AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #1 Del Skrevet 6. desember 2024 +4550212420 Jeg ble oppringt av dette nummeret denne uken og nå har også mannen min blitt oppringt av et dansk nummer. Jeg hadde inntrykk av at svindlere som regel ringte fra norske eller svenske telefonnummer (om ikke et eller annet afrikansk). Er det noe nytt at de ringer fra danske nummer? Hva er din erfaring? Anonymkode: ad1ae...6d1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #2 Del Skrevet 6. desember 2024 Nei det er ikke noe nytt at svindlere bruker utenlandske nummer. Anonymkode: 5243f...c9d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nordlending Skrevet 6. desember 2024 #3 Del Skrevet 6. desember 2024 Skjedd flere ganger her. Ignorerer og blokkerer. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fiin Skrevet 6. desember 2024 #4 Del Skrevet 6. desember 2024 Jeg ble også oppringt fra Danmark i går. https://www.vg.no/forbruker/i/25yPLy/telenor-advarer-mot-paypal-svindel-fra-danmark-og-sverige 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy-love Skrevet 6. desember 2024 #5 Del Skrevet 6. desember 2024 Føler de ringer «fra hele kloden». De bruker bare vilkårlige numre, og ingen landskoder er «trygge». Ikke ta telefonen om dere ikke har noen dere faktisk tenker kjenner dere som ringer fra et utenlandsk nummer, og vurderer også på norske er mitt råd. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stor pike Skrevet 6. desember 2024 #6 Del Skrevet 6. desember 2024 Bare å rapportere som nettsøppel og blokkere. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #7 Del Skrevet 6. desember 2024 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): +4550212420 Jeg ble oppringt av dette nummeret denne uken og nå har også mannen min blitt oppringt av et dansk nummer. Jeg hadde inntrykk av at svindlere som regel ringte fra norske eller svenske telefonnummer (om ikke et eller annet afrikansk). Er det noe nytt at de ringer fra danske nummer? Hva er din erfaring? Anonymkode: ad1ae...6d1 Hva er hensikten med å spørre om noe som er opplagt svindel? Jeg svarer snart ikke noen som ikke er i kontakter på telefonen, fordi det er så mange tulleopringninger, og eldre folk som skal til personnavn/firmanavn som ikke finnes interessant for meg. Eldre mennesker som skal til den eller den, g har slått feil nummer er vel så plagsomt. Så spør de gjerne hvor de har kommet, hvorpå jeg svarer, hvor skal du. Nei, det skal de ikke svare på, klask så legger en av oss på. Danmark og Sverige er de nye retningsnummerne som gjelder nå for svindel. Anonymkode: c8f8a...da7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 6. desember 2024 #8 Del Skrevet 6. desember 2024 (endret) Jeg ble oppringt fra et svindelanrop fra et svensk nummer for et par timer siden. Det var en innspilt talebeskjed, på hakkete norsk men uten aksent, som leste opp meldingen om at noen har brukt over 700 Euro (? ikke kroner, men euro) på min Klarna konto, og hvis jeg ville stoppe det, trykk det og det. Hadde jeg trykket på det, hadde jeg havnet rett til en av svindlerne som sitter klare til å ta i mot og skal "hjelpe deg" hvis du bare oppgir noen bank id koder og sånn da, så klart... Jeg la selvfølgelig bare på røret. Eneste grunnen til at jeg svarte, var at jeg trodde det kunne være fra et bud som skal levere noe her på døren i løpet av dagen. Noen ganger ringer budet fra bilen for å spørre om man er hjemme da og da. Så derfor svarte jeg på det ukjente, svenske nummeret (budsjåfører er jo ofte utenlandske). Endret 6. desember 2024 av Million Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #9 Del Skrevet 6. desember 2024 Jeg ble oppringt fra Sverige i dag, og fra Argentina forrige uke. Svarer ikke, bare trykker avvis. Anonymkode: b6131...5ba 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #10 Del Skrevet 6. desember 2024 Svarer sjeldent når det er norske nummer også med mindre jeg faktisk venter en samtale eller det er et lokalt nummer (og om jeg rekker å slå opp nummeret). Om det er viktig eller en faktisk person, ring en gang til eller legg igjen en melding om hva det gjelder. Nå er det så mange svindlere som ringer med svenske, danske, britiske, argentinske osv. Også norske numre spoofes. Anonymkode: aec9e...1fe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #11 Del Skrevet 6. desember 2024 Ts her. Jeg svarer aldri når telefonen ringer med mindre det er mannen som ringer. Men jeg synes fremdeles det er urovekkende når det er nye landskoder som dukker opp. Anonymkode: ad1ae...6d1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #12 Del Skrevet 6. desember 2024 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Ts her. Jeg svarer aldri når telefonen ringer med mindre det er mannen som ringer. Men jeg synes fremdeles det er urovekkende når det er nye landskoder som dukker opp. Anonymkode: ad1ae...6d1 Det er ikke noe merkelig i det hele tatt. Det er sånn de jobber Anonymkode: 038e0...95b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #13 Del Skrevet 6. desember 2024 Litt interessant dette her. Personlig er det ytterst sjelden jeg får slike anrop, og jeg får aldri reklame. Kona derimot, får masse. Men hun er på sosiale medier, og har en sjelden gang handlet på nett. Jeg har ikke data på tlf. da jeg ikke vil være på noe sosiale medier o.l. og handler aldri på nett. Kanskje en sammenheng her? Anonymkode: 663bb...906 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #14 Del Skrevet 6. desember 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Litt interessant dette her. Personlig er det ytterst sjelden jeg får slike anrop, og jeg får aldri reklame. Kona derimot, får masse. Men hun er på sosiale medier, og har en sjelden gang handlet på nett. Jeg har ikke data på tlf. da jeg ikke vil være på noe sosiale medier o.l. og handler aldri på nett. Kanskje en sammenheng her? Anonymkode: 663bb...906 Det er definitivt en sammenheng. Informasjonen vår blir solgt videre, ofte gjennom et par ledd før svindlerne får tar i den. TS Anonymkode: ad1ae...6d1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2024 #15 Del Skrevet 7. desember 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Litt interessant dette her. Personlig er det ytterst sjelden jeg får slike anrop, og jeg får aldri reklame. Kona derimot, får masse. Men hun er på sosiale medier, og har en sjelden gang handlet på nett. Jeg har ikke data på tlf. da jeg ikke vil være på noe sosiale medier o.l. og handler aldri på nett. Kanskje en sammenheng her? Anonymkode: 663bb...906 Gjelder spesielt om man svarer på en konkurranse og legger igjen nummer og epost og handler på forskjellige utenlandske nettsider. De selger listene sine videre til slike callsentre. Jeg får heller aldri noe oppringing eller spamepost, mens kona får hundrevis per dag og klarer ikke å stoppe det. Anonymkode: a382a...2f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå