AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #1 Skrevet 6. desember 2024 Inspirert av annen tråd her inne hvor barnet ikke fikk drikke med en gang da det var på besøk. Hva forventer du av foreldrene til barna når barna er på besøk hos andre? (Snakker om de første årene på skolen). Servering av drikke, mat, skjermtid osv.? Hva gjør du som forelder mens barnet har besøk? Anonymkode: e4eb1...06c
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #2 Skrevet 6. desember 2024 Forventer ingenting mer enn normalt tilsyn. Forventer at barnet får tilbud om mat om det er avtalt å være der rett etter skolen og over middagstid, samme får barn på besøk her. Anonymkode: e25ba...7db 2 2
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #3 Skrevet 6. desember 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Forventer ingenting mer enn normalt tilsyn. Forventer at barnet får tilbud om mat om det er avtalt å være der rett etter skolen og over middagstid, samme får barn på besøk her. Anonymkode: e25ba...7db Ts Har du noen forventning om hva slags mat? Anonymkode: e4eb1...06c
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #4 Skrevet 6. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ts Har du noen forventning om hva slags mat? Anonymkode: e4eb1...06c Nei, det har jeg ikke. Anonymkode: e25ba...7db 2 1
nordlending Skrevet 6. desember 2024 #5 Skrevet 6. desember 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ts Har du noen forventning om hva slags mat? Anonymkode: e4eb1...06c Jeg ville heller ikke hatt det, unntaksvis hvis det var snakk om allergier. 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #6 Skrevet 6. desember 2024 Forventer vel egentlig bare at de er trygge og har det fint. Om det er avtalt at de får mat der, så må de ta det de får. Et glass vann klarer vel ungene å ordne selv om de blir tørste. Anonymkode: 4e4c0...963 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #7 Skrevet 6. desember 2024 Nå var vel ikke hovedproblemet i den andre tråden at barnet ikke fikk vann med en gang, men at forelderen satt på pc´n og spilte dataspill under hele besøket. Å gjør sine egne ting selv om barnet har besøk er selvfølgelig helt ok, men problemet med slike dataspill er at man ikke kan dra fra det uten å risikere å ødelegge for alle andre man spiller sammen med og man blir utestengt for en periode. Dermed er terskelen for å forlate et spill veldig mye høyere enn om man for eksempel leser i en bok. De fleste såkalte «gamere» vil derfor unngå det med mindre det er helt krise og man gjør seg da veldig lite tilgjengelig. Tilbake til spørsmålet, så vil jeg forvente at der er en voksen person tilgjengelig, som er der hvis barna trenger hjelp til noe. Anonymkode: f0dbc...e66 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #8 Skrevet 6. desember 2024 Forventer at de får mat og drikke hvis de skal være der i mange timer. Og en normal oppførsel der ingen voksne hyler, krangler, drikker seg dritings osv. Ellers er det deres hus og deres regler. Anonymkode: 2a89e...cbc 3
Kygos Skrevet 6. desember 2024 #9 Skrevet 6. desember 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Nå var vel ikke hovedproblemet i den andre tråden at barnet ikke fikk vann med en gang, men at forelderen satt på pc´n og spilte dataspill under hele besøket. Å gjør sine egne ting selv om barnet har besøk er selvfølgelig helt ok, men problemet med slike dataspill er at man ikke kan dra fra det uten å risikere å ødelegge for alle andre man spiller sammen med og man blir utestengt for en periode. Dermed er terskelen for å forlate et spill veldig mye høyere enn om man for eksempel leser i en bok. De fleste såkalte «gamere» vil derfor unngå det med mindre det er helt krise og man gjør seg da veldig lite tilgjengelig. Tilbake til spørsmålet, så vil jeg forvente at der er en voksen person tilgjengelig, som er der hvis barna trenger hjelp til noe. Anonymkode: f0dbc...e66 Det er interessant å registrere at menn som gamer blir sett på som retarderte og totalt ute av stand til å ta vare på omgivelsene. 2
Fighter83 Skrevet 6. desember 2024 #10 Skrevet 6. desember 2024 Om det er et besøk som er avtalt så ber jeg barna finne seg vann i springen selv ellers lager jeg som regel noe middag ved middagstid som tomatsuppe, fisk o.l. Forventer at de oppholder seg på rommet til barnet de besøker, er ute å leker evt om de driver med noe hobbyting på kjøkkenbordet så må de rydde opp. Ellers normal høflighet som å hilse pent, spørre om hjelp om det er noe og takke for maten. 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #11 Skrevet 6. desember 2024 Kygos skrev (2 minutter siden): Det er interessant å registrere at menn som gamer blir sett på som retarderte og totalt ute av stand til å ta vare på omgivelsene. Vel, det er mine erfaringer, både med ekser og nåværende partner, og alle venninnene mine som har partnere som gamer. Vi holder på å bli gal alle sammen. Nå er barna våre betydelig eldre enn 6-åringen i tråden, men om jeg er i låven og jobber med campingvogn-oppussingsprosjektet mitt og mannen sitter på nabo-rommet og gamer, går de heller de 200 meterne til låven om det er noe, enn å gå inn til faren som sitter å gamer på naborommet. De har skjønt at det nytter ikke å forstyrre far når han gamer. Anonymkode: f0dbc...e66 2 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #12 Skrevet 6. desember 2024 Fighter83 skrev (16 minutter siden): Om det er et besøk som er avtalt så ber jeg barna finne seg vann i springen selv ellers lager jeg som regel noe middag ved middagstid som tomatsuppe, fisk o.l. Forventer at de oppholder seg på rommet til barnet de besøker, er ute å leker evt om de driver med noe hobbyting på kjøkkenbordet så må de rydde opp. Ellers normal høflighet som å hilse pent, spørre om hjelp om det er noe og takke for maten. ?? Lolol så de får ikke på stua?? Anonymkode: ce76b...a08
Fighter83 Skrevet 6. desember 2024 #13 Skrevet 6. desember 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): ?? Lolol så de får ikke på stua?? Anonymkode: ce76b...a08 De pleier oftest ikke å henge der, jeg har ingen tv så stua er kjedelig. Stua er ikke det mest brukte rommet i mitt hjem for å si det sånn. Er oftest kjøkkenet jeg er i og det er der vi koser oss mest i lag. Dette rommet vi koser oss med hobbyer, måltider mm. Alle hjem er forskjellige🤗 2
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #14 Skrevet 6. desember 2024 Kommer an på om det er planlagt besøk eller ikke, gutten min har ofte med seg 1-3 venner hjem fra skolen. Kan ikke servere alle mat hver dag, men de får ofte noe, av og til lager jeg bare ostesmørbrød eller noe sånt, så tar vi middagen til kveldsmat, eller så sender vi de hjem når vi skal spise. Planlagte besøk får alltid middag. Her har vi har alltid skåler med godteri på stuebordet, vi spiser lite godteri, men synes det er koselig å ha drops/ karameller eller Twist i fine skåler på bordet, besøket tar seg gjerne en godteri eller to, ingen av vennene har foreldre som er hysterisk på sukker . Hadde ikke giddet å rydde vekk godteri hver gang det kom besøk. De må være i kjellerstuen eller på rommet. Det får spille eller se på tv hvis de vil, men de leker alltid i tillegg . Anonymkode: 75523...9ae 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2024 #15 Skrevet 7. desember 2024 Ts Hva med skjermtid og hva de får gjøre på skjermen? Anonymkode: e4eb1...06c
atropos Skrevet 7. desember 2024 #16 Skrevet 7. desember 2024 Andre hus andre regler. Det må barna mine forholde seg til, men jeg setter pris på om de ikke sitter på skjerm fra de kommer til de går. Da går konseptet «besøk» ut døra synes jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå