føler deg «ført bak lyset når det kommer til bivirkninger», når bivirkningene står tydelig oppført i pakningsvedlegget til disse preparatene.. Men at kvinner samlet sett spiser disse tablettene uten å tenke på hva det gjør med kroppen er en annen ting. Det er på en måte sosialt forventet at kvinner tar p-piller, så unge jenter starter på dette uten å vie det så mange tanker. Synes det er på tide at det heller blir sosialt forventet at menn tar p-piller. Noe som aldri kommer til å skje, på grunn av bivirkningene Anonymkode: d63a4...d60 5 2
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #10 Skrevet 6. desember 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): La oss være ærlige. Ingen tvinger kvinner til å bruke p-piller eller spiral. Hvis mannen ikke ønsker å bruke kondom, bye bye. Anonymkode: 8acbe...e8a Men vi bruker ikke bare prevensjon bare for å unngå graviditet. Vi bruker det for å slippe mensen også. Jeg har kunna gjort mye for å slippe mensen. Hadde ting vært lettere for oss så hadde jeg fjerna alt som er. Men så lett er det ikke. Min mor sa at før så tok dem å skrapa livmorhalsen for å reduserer mensen. No så er ikke det like vanlig. Og skal mye til for at jeg får dekt det. Og det gjøres heller ikke her jeg bor. Så jeg har en lang vei for å få det innvilget enda. Siden jeg ikke har så store problemer. Men de er store for meg. Men ikke nok. Anonymkode: 952e1...b99 3
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2024 #11 Skrevet 7. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvorfor hadde du spiral når du var så gammel? Anonymkode: e8405...579 For å slippe mens og den kan være veldig ustabil i den alderen. Spiral er noe gyn ofte anbefaler for oss i overgangsalderen. Anonymkode: 6d0ff...4a7 2 3
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2024 #12 Skrevet 7. desember 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Nå er jo nedsatt sexlyst en kjent bivirkning med denne typen prevensjon. Sammen med en del andre kjipe bivirkninger som går på humør, hodepine osv. Ganske ironisk at kvinner tar medisiner som gir nedsatt sexlyst for å kunne ha trygg sex. Og ganske sikker på at dersom det var menn som måtte ta disse medisinene, så hadde ALLE heller brukt kondom. Hvor mange menn hadde giddet å tatt p-piller som gir nedsatt sexlyst, humørsvingninger osv? Mens kvinner stapper i seg dette nesten ukritisk i store mengder. Jaggu på tide at menn i større grad tar ansvar for prevensjon, og ikke tar det som en selvfølge at kvinner tar p-piller Anonymkode: d63a4...d60 Tenkt det samme. Nå har heldigvis mange blitt mer kunnskapsrike om bivirkningene ifh p-piller ifh både depresjon og tap av sexlyst. Kjenner mange som kjører enten hormonfritt eller kondom. Også flere som har avtalt at mannen steriliserer seg etter et visst antall barn. Anonymkode: e2567...755 4 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2024 #13 Skrevet 7. desember 2024 Jeg synes ikke at den ga mindre sexlyst, men mindre svingninger i både humør og lyst. Ikke vond pms, men heller ikke dødskåt under eggløsning etc. Anonymkode: e2c1c...5c3
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2024 #14 Skrevet 7. desember 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Det kan være tilfeldig men har tatt av noen kg, sexlysten har tredoblet seg,jeg er gladere og lettere til sinns,føler generelt en litt mer livsgnist. Skjønner ikke at en så liten ting kan skape så voldsom forskjell. Jeg trodde ikke den hadde en effekt på meg,men merket ikke til det før jeg fjernet den. Merket dere noe? Anonymkode: 0978a...164 Tro meg, det er ikke tilfeldig❤️ Hadde du brukt det lenge? Jeg var i slutten av 30-årene før jeg prøvde hormonprevensjon. Piller funke ikke, mistet all sexlyst bla. Så overbeviste gynekologen meg om at hormonspiral var tingen. Fikk den med minst hormoner. Den skulle være omtrent umulig å oppleve bivirkinger av i følge henne.. Vel, jeg mistet både sexlyst og evne til å få orgasme. Jeg ble rådet å vente i minst 6 mnd fordi bivirkingene kunne få tilbake. Det var 6 lange mindre som ‘kjemisk kastrert’. Aldri mer. Anonymkode: c6ea8...763 3
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2024 #15 Skrevet 7. desember 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Synes det er på tide at det heller blir sosialt forventet at menn tar p-piller. Noe som aldri kommer til å skje, på grunn av bivirkningene Ja for pillene for menn er der jo, det blir bare dusset kraftig ned. Menn vil ikke ha dem fordi de gir samme bivirkninger som damer får🙄 Menn som deltatt i forsking og testing av p-piller for menn har bakket ut før studiene er ferdige. De holder ikke ut bivirkingene som nedsatt sexlyst, humørsvingninger osv Anonymkode: c6ea8...763 3 2
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2024 #16 Skrevet 7. desember 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hvorfor hadde du spiral når du var så gammel? Anonymkode: e8405...579 Min bestemor var 53 år da hun fikk min far. Jeg er nå 47 år, og bruker p-pillen. Kommer til og fortsette en god stund. Og jeg har ingen tegn på overgangsalder. Anonymkode: d5888...17a 2 4
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2024 #17 Skrevet 7. desember 2024 Hormonspiral er djeveles verk. Sparer opp til sterilisering så jeg får slippe det makkverket mer. Kan ikke engang huske hvordan det var å være kåt. Anonymkode: 03185...640 2
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2024 #18 Skrevet 7. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Tro meg, det er ikke tilfeldig❤️ Hadde du brukt det lenge? Jeg var i slutten av 30-årene før jeg prøvde hormonprevensjon. Piller funke ikke, mistet all sexlyst bla. Så overbeviste gynekologen meg om at hormonspiral var tingen. Fikk den med minst hormoner. Den skulle være omtrent umulig å oppleve bivirkinger av i følge henne.. Vel, jeg mistet både sexlyst og evne til å få orgasme. Jeg ble rådet å vente i minst 6 mnd fordi bivirkingene kunne få tilbake. Det var 6 lange mindre som ‘kjemisk kastrert’. Aldri mer. Anonymkode: c6ea8...763 Nei brukt den i 1.5 år kanskje. Pga endometriose. Men nå skal jeg fjerne livmor uansett så da tok jeg den ut. Og det er virkelig som natt og dag. Anonymkode: 0978a...164
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2024 #19 Skrevet 7. desember 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hormonspiral er djeveles verk. Sparer opp til sterilisering så jeg får slippe det makkverket mer. Kan ikke engang huske hvordan det var å være kåt. Anonymkode: 03185...640 Nei jeg føler meg som en tenåring. Det er deilig å føle man lever altså men når man er singel så er det jo egentlig litt tortur 🥹 Anonymkode: 0978a...164
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2024 #20 Skrevet 7. desember 2024 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Min bestemor var 53 år da hun fikk min far. Jeg er nå 47 år, og bruker p-pillen. Kommer til og fortsette en god stund. Og jeg har ingen tegn på overgangsalder. Anonymkode: d5888...17a Jeg fikk sistemann året jeg fylte 48 (han var ikke planlagt 😅). Det er fullt mulig. Anonymkode: b92e4...b89 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå