AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #1 Skrevet 6. desember 2024 Jeg har noen utrolig snille svigerforeldre, men jeg sliter med å få tillit til dem og stole på de. Og jeg vet ikke hvor mye jeg skal forholde meg til det, fordi jeg og mannen har svært ulike meninger. foreldrene til mannen bor langt unna, så vi ser dem kanskje 4 ganger i året i omtrent en uke hver gang. vi har et barn på 2 år. jeg opplever at svigers kun kjører eget løp og bryr seg henden i hva vi sier eller hva som er viktig for oss. Nå har dem for første gang passa ungen på dagtid tre dager på rad og det er nesten som de skulle «ta igjen» alt de ikke har fått gjort tidligere. Vi (jeg) er veldig opptatt av kosthold. Serverer ikke godis og kaker til ungen, men er vi i en bursdag eller annen tilstelning får det selvfølgelig smake. Vi begrenser, men har ikke forbud! men nå har altså svigers bare gått langt utover mine grenser. De har vært på cafe to ganger om dagen disse dagene. Ungen har fått eget kakestykke, is, juice og ingen ordentlig mat gjennom dagen. Når vi har kommet hjem har unge ikke vært til å kjenne igjen, men tror også dette kan ha med utrygghet siden de sees så sjeldent. de har også vært ute å kjørt med barnet, uten at vi har sagt det er ok (fordi jeg ikke stoler på dem). Og da har du plassert ungen i bilstol full av klær, kjempe slakke belter fordi «det blir jo så ubehagelig hvis det strammer». Mannen synes jeg er hysterisk! Mener dette er en kort periode, deres glede og at jeg frarøver ungen kvalitetstid med besteforeldrene og surner forholdet pga hysteri. Jeg derimot mener at barnet IKKE har det bra når det blir proppa med sukker, ikke får ordentlig mat, er utslitt og ukjennelig med bare gråt, slåing og tydelig frustrasjon når vi kommer hjem fra jobb. Jeg mener barnet ville hatt det MYE bedre i barnehage med trygge rammer og kjent personale, men heller kunnet blitt hentet tidligere av besteforeldre. Jeg synes også det er skremmende at de har så lite kunnskap om bilsikring, til tross for hvor mye vi har imprenta viktigheten og hvor mye det betyr for oss. jeg klarer ikke snakke med mannen om dette, for han blir jo så klart forbanna på meg. Mens mammahjertet mitt gråter fordi jeg føler jeg ikke klarer å stå opp for ungen min! overreagerer jeg?? Kom med deres innspill og tanker her. Anonymkode: 421dc...24f 2 1 2
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 Populært innlegg #2 Skrevet 6. desember 2024 Ja, du overreager!!!!!! Anonymkode: 9bcde...d56 46 8
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #3 Skrevet 6. desember 2024 Du er hysterisk, vil jeg si. Anonymkode: 3179e...88d 30 6
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #4 Skrevet 6. desember 2024 Jeg personlig ville hatt barnet i barnehagen når det er sånt... Selv om det er familie så betyr ikke det at du må godta alt... Kjipt å føle seg sånt. Noen skriver hysterisk og overreagere, men du må følge magefølelsen tenker jeg Kjipt å føle seg trampet over. Anonymkode: 1fa78...2f0 9 3
Pilleville Skrevet 6. desember 2024 #5 Skrevet 6. desember 2024 Litt overreaksjon men avtal at neste gang de kommer så kan barnet gå korte dager og de henter. 4 1
Snublefot62 Skrevet 6. desember 2024 #6 Skrevet 6. desember 2024 Så du har all bestemmelsesrett over måten barnet skal oppdras på - og samboers meninger ikke teller i det hele tatt? 29 1 10
Stor pike Skrevet 6. desember 2024 #7 Skrevet 6. desember 2024 La nå besteforeldrene og barnet kose seg! Kanskje de er usikre på hvordan omgås barnebarnet, da er cafe en trygg og hyggelig ting å gjøre. 14 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #8 Skrevet 6. desember 2024 Du overreagerer så til de grader. Slutt å være så kjip Anonymkode: 8213c...369 17 5
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #9 Skrevet 6. desember 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): de har også vært ute å kjørt med barnet, uten at vi har sagt det er ok (fordi jeg ikke stoler på dem). Og da har du plassert ungen i bilstol full av klær, kjempe slakke belter fordi «det blir jo så ubehagelig hvis det strammer». Maten får så være, det er kun noen få dager. Men dette er definitivt ikke greit! Der går min grense! Anonymkode: 84612...db0 6 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #10 Skrevet 6. desember 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): jeg klarer ikke snakke med mannen om dette, for han blir jo så klart forbanna på meg. Mens mammahjertet mitt gråter fordi jeg føler jeg ikke klarer å stå opp for ungen min! Anonymkode: 421dc...24f Mammahjertet gråter faktisk 🙃 Anonymkode: 76c0b...3a2 30
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #11 Skrevet 6. desember 2024 Ja det er ikke lett å være besteforeldre lenger. En gang i blant så kan man få lov til å gjøre sånt tenker jeg. Det er ikke i blant som ødelegger kostholdet til barnet. Det er hva dere gjør i hverdagen. Men å sikre barnet i bilen skal gjøres skikkelig da. Anonymkode: e6f55...b56 14
KaraThrace Skrevet 6. desember 2024 #12 Skrevet 6. desember 2024 Du overreagerer ikke i det hele tatt. Ikke hør på de snerpete bestemødrene med dårlige forhold til grensesetting som svarer her. Det er ikke litt overreaksjon å reagere på cafebesøk flere ganger om dagen og at de ikke forholder seg til TRAFIKKSIKKERHET. 9 9
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #13 Skrevet 6. desember 2024 Er veldig overrasket over svarene du har fått.. jeg syns verken du overreagerer eller er hysterisk. Anonymkode: 34e07...adb 11 1 4
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #14 Skrevet 6. desember 2024 Helt enig med flertallet her i at du overreagerer kraftig - foruten bilsikringen, som jeg er enig i at de ikke bør slurve med. Anonymkode: 5a65e...766 14 3
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #15 Skrevet 6. desember 2024 Du kan jo vise dem hvordan de monterer selene. Men jeg synes at når det er så sjeldent de sees så er det opp til dem å gjøre hva de vil så lenge barnet er trygt og har det kjekt. Litt cafebesøk tåler et barn som ellers har det trygt og godt. Anonymkode: bdffe...48b 9
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #16 Skrevet 6. desember 2024 Cafébesøkene hadde jeg gitt beng i. Ja unga blir grinete og uvel men det ordner seg. Slurv med sikring i bil derimot er fullstendig uakseptabelt. Anonymkode: 33aa9...451 8 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #17 Skrevet 6. desember 2024 Barnet må sikres ordentlig i bil, resten er faktisk ikke farlig. Anonymkode: eb721...201 6
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #18 Skrevet 6. desember 2024 Det er jo ikke noe som er hver uke Du sier selv de bor langt unna. Så syns noe av det overreagerer du på. Det at de finner på med dem, tar de med ut. De vil jo bare skape miner osv. Men det med klær i bilsele bør de kunne høre på. Ser her og så har ungene fått litt ekstra når de har vært med min søster som bor langt unna, de gangene de møttes blir det både kafe, kino,badeland pizza, godteri osv. Men er kun de dagene vi da er der jeg kommer fra. Stort sett ellers ab året er det våres regler Anonymkode: 84fd4...157
Ulven Skrevet 6. desember 2024 #19 Skrevet 6. desember 2024 Det er hverdagsmaten som teller og så tåler barnet fint å skeie ut sammen med betseforeldrene når de ses så sjelden. Hadde barnet vært sammen med besteforeldrene flere ganger i uken og blitt servert kake og is så hadde det stilt seg litt annerledes, men her er det ingen fare. Så ber du mannen ta et kurs med besteforeldrene om bilsikring. Det er ikke så lett for den eldre garde som ikke er vant til bilsikring å forstå hvor nøye man må være, og dette må forklares og læres. 4 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #20 Skrevet 6. desember 2024 Maten lar du gå. Sikring i bil må de følge opp om de skal kjøre barnet. Anonymkode: be495...1ce 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå