AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #1 Skrevet 6. desember 2024 Jeg studerer sykepleie. Frykter jeg vil få et vitnemål fylt av bunnkarakterer. Får "E-sykepleieren" jobb? Anonymkode: e5ddd...260
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #2 Skrevet 6. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg studerer sykepleie. Frykter jeg vil få et vitnemål fylt av bunnkarakterer. Får "E-sykepleieren" jobb? Anonymkode: e5ddd...260 Ja, men det er lurt å ha relevant jobb ved siden av studiene! Døren til master er også lukket. Anonymkode: 8243d...277 4 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #3 Skrevet 6. desember 2024 Ja, muligens du ikke får første valget som nyutdannet. Etter en vis tid er det innsats/evne som teller. Anonymkode: 85171...4f9 2 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #4 Skrevet 6. desember 2024 Hvisatteomatte.... 🙄 Om du frykter dårlige karakterer, må du jo prøve å skjerpe deg og ta deg sammen slik at du ikke får dårlige karakterer. Anonymkode: 590c6...275 7 1 2
Fighter83 Skrevet 6. desember 2024 #5 Skrevet 6. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg studerer sykepleie. Frykter jeg vil få et vitnemål fylt av bunnkarakterer. Får "E-sykepleieren" jobb? Anonymkode: e5ddd...260 Ja, du får jobb men kommer ikke inn på master. Kanskje du får mulighet til å komme inn på videreutdanning også kan du muligens bygge på denne til en master. 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #6 Skrevet 6. desember 2024 Det er nå ikke praktisk mulig å få E. Anonymkode: d1bc4...8d0
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #7 Skrevet 6. desember 2024 Jobb ved siden av, få arbeidserfaring og gode referanser, tror noen ganger det teller mer enn karakterer. Jeg har en annen utdanning, ikke arbeidet innen faget, men kun A og B. Jeg strevde mer å få jobb enn medstudenter som hadde bare C, men relevant arbeidserfaring Anonymkode: 89b80...743 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #8 Skrevet 6. desember 2024 Om du består, så får du jobb uansett som sykepleier. Kanskje ikke førstevalget om du ikke har relevant arbeidserfaring, da. Og så ryker jo muligheten for en del videreutdanninger, som noen over skrev. Du kan ta en del enkeltfag og sånt, men ikke dem som krever master. E-sykepleieren klarer seg finfint, den også. Anonymkode: c79c4...96c 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #9 Skrevet 6. desember 2024 Du får jo sikkert jobb.. men spørsmålet er om du kan nok til å bli en god sykepleier. Husk at en dag står du der med ansvar og pasienten sitt liv i dine hender. Tenk på det! Anonymkode: bbace...77a 4 1 2
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #10 Skrevet 6. desember 2024 Har du relevant erfaring og gode referanser vil det øke sjansene dine. Men som arbeidsgiver ville jeg jo vært skeptisk til om du var kompetent nok - alle kan ha en dårlig dag på eksamen eller et fag de sliter litt med, men når du såvidt karrer deg over strykkarakter i samtlige fag ser det jo ikke bra ut. Anonymkode: e9184...374 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #11 Skrevet 6. desember 2024 Ingen så på karakterene mine, kun på hpr nummer. på videreutdanningen min så de på karakteren. Om du er sykepleier og er god i norsk, så er du garantert jobb. Anonymkode: f0129...f82 3 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #12 Skrevet 6. desember 2024 jeg har en a, flere b og en c, men når jeg har søkt jobb har jeg bare sagt hppr nr, ingen som ber om vitnemål. Anonymkode: b9b90...285 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #13 Skrevet 6. desember 2024 Slapp av, du får jobb som sykepleier uansett karakterer. Hadde ei på kullet som var A studet, men utrolig lite sympatisk og holdt på å stryke på en praksis pga det, hun ble ikke populær i arbeidsmarkedet pga personlighet. Selv gikk jeg gjennom en kjempetøff periode under hele utdanningen, fikk ikke bare E men noen dårlige karakterer og ikke et snitt å skryte av. Jeg har aldri slitt med å få jobb, har 2 videreutdanninger (som er betalt samme som master). Fikk jobb på siste praksisplass før jeg var ferdig utdannet, og har jobbet meg oppover. Lykke til 🤗 Anonymkode: 04308...d84 4 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #14 Skrevet 6. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ja, men det er lurt å ha relevant jobb ved siden av studiene! Døren til master er også lukket. Anonymkode: 8243d...277 Tar allerede en master fordi jeg er vernepleier fra før. I helsevitenskap på Nord. Ingen inntakskrav Anonymkode: e5ddd...260
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #15 Skrevet 6. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Slapp av, du får jobb som sykepleier uansett karakterer. Hadde ei på kullet som var A studet, men utrolig lite sympatisk og holdt på å stryke på en praksis pga det, hun ble ikke populær i arbeidsmarkedet pga personlighet. Selv gikk jeg gjennom en kjempetøff periode under hele utdanningen, fikk ikke bare E men noen dårlige karakterer og ikke et snitt å skryte av. Jeg har aldri slitt med å få jobb, har 2 videreutdanninger (som er betalt samme som master). Fikk jobb på siste praksisplass før jeg var ferdig utdannet, og har jobbet meg oppover. Lykke til 🤗 Anonymkode: 04308...d84 Takk. Veldig oppmuntrende, pasientene spør stadig etter meg i praksis. Anonymkode: e5ddd...260
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #16 Skrevet 6. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvisatteomatte.... 🙄 Om du frykter dårlige karakterer, må du jo prøve å skjerpe deg og ta deg sammen slik at du ikke får dårlige karakterer. Anonymkode: 590c6...275 Jeg jobber masse i tillegg fordi jeg er alene med tre barn fra 1-4 år. Og er muligens ikke den skarpeste kniven i skuffen tydeligvis. Så her er det ikke mye å hente. Anonymkode: e5ddd...260 2
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2024 #17 Skrevet 7. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Tar allerede en master fordi jeg er vernepleier fra før. I helsevitenskap på Nord. Ingen inntakskrav Anonymkode: e5ddd...260 Er du sikker på at du får E? Min erfaring er at nivået på Nord er svært lavt og de er ganske rause med karakterene. Anonymkode: 3a934...98a 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2024 #18 Skrevet 7. desember 2024 Men kjære vene, du er ferdig v.pl, går spl og tar master med tre små barn? Du er jo superkvinne. Anonymkode: b9b90...285 2 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2024 #19 Skrevet 7. desember 2024 Jeg hadde D’er og E’ er. Tok ekstravakter der jeg jobbet i praksis siste året og sikret meg jobb der før jeg hadde rukket å levert autorisasjonen og karakterene. Det ble aldri et tema. Kun autorisasjonen som gjaldt. Jeg er en veldig dyktig og omsorgsfull sykepleier tross litt dårlige karaktere (om det er lov å si det som anonym)☺️ Og jeg har aldri hatt problemer med å få andre jobber senere heller. Da fikk jeg inntrykk av at det var referansene fra tidligere arbeidssted som ble lagt mest vekt på. Noen skriver her at du kan legge fra deg tanker om master. Ikke nødvendigvis. Det varierer fra år til år eter hvor mange søkere de har. Det fokuseres på å videreutdanne sykepleiere for å øke kompetansen og legge til rette for det. Men master utdannelse er kanskje uansett ikke det vi med D og E karakterer drømmer mest om😅 Anonymkode: 3b696...865
Serafin Skrevet 7. desember 2024 #20 Skrevet 7. desember 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg studerer sykepleie. Frykter jeg vil få et vitnemål fylt av bunnkarakterer. Får "E-sykepleieren" jobb? Anonymkode: e5ddd...260 Ja, jeg er selv sykepleier og ingen arbeidsgiver har noensinne kikket på karakterene mine. De vektlegger ikke det i det hele tatt på jobbintervjuene. Men vær klar over at hvis du vil ta master må du ha C i snitt. Og det er ikke mulig å forbedre karakterene dine når du er først ferdig med sykepleierskolen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå