Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min kjæreste er helt bastant på at han ikke vil gifte seg noen gang. Jeg er litt usikker på hva jeg skal tenke om det. Sånn umiddelbart så gir det meg et inntrykk av at han ikke er 100% investert i oss. Eller tar jeg feil? 

Anonymkode: 71189...589

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bortimot 40% av ekteskap ender i skilsmisse. Ofte er konsekvensene av skilsmisser verre for menn, så jeg kan skjønne tankene hans.

Anonymkode: a8260...cfc

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg hadde tolket det slik, ja, men så er ekteskap viktig for meg. Jeg hadde ikke giddet å kaste vekk mer tid på han.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Min kjæreste er helt bastant på at han ikke vil gifte seg noen gang. Jeg er litt usikker på hva jeg skal tenke om det. Sånn umiddelbart så gir det meg et inntrykk av at han ikke er 100% investert i oss. Eller tar jeg feil? 

Jeg tenker at det er ganske unyansert å tenke at dette alene betyr at han ikke er investert.

Men har dere diskutert dette på et tidligere tidspunkt eller kom dere bare plutselig på det?

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Bortimot 40% av ekteskap ender i skilsmisse. Ofte er konsekvensene av skilsmisser verre for menn, så jeg kan skjønne tankene hans.

Anonymkode: a8260...cfc

Hva mener du med at konsekvensene av skilsmisser er verre for menn?

• Liker 1
Skrevet
SPOCA skrev (3 minutter siden):

Jeg hadde tolket det slik, ja, men så er ekteskap viktig for meg. Jeg hadde ikke giddet å kaste vekk mer tid på han.

Jeg må ikke gifte meg, altså, det i seg selv er ingen dealbreaker for meg. Been there, done that.  

• Liker 1
Skrevet
Snublefot62 skrev (2 minutter siden):

Jeg tenker at det er ganske unyansert å tenke at dette alene betyr at han ikke er investert.

Men har dere diskutert dette på et tidligere tidspunkt eller kom dere bare plutselig på det?

Det var avklart veldig tidlig, så ingen overraskelse i ettertid. Han framstår som investert på alle andre parameter, så jeg er usikker på hvor mye jeg skal legge i det.

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg må ikke gifte meg, altså, det i seg selv er ingen dealbreaker for meg. Been there, done that.  

Det må tydeligvis plage deg siden du spør. Dette syntes jeg er ett klassisk svar gifte/tidligere gifte sier!

Anonymkode: bac5d...f3a

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det var avklart veldig tidlig, så ingen overraskelse i ettertid. Han framstår som investert på alle andre parameter, så jeg er usikker på hvor mye jeg skal legge i det.

Da hadde jeg ikke lagt noe i det. En venninne av meg har en samboer som heller ikke vil gifte seg. Hun ville gjerne det en periode, men har slått seg til ro med det nå. En helt super mann som er invitert i både henne og forholdet, han har bare ikke noe ønske om å gifte seg. De har forøvrig vært sammen mange år nå. 

Anonymkode: b296f...135

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Da må du avklare hvor viktig dette er for deg og om det er rom for et kompromiss eller enighet.

Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Det må tydeligvis plage deg siden du spør. Dette syntes jeg er ett klassisk svar gifte/tidligere gifte sier!

Anonymkode: bac5d...f3a

Hva mener du med klassisk svar? Jeg har vært gift og kjenner ikke at jeg MÅ gifte meg på nytt. Samboer er helt fint det, så lenge begge er 100% forpliktet til forholdet 🙂

Skrevet
Snublefot62 skrev (16 minutter siden):

Da må du avklare hvor viktig dette er for deg og om det er rom for et kompromiss eller enighet.

Det er ikke viktig, jeg lurte bare på hva andre har opplevd rundt dette eller mener om temaet.

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Da hadde jeg ikke lagt noe i det. En venninne av meg har en samboer som heller ikke vil gifte seg. Hun ville gjerne det en periode, men har slått seg til ro med det nå. En helt super mann som er invitert i både henne og forholdet, han har bare ikke noe ønske om å gifte seg. De har forøvrig vært sammen mange år nå. 

Anonymkode: b296f...135

Jeg har også en venninne som har vært i et forhold lenge og har barn med en mann som ikke ønsker å gifte seg selv om kulturen han kommer fra tilsier at det er normen. Han vil ikke gifte seg fordi han ikke er sikker på om det er henne han vil leve sammen med og han vil heller ikke dele pengene sine 50/50 (han tjener GODT). Så man vet jo aldri hvilke intensjoner folk har.

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Her var det akkurat det samme med samboeren. 

Anonymkode: fb88d...95c

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det vet bare han. Jeg var helt bastant overfor eksen på at jeg ikke ville gifte meg, noensinne, ikke tale om. Men jeg var 100% klar for at vi skulle dele resten av livet. Det viste seg noen år senere at det samme ikke kunne sies om henne, til tross for at hun gjerne ville gifte seg med meg.

Anonymkode: e2263...d06

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det vet bare han. Jeg var helt bastant overfor eksen på at jeg ikke ville gifte meg, noensinne, ikke tale om. Men jeg var 100% klar for at vi skulle dele resten av livet. Det viste seg noen år senere at det samme ikke kunne sies om henne, til tross for at hun gjerne ville gifte seg med meg.

Anonymkode: e2263...d06

Hvorfor ville du ikke gifte deg med henne? Og hvordan trygget du henne på at du uansett ville dele resten av livet sammen? Det er veldig trist å høre at det ikke fungerte for dere to.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Hva mener du med klassisk svar? Jeg har vært gift og kjenner ikke at jeg MÅ gifte meg på nytt. Samboer er helt fint det, så lenge begge er 100% forpliktet til forholdet 🙂

Så for å være fornøyd som samboer, så må du vite at han egentlig vil gifte seg? Jeg tror ikke det finnes en fasit på hva folk legger i ekteskap, eller det å ikke ønske det. 

Anonymkode: d0eab...4d6

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Trodde faktisk det var vanlig å diskutere barn og ekteskap før forholdet ble seriøst, noe annet er det hvis han har ombestemt seg.

Anonymkode: 987c9...d1f

Skrevet

Du må bare bestemme deg for om det er viktig for deg.

Jeg visste jeg ville gifte meg, og jeg ville det før jeg fikk barn. Av flere årsaker.

Mannen var heldigvis enig.

Anonymkode: b5f97...09e

• Liker 4
Skrevet

Jeg ville gifte meg. Hadde vært samboer to ganger tidligere og ville noe mer den gangen. Nå er vi separert etter 23 år. Men jeg liker å være gift og vil gifte meg med kjæresten min. Heldigvis vil han også det. Hadde han ikke villet det hadde jeg sett det som han ikke ville noe seriøst. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...