AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #1 Skrevet 6. desember 2024 Fikk beskjed om MA i dag. Etter flere ultralyder hvor det vokste og hjertet banket. Noen som vet hvorfor? Har du opplevd flere enn 1? Og noen som har blitt gravide igjen? Anonymkode: f81cf...cb2 2
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #2 Skrevet 6. desember 2024 Jeg opplevde dessverre MA i uke 10 etter å ha sett bankende hjerte i uke 7. Neste graviditet endte i frisk baby. En venninne av meg har nå to barn etter å ha opplevd både SA og MA. Håper du blir gravid igjen snart! Anonymkode: 7890f...81a
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #3 Skrevet 6. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg opplevde dessverre MA i uke 10 etter å ha sett bankende hjerte i uke 7. Neste graviditet endte i frisk baby. En venninne av meg har nå to barn etter å ha opplevd både SA og MA. Håper du blir gravid igjen snart! Anonymkode: 7890f...81a Godt å høre du fikk en frisk baby. Vet du hvorfor MA skjer? Anonymkode: f81cf...cb2
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #4 Skrevet 6. desember 2024 Jeg opplevde MA i uke 10. Neste svangerskap ble en velskapt baby. Hadde 2 SA også før første barn. Anonymkode: 87238...6b9
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #5 Skrevet 6. desember 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Godt å høre du fikk en frisk baby. Vet du hvorfor MA skjer? Anonymkode: f81cf...cb2 Fosteret ble målt til 8+3 i størrelse. Har lest at mange organer utvikles i den uken. Forsto på gynekologen at fosteret ikke så friskt ut og kroppen ordnet nok opp på egen hånd. De var ganske overrasket over at jeg ikke hadde mistet symptomer og opplevd smerter/blødninger. Kanskje det bare var et spørsmål om tid. Anonymkode: 7890f...81a
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #6 Skrevet 6. desember 2024 Har vært igjennom to MA, fått et friskt barn etterpå og venter nå barn nummer to. Anonymkode: 4d5b1...2ed
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #7 Skrevet 6. desember 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Har vært igjennom to MA, fått et friskt barn etterpå og venter nå barn nummer to. Anonymkode: 4d5b1...2ed Var de 2 MA etter hverandre? Anonymkode: f81cf...cb2
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #8 Skrevet 6. desember 2024 2 MA. En i uke 7 og en i uke 11+3. En SA etter det, og nå er eg gravid i uke 22🤞🏼❤️ Anonymkode: cf264...1f8 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #9 Skrevet 6. desember 2024 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Var de 2 MA etter hverandre? Anonymkode: f81cf...cb2 Ja, men tok lang tid å bli gravid igjen etter hver MA. Anonymkode: 4d5b1...2ed
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #10 Skrevet 6. desember 2024 Hatt en SA, som mulig kunne vært en MA også i uke 10. Var aldri på ultralyd så vet ikke når utviklingen stanset opp. Så fikk jeg en levendefødt. Så en MA i fjor da jeg var 11+0. Fosteret ble sendt til analyse og det var kromsomavvik (Turner syndrom). Dette var i utlandet så tror ikke det er vanlig i Norge at de undersøker sånt. Nå er jeg gravid på nytt, 20 uker og alt ser bra ut så langt. Anonymkode: 4edf5...1ab
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2024 #11 Skrevet 7. desember 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hatt en SA, som mulig kunne vært en MA også i uke 10. Var aldri på ultralyd så vet ikke når utviklingen stanset opp. Så fikk jeg en levendefødt. Så en MA i fjor da jeg var 11+0. Fosteret ble sendt til analyse og det var kromsomavvik (Turner syndrom). Dette var i utlandet så tror ikke det er vanlig i Norge at de undersøker sånt. Nå er jeg gravid på nytt, 20 uker og alt ser bra ut så langt. Anonymkode: 4edf5...1ab Hvor lang tid tok det før du ble gravid etter MA? Når hadde fosteret sluttet å utvikle seg i uke 11? Anonymkode: f81cf...cb2
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2024 #12 Skrevet 7. desember 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Godt å høre du fikk en frisk baby. Vet du hvorfor MA skjer? Anonymkode: f81cf...cb2 MA skjer når fosteret ikke er friskt, så da ordner kroppen opp🙂 Anonymkode: 9510c...c90 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2024 #13 Skrevet 7. desember 2024 Jeg hadde SA 11+5, etter å ha blødd i 5 dager. Fosteret ble målt til 8+3, men var i live frem til 11+4. Hvis jeg ikke hadde vært på ultralyd dagen før, ville jeg nok fått beskjed om at det døde i uke 8, men merkelig nok gjorde det ikke det. Virker som det var kroppen min som måtte oppdage at noe var galt, og avslutte prosessen. Ble gravid igjen den 5. syklusen etter aborten, men vi prøvde ikke på de 2 første. Graviditeten gikk bra. Anonymkode: fb7b8...5bf
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2024 #14 Skrevet 7. desember 2024 Min første graviditet endte i SA i uke 12 (hadde nok regnet som MA om jeg tilfeldigvis hadde vært på ultralyd I ukene før, kroppen ryddet opp selv og fosteret var ute men legen mente graviditeten hadde stoppet opp rundt uke 9 ut fra størrelse på livmor). Har hatt to graviditeter uten problemer og to friske barn etter det. For de fleste handler SA/MA om tilfeldigheter og uflaks ❤️ Men det er en veldig fattig trøst når man står midt i det. Anonymkode: 22d08...f4e
Kvinne87Rogaland Skrevet 7. desember 2024 #15 Skrevet 7. desember 2024 Jeg ble gravid igjen 3 måneder etter MA. Er i uke 26 nå og alt er fint ❤️
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå