AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #1 Skrevet 6. desember 2024 Finnes det forhold over lang tid hvor det ikke er drama eller kjefting? Altså de forhold som er under 1-2 år telles ikke I såfall hvordan klarer dere dette? Anonymkode: 88dfa...929 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #2 Skrevet 6. desember 2024 Ja, så lenge begge er menn går det helt fint. Anonymkode: 3ea2d...4d5 4 3
Perfume Skrevet 6. desember 2024 #3 Skrevet 6. desember 2024 Jepp. Jeg er i ett! Snart 10 år nå.. Det klarer man ved å være raus med hverandre, kommunisere hele tiden og ville hverandres beste. Man må rett og slett velge det. Ikke bli for fornærmet over alt.. 5 2 4
Trolltunge Skrevet 6. desember 2024 #4 Skrevet 6. desember 2024 (endret) Jeg kjenner noen slike par, og de er rolige og avbalanserte mennesker som som oppriktig og automatisk tenker "Vi!" og ikke "Meg!", helt naturlig. Jeg er ikke et ikke- dramatisk menneske som bestandig tenker meg skikkelig godt om, så derfor kan jeg heller ikke forvente et helt ikke- dramatisk forhold. Innser såpass og har såpass selvinnsikt at jeg ikke bare kan skylde dette på min partner. Som heller ikke er bestandig avbalansert og har "Vi!" som automatisk tanke bestandig. For å få et slikt forhold, uten drama, må nok begge to være veldig avbalansert og uten egoistiske tendenser. Endret 6. desember 2024 av Trolltunge Skriveleif 1 8
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #5 Skrevet 6. desember 2024 Trolltunge skrev (1 minutt siden): For å få et slikt forhold, uten drana, må nok begge to være veldig avbalansert og uten egoistiske tendenser. Tilnermet umulig for de fleste. Så det handler ikke noe om at en i paret har satt et ultimatum eller leder forholdet? Anonymkode: 88dfa...929
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #7 Skrevet 6. desember 2024 Det finnes absolutt. Vi har vært sammen i nesten 25 år, og har faktisk aldri kranglet skikkelig. For oss handler det mest om "choose your battles", dvs at vi gidder ikke bråke om bagateller. Hittil har det ikke dukket opp store nok konflikter til å krangle om. Små uenigheter finner vi alltid en løsning på. Noen ganger "vinner" jeg, og andre ganger "vinner" han. Forstår meg ikke på folk som bråker og skriker for den minste ting. Hadde ikke orket å leve i sånne forhold. Anonymkode: 9712d...87c 6 2 5
Trolltunge Skrevet 6. desember 2024 #8 Skrevet 6. desember 2024 (endret) AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Tilnermet umulig for de fleste. Så det handler ikke noe om at en i paret har satt et ultimatum eller leder forholdet? Anonymkode: 88dfa...929 Det kan det jo gjøre, i utgangspunktet, men en person i et forhold kan ikke lage særlig drama helt alene. Mennesker som ikke er drama selv rygger nok stort sett hastig bort fra mennesker som lager drama. Man må nesten ha "genene" selv også for å stå i slikt. Tror selvinnsikt angående hva man selv tilrettelegger og aksepterer at får skje er veldig viktig. Man kan leve et helt liv med å skylde bare på andre, eller det motsatte kjønn generelt, men det lærer og utvikler man seg på ingen måte av. Om du har vært i flere forhold der det ble drama er du en fellesnevner i det. Altså all skyld er neppe din, men uskyldig er du antagelig ikke heller. Og ja, jeg lever som jeg lærer. For å få mindre drama i eget forhold og liv måtte jeg også reflektere over egen rolle i slikt, og bevisst jobbe med å endre meg angående ting som fyrte opp slikt. Ved å endre seg selv kan man også endre andre. Å endre andre uten å endre seg selv er rimelig umulig å oppnå. Endret 6. desember 2024 av Trolltunge 4
Mardina Skrevet 6. desember 2024 #9 Skrevet 6. desember 2024 Jeg hadde det sånn med eksen. Vi kranglet så og si aldri. Om vi var uenige om noe, så diskuterte vi det og la det bak oss. Vi var sammen i 9 år. 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #10 Skrevet 6. desember 2024 Aldri noe drama eller krangling med eksen, og vi var sammen 23 år. Vi var riktignok konfliktsky begge to, og kunne hatt godt av å lufte litt oftere, men ser ikke for meg at det hadde blitt høylytt. Anonymkode: f98e7...e1f
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #11 Skrevet 6. desember 2024 Opplevd det, vi kranglet aldri, men løste i er uenigheter med å prate som voksne mennesker, ikke skrike og miste kontroll. Men kan ikke si det ser ut som dette er vanlig Forrige eks var motsatt, der ble min rolige og rasjonelle tilnærming tatt negativt, og jeg fikk stempel som dramatisk bare jeg prøvde å ta opp noe, men drama ble det ikke ble før hun begynte å skrike. Forholdet var vel generelt preget av psykisk vold Anonymkode: cd721...9be
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #12 Skrevet 6. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Finnes det forhold over lang tid hvor det ikke er drama eller kjefting? Altså de forhold som er under 1-2 år telles ikke I såfall hvordan klarer dere dette? Anonymkode: 88dfa...929 Tror nok vårt samliv er rimelig dramafritt. På 15 år har vi ikke kranglet eller vært uvenner. selvfølgelig er vi uenige, og blir ikke alltid enig om annet enn å være uenige, men vi er alltid opptatte av at vi begge skal ha det fint i samlivet og velger «oss» hver dag. Vi snakker mye og har høy tillit til hverandre om at alt kan prates om, og det vil bli mottatt respektfullt av den andre når en mening ytres. Er en sur, og bare vil sitte i et hjørne og furte en dag, så er det helt greit. En styrke er nok og at vi begge, uten problem, kan leve livet vårt videre alene om vi skulle ønske det, vi er ikke avhengig av den andre for å ha trygghet i livet til basale behov, så vi velger hverandre fordi det gjør et bra liv bedre. Vær raus og sett grenser. Anonymkode: b44e7...de5 2 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #13 Skrevet 6. desember 2024 Vi har vært sammen i 3 år, og aldri vært noe drama og kjefting og det kommer det nok aldri til å bli heller. Ingen av oss har noensinne hatt drama eller noen særlig konflikt med andre mennesker heller. Min mann er en lytter og veldig reflektert og god til å sette seg inn i andres ståsted. Han er ikke typen til å bli blir fornærma eller ta ting personlig og umiddelbart gå i forsvar. Mens jeg er en person som har behov for å prate ut om ting hvis noe plager meg, jeg kan ikke ha det liggende å gnage og vokse seg større. Så vi er veldig kompatible, tar tak i ting med en gang om noe skulle oppstå, så løser vi det. Ganske kjapt og, det blir en ikke-sak når det slipper å ulme og bli en stor greie som kommer fram på feil tid feks. Anonymkode: 78f15...166 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #14 Skrevet 6. desember 2024 Kommer tilbake om 1 år. Men vi har hatt uenigheter og diskusjoner der jeg har blitt skikkelig irritert på han. Men vi har pratet oss igjennom det og det har ikke vært tegn på drama mellom oss. Vi er veldig synced. Har tilbrakt mye tid sammen både oss og med ungene og vi er bare naturlig synkronisert. Vi hadde en diskusjon rett før vi sovnet og han var bekymret for at jeg sovnet sur. Men for min del var vi ferdig med å diskutere det da fordi vi var slitne og vi kunne ta det opp igjen senere. Sovnet i armkroken hans og hadde en fin morgen der vi var like kjærlige som vi pleier. Så tok vi opp igjen tråden senere og ble ferdig med det og gikk videre. Vi lurer enda på hva vår første "skikkelige" krangel vil handle om, men jeg tror ærlig talt ikke det vil skje. Vi har vært igjennom mye, omringet av 3 krevende barn, og enda ikke kjent på noe negativ energi. Anonymkode: 4e65a...b24
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #15 Skrevet 6. desember 2024 Null drama her. Sammen i 30 år. Likevel masse lidenskap, kjærlighet og sex. Anonymkode: 04ec0...1bc 2
PurpleTuliip Skrevet 6. desember 2024 #16 Skrevet 6. desember 2024 Har vært sammen med samboeren min i seks år i mai/juni engang (aner ikke når vi ble sammen men sånn der omkring) Vi har aldri kranglet om annet enn småting. Vi hever aldri stemmen til hverandre men prater sammen. Vi er jevnlig uenige om ting men det er aldri noe dårlig stemning over tid. Ekstremt behagelig forhold og jeg respekterer og elsker han 🥰 det vi er mest uenige om er vel navn på ungene våre 😂 det vil jeg kalle ett luksusproblem fordi det finnes så uhorvelig mye å velge mellom. 😁🤭
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #17 Skrevet 6. desember 2024 Ja. Jeg og mannen er begge rolige personer. Vi er ganske logiske og rasjonelle begge to, og litt introverte. Hvis jeg har noen sterke følelser som plager meg, så sorterer jeg det i hodet mitt først og finner bakgrunnen for følelsene før jeg tar det opp rolig med ham i en diskusjon. Vel, jeg prøver i hvert fall og lykkes ganske ofte. Vi uttrykker begge behovene våre, tar hensyn til hverandre og har omsorg for hverandre. Vi forklarer ønsker og ting vi er misfornøyde med, og forventer ikke at partner er tankeleser. Og det går an å si unnskyld når man har gjort en feil, det går an å si at man vil være litt i fred (og det blir tatt hensyn til uten at den andre blir såra), det går an å si at man trenger en klem. Vi krangler omtrent aldri. Har vært sammen i 18 år nå. Noen få krangler har det blitt, men de er sjeldne (under en gang i året?). Aldri stort drama og trusler. Jeg er kvinne hvis det skulle være noen tvil. Og vi er en familie med små barn i hus. Anonymkode: 21103...663
Lill3My Skrevet 6. desember 2024 #18 Skrevet 6. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Finnes det forhold over lang tid hvor det ikke er drama eller kjefting? Altså de forhold som er under 1-2 år telles ikke I såfall hvordan klarer dere dette? Anonymkode: 88dfa...929 Ja. Fint lite drama her, egentlig aldri, nærmeste vi kommer er at undertegnede er litt gretten til tider pga helseutfordringer - men så har jeg også såpass selvinnsikt at jeg unnskylder meg og vi kan le av det. Vært sammen siden 2011 Tror mye av grunnen er 1) forventningsavklaring og 2) kommunikasjon om behov - sammen og individuelt og 3) at vi tenker på oss som et lag, og ikke som to motstandere 4) at vi har både felles interesser og egne interesser slik at vi ikke konstant "må omgås" og at vi når vi omgås, kan gjøre ting begge liker
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #19 Skrevet 6. desember 2024 Vært sammen i litt over 3 år nå og jeg har ikke vært noe drama. han finner ikke noe bedre, og jeg tror faktisk aldri at jeg finner noe bedre jeg heller. Anonymkode: 1656e...2d4
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #20 Skrevet 6. desember 2024 Absolutt😊 Vi har holdt sammen i over 30 år uten drama. Snakker godt sammen, lidenskapen på plass, og begge får blomstre i forholdet. Henger oss ikke opp i bagateller , og prøver bestandig å gjøre det beste for den andre. Anonymkode: dd419...0f7 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå