Gå til innhold

Jobber som er "lette" å få. Lei helsevesenet

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tror jeg er ferdig med helsevesenet. Hva slags jobber kan jeg ha sjans på uten mer utdannelse? Har en bachelor i vernepleie.

Alternativer jeg har tenkt på er:

Forsikringsrådgiver

Klesbutikk

Renholder (må jeg ha fagbrev? Har ikke erfaring...)

Noe annet??

Anonymkode: 00b3a...942

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kabinpersonale, hvis du er i ok fysisk form og relativt oppegående menneske. Må dog være språklig sterk i engelsk. 

Anonymkode: 4ca42...76e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo ta videreutdanning, og komme deg helt vekk fra helsevesenet. Trenger jo ikke å ta en ny bachelor eller et fagbrev.

Gjør litt research på høgskoler og universiteter, og se om det er noe som du interesserer deg for. Det er mange tverrfaglige videreutdanninger og mastere man kan ta, for å komme seg inn i et helt annet felt.

Anonymkode: 1a848...611

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Jeg tror jeg er ferdig med helsevesenet. Hva slags jobber kan jeg ha sjans på uten mer utdannelse? Har en bachelor i vernepleie.

Alternativer jeg har tenkt på er:

Forsikringsrådgiver

Klesbutikk

Renholder (må jeg ha fagbrev? Har ikke erfaring...)

Noe annet??

Barnehage, barnevern, skolen.

Hva er hovedårsaken til at du vil bort fra helsevesenet, lønn eller dårlig bemanning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bari skrev (6 minutter siden):

Barnehage, barnevern, skolen.

Hva er hovedårsaken til at du vil bort fra helsevesenet, lønn eller dårlig bemanning?

Slitsomt p.ga. de emosjonelle kravene/at man gir "alt '' og litt til av seg selv. Lønn er drt minst viktige.

• Liker 10
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber på kundesenter i en liten bedrift. Jobber kl. 7-15, man-fre. Alltid fri kvelder, helger og helligdager. Til tider veldig lite å gjøre og jeg får gjort mye annet mens jeg er på jobb. Bestilt tannlegetime, nettshopping, betalt regninger, skrive handlelister osv. Jeg har egentlig høy utdanning, men ikke fått napp på noe relevant enda, selv om jeg søker (ikke så mye jobber i nærheten av der jeg bor). De andre jeg jobber med har ingen utdanning utover VGS

Anonymkode: 275d5...51b

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg jobber på kundesenter i en liten bedrift. Jobber kl. 7-15, man-fre. Alltid fri kvelder, helger og helligdager. Til tider veldig lite å gjøre og jeg får gjort mye annet mens jeg er på jobb. Bestilt tannlegetime, nettshopping, betalt regninger, skrive handlelister osv. Jeg har egentlig høy utdanning, men ikke fått napp på noe relevant enda, selv om jeg søker (ikke så mye jobber i nærheten av der jeg bor). De andre jeg jobber med har ingen utdanning utover VGS

Høres herlig ut!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jobbe med saksbehandling i Nav, dersom du ikke ønsker kontakt med mennesker, eller på Nav kontaktsenter.

Anonymkode: 03681...7c0

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvordan fikk du den? Var stillingen utlyst?

Anonymkode: 7df78...1d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Du kan jo ta videreutdanning, og komme deg helt vekk fra helsevesenet. Trenger jo ikke å ta en ny bachelor eller et fagbrev.

Gjør litt research på høgskoler og universiteter, og se om det er noe som du interesserer deg for. Det er mange tverrfaglige videreutdanninger og mastere man kan ta, for å komme seg inn i et helt annet felt.

Anonymkode: 1a848...611

Har du noe eksempler på dette? Aldri sett... Og skulle gjerne funnet ett sted å bruke bachelor og samtidig ta noe mer for å gjøre noe annet. 

Anonymkode: 4d8a0...c66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Du kan jobbe med saksbehandling i Nav, dersom du ikke ønsker kontakt med mennesker, eller på Nav kontaktsenter.

Anonymkode: 03681...7c0

Det er nesten umulig å få de jobbene med mindre man bor på en liten plass. Det er over 200 søkere på hver utlyst stilling i byene, så det er rift om de jobbene. Men ellers enig 😊

Anonymkode: e94a9...b2c

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i samme situasjon som deg. Vernepleier og føler jeg er ferdig i dette yrket, men vet ikke hva jeg skal jobbe med. Jeg har jobbet i bolig, barnehage og dagsenter for mennesker med utviklingshemming. Jeg er sliten av dårlig bemanning, stress og mas. Det er det samme overalt. Hjelper ikke så mye at man er ettertraktet på arbeidsmarkedet som vernepleier når vilkårene er like dårlige overalt. Søker på jobber innen rus og psykiatri nå, men er vel ikke noe bedre der heller.

Anonymkode: 43adf...316

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok privat kurs som advokatsekretær da jeg følte meg ferdig med sykepleien. Nå gikk jeg videre til juss, men flere i klassen min fikk sekretærjobber etter det kurset, varte et halvt år på heltid (ett år på deltid). 

Anonymkode: 3a891...a0b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er i samme situasjon som deg. Vernepleier og føler jeg er ferdig i dette yrket, men vet ikke hva jeg skal jobbe med. Jeg har jobbet i bolig, barnehage og dagsenter for mennesker med utviklingshemming. Jeg er sliten av dårlig bemanning, stress og mas. Det er det samme overalt. Hjelper ikke så mye at man er ettertraktet på arbeidsmarkedet som vernepleier når vilkårene er like dårlige overalt. Søker på jobber innen rus og psykiatri nå, men er vel ikke noe bedre der heller.

Ja rus og psykiatri kan være verdt å prøve

Anonymkode: e83b9...d5d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Hvordan fikk du den? Var stillingen utlyst?

Anonymkode: 7df78...1d7

Ja, utlyst på Finn.no. Den hadde veldig få søkere. Den så veldig kjedelig ut, firma som ingen har hørt om, men søkte fordi den var veldig nærme der jeg bodde og jeg hadde erfaring fra kundesenter.

Arbeidsbeskrivelsen var "svare på telefon", "enkel feilsøking/hjelp over telefon", "besvare e-post" og "kommunisere med kunder og ansatte" innenfor det vi selger. Jeg har jobba det i to år nå, aldri jobbet overtid, helg eller annet ugunstig tidspunkt. Man må ofte lete på de "kjedelige" utlysningene for å finne ålreite jobber.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Hva med nattevakt ? Det vurderer jeg. Mye mindre stress og mas . Lengre friperioder, bedre timelønn

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Er like travelt der. Vi drukner i vedtak og mye jobb. Lite lønn og travelt.

Anonymkode: cb991...0e7

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Ja, fint å kaste alle de umotiverte og slitne ansatte dit. 

Anonymkode: 21a66...1df

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hva med nattevakt ? Det vurderer jeg. Mye mindre stress og mas . Lengre friperioder, bedre timelønn

Enig med denne. Nattevakt sykepleier her. Pakker inn julegaver og skravler på kg mellom oppdragene☺️

Anonymkode: 89da0...7fe

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Enig med denne. Nattevakt sykepleier her. Pakker inn julegaver og skravler på kg mellom oppdragene☺️

Men det er jo ikke for alle. Man bør helst vær b-menneske og klare å sove greit sammenhengende dagtid.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...