AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #1 Skrevet 6. desember 2024 Heisann. Datteren min på 6 år var i går med ei venninne hjem fra skolen. Venninnen har skilte foreldre og de var hjemme hos hennes far. Etter jeg hadde hentet henne spurte jeg om hun hadde hatt det gøy, det hadde hun! Senere på kvelden kom hun å spurte om hun kunne få saft. Selvfølgelig kan du få seg svarte jeg, og lagde et glass saft til henne. Da fortalte hun at hun hadde spurt om drikke når hun var på besøk hos venninnen sin også. Da hadde faren svart «ja, jeg skal fikse snart, er snart ferdig med gamet», også gikk hun inn på rommet til venninnen igjen og ventet lenge før han kom med drikke. Så jeg fortsatte å stille litt spørsmål og fant ut at han hadde sittet på pc´n og gamet hele tiden mens hun var på besøk. Overreagerer jeg når jeg ikke synes det er helt innafor? Har ikke veldig lyst til å sende henne hjem dit flere ganger liksom. Anonymkode: 1476a...8b9 1 2
SosialIntrovert Skrevet 6. desember 2024 #2 Skrevet 6. desember 2024 Hva legges i å vente lenge? 15 11
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 Populært innlegg #3 Skrevet 6. desember 2024 Du tenker på din datter som var på besøk der og ikke fikk det ene glasset å drikke? Tenk heller på venninna som lever med den mannen av en far. Din datter kan da fint dra dit på besøk uten å lide noen nød. Det er faktisk fint om hun drar dit og er med venninna si, så slipper hun å være der alene med faren som sitter og gamer... Det er mange uduguelige foreldre der ute. Anonymkode: def8e...d77 42 11
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #4 Skrevet 6. desember 2024 SosialIntrovert skrev (Akkurat nå): Hva legges i å vente lenge? Hun har ikke veldig bra tidsperspektiv så vet ikke helt hva hun mener mår hun sier hun ventet lenge, men ser for meg mer enn 10 minutter i hvert fall. ts Anonymkode: 1476a...8b9
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 Populært innlegg #5 Skrevet 6. desember 2024 Har det noe å si? Så lenge de lekte for seg selv, og han var i huset, så spiller (!) det vel ingen rolle hva han faktisk gjorde? Anonymkode: f8a9c...6ed 63 20
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 Populært innlegg #6 Skrevet 6. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hun har ikke veldig bra tidsperspektiv så vet ikke helt hva hun mener mår hun sier hun ventet lenge, men ser for meg mer enn 10 minutter i hvert fall. ts Anonymkode: 1476a...8b9 Er dette virkelig noe å lage styr over at de må vente 10 min+ på saft? Anonymkode: b15c1...d27 76 22
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #7 Skrevet 6. desember 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hun har ikke veldig bra tidsperspektiv så vet ikke helt hva hun mener mår hun sier hun ventet lenge, men ser for meg mer enn 10 minutter i hvert fall. ts Anonymkode: 1476a...8b9 Henger du deg opp i spillingen eller ventingen forresten? Min umiddelbare tanke var at det er helt innafor av denne faren å spille så lenge barna klarer seg selv. Samtidig er det helt klart innafor å måtte vente litt før man får det man ber om. Fin lærdom det. Men, om det er ventingen og det var veldig lenge så ville jeg stusset litt. Allikevel ingen grunn til bekymring tenker jeg. Anonymkode: 91e6e...2a7 26 3
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 Populært innlegg #8 Skrevet 6. desember 2024 Herregud, alt dere skal legge dere oppi. Hva så om faren gamet mens dattera hadde besøk?? Skulle han lekt med dem istedenfor? Du overdriver skikkelig. Datteren din fikk ikke vondt av å vente litt. Anonymkode: 02c69...9b4 63 1 6
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #9 Skrevet 6. desember 2024 Det går helt fint at hun måtte vente på drikke. Mine barn må av og til vente på meg også. Anonymkode: 4b85b...b6c 25 2
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #10 Skrevet 6. desember 2024 Selv om jeg selv ikke er fan av gaming, syns jeg du overdriver. Faren skal vel ikke leke med datteren din, men med datteren hans? Vi har ofte besøk hjemme og tidsperspektiv er ulikt. Noen sier at de har ventet i evigheter men evigheten var på 5 minutter. Og det er jo heller ikke sikkert at faren gamet hele tiden. Anonymkode: 3ca06...7f1 15 1
Seff Skrevet 6. desember 2024 #11 Skrevet 6. desember 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hun har ikke veldig bra tidsperspektiv så vet ikke helt hva hun mener mår hun sier hun ventet lenge, men ser for meg mer enn 10 minutter i hvert fall. ts Anonymkode: 1476a...8b9 Og det synes du er så grusomt at du ikke vil sende datteren din flere ganger? Kom igjen, da. 17 3
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #12 Skrevet 6. desember 2024 Altså, hvis fyren ofrer egen datter null tanke og sitter og gamer hele kvelden er det selvfølgelig ikke bra i lengden, men jentene koste seg nå og underholdt seg selv. Synes ikke dette hørtes noe ille ut, så er det noe annet hvis han alltid er sånn overfor egen datter og hun kjeder seg eller føler seg utrygg. Men det har jeg ingen dekning for å hevde. At en voksen en gang bruker ti minutter på å følge opp et barns ganske udramatiske forespørsel, fordi de holder på med noe annet, tenker jeg uansett er en ikke-sak. Klart det kan være et moment i en vurdering hvis dette viser seg å være et mønster, men shit happens. Dette høres ut som skikkelig storm i et vannglass. Anonymkode: 511e5...250 16 2
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #13 Skrevet 6. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har det noe å si? Så lenge de lekte for seg selv, og han var i huset, så spiller (!) det vel ingen rolle hva han faktisk gjorde? Anonymkode: f8a9c...6ed Fordi denne gangen var det bare et glass vann, neste gang sitter hun kanskje på do uten dopapir og må vente i 20 minutter før han kommer å tar ned dopapir fra skapet. Gangen etter det kanskje hun skader seg skikkelig og han får det ikke med seg en gang fordi han sitter med hodetelefoner og er helt inni spillet. Er mye som gjør at det er lurt å vær tilgjengelig når man har barn i hus. Er ikke at hun måtte vente litt på drikke jeg reagerer på, men at han ikke er tilgjengelig om de trenger eller lurer på noe. ts Anonymkode: 1476a...8b9 4 2
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #14 Skrevet 6. desember 2024 Når mine har besøk leker de og styrer selv, mens jeg rydder eller slapper av med ei bok eller noe ved kjøkkenbordet. De får selvfølgelig drikke om de er tørste eller mat om de er her en stund, men ellers aktiviserer jeg dem ikke eller leker med de, men har tilsyn mens jeg gjør mine ting. Så lenge far var i huset og jentene lekte fint selv, så ser jeg ikke helt problemet så lenge han var tilgjengelig, og det ser det jo ut som han var selv om drikke ikke kom med en gang. Anonymkode: d93d8...f9e 13 3
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #15 Skrevet 6. desember 2024 Det kommer til å være mange rare foreldre ungen din kommer til å besøke, fremover. Vær forberedt. Mitt barn har vært på overnatting til ei venninne hvor hennes rødvinsberusede mor belærte ungene på overnatting om hva analsex er… da var ungene ti år. Og mora fortalte meg det selv samtidig som at ungene der hadde brukt tid på omegle mens de var der… Nei, vi lot ikke ungen komme dit mer. Men ungen har vært på besøk hos venninne hvor faren dytta datteren sin nedover trappa og daska til henne, og ellers sov bare på sofaen. Har også opplevd foreldre som har vært gjestfrie, hyggelige, men baksnakket meg som mor, fordi jeg ringte en gang ungen vår skulle kjøres hjem til oss og plutselig var fem mil unna, og spurte hvor hn ble av, da de plutselig var fem mil unna i motsatt retning og jeg ikke fikk beskjed fra faren om at han plutselig kom på at han ville kjøpe noe på Finn, sånn at kjøreturen til to timer istedenfor tyve minutter. Ingenting overrasker meg lengre. Ungen har også opplevd å overnatte til venninne med en far som krangla hele natta med samboer, som hadde sagt at ungen min så ut som en gutt fordi hadde klippet håret til under haka, hadde kameraovervåking i hele huset, serverte rå kylling til middag og som sovna mens han kjørte bil med de i bilen… De får heller ikke mer besøk for å si det sånn. Håper du ser ting litt mer i perspektiv nå, en far som gamer litt når ungene har besøk er ikke det verste. Anonymkode: 092fe...6d4 10 6
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #16 Skrevet 6. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Herregud, alt dere skal legge dere oppi. Hva så om faren gamet mens dattera hadde besøk?? Skulle han lekt med dem istedenfor? Du overdriver skikkelig. Datteren din fikk ikke vondt av å vente litt. Anonymkode: 02c69...9b4 Merk at ts skrev i HI at datteren hadde det gøy på besøk, men likevel klarte å vinkle det til at datteren måtte vente på drikke fordi faren til vennen gamet😳 Anonymkode: 3ca06...7f1 17 6
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #17 Skrevet 6. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Fordi denne gangen var det bare et glass vann, neste gang sitter hun kanskje på do uten dopapir og må vente i 20 minutter før han kommer å tar ned dopapir fra skapet. Gangen etter det kanskje hun skader seg skikkelig og han får det ikke med seg en gang fordi han sitter med hodetelefoner og er helt inni spillet. Er mye som gjør at det er lurt å vær tilgjengelig når man har barn i hus. Er ikke at hun måtte vente litt på drikke jeg reagerer på, men at han ikke er tilgjengelig om de trenger eller lurer på noe. ts Anonymkode: 1476a...8b9 Men det vet du da alvorlig talt ikke. Anonymkode: d93d8...f9e 20 4
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #18 Skrevet 6. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Fordi denne gangen var det bare et glass vann, neste gang sitter hun kanskje på do uten dopapir og må vente i 20 minutter før han kommer å tar ned dopapir fra skapet. Gangen etter det kanskje hun skader seg skikkelig og han får det ikke med seg en gang fordi han sitter med hodetelefoner og er helt inni spillet. Er mye som gjør at det er lurt å vær tilgjengelig når man har barn i hus. Er ikke at hun måtte vente litt på drikke jeg reagerer på, men at han ikke er tilgjengelig om de trenger eller lurer på noe. ts Anonymkode: 1476a...8b9 Men han visste vel i dette tilfellet at det var snakk om et glass saft og antagelig ikke verdens undergang? Om barnet ditt hadde kommet ropende og sagt «huset brenner» så hadde han sannsynligvis avsluttet spillet. Anonymkode: d27cd...71a 31 12
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #19 Skrevet 6. desember 2024 Klarer hun ikke å hente seg drikke selv?.. Anonymkode: 60531...4c5 14 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #20 Skrevet 6. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Klarer hun ikke å hente seg drikke selv?.. Anonymkode: 60531...4c5 Det er jo helt normalt at en seksåring spør når de er borte på besøk og ikke bare går å finner seg et glass selv, eldre barn og forsåvidt Anonymkode: d93d8...f9e 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå