Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Trenger noen tips og gode råd. Etter 13 års samliv, og 3 barn i tidlig skolealder har jeg endelig samlet mot til å søke separasjon. Har prøvd og prøvd i mangfoldige år pga kjærlighet til min mann og et desperat ønske om å holde familien samlet. Føler jeg har vært i en slags forvirring tilstand og nesten følt jeg har vært gal etter flere år med noe jeg nå innser nesten er på grensen til psykisk mishandling. Min mann har hatt rusproblemer, la seg inn på behandling og var en topp mann en stund etterpå. Men dette siste året har det dukket opp mye rart som jeg føler ikke stemmer. Jeg er en detektiv i mitt eget hjem og innser at jeg _aldri_ kan stole på han. Jeg blir syk i forholdet. Tok det opp med han iforgårs at jeg vil skilles. Og jeg sa at jeg ville ha urinprøver minst en gang i uken bare for mine barn og min trygghet hvis han skal ha de. Han vil ha de 50% og uten urinprøver. Jeg føler meg helt låst. Tør ikke å la han ha de uten den tryggheten, har nok fått en del traumer pga massive tillitsbrudd gjennom 8 år. Han sier nå at hvis vi skal skilles vil han selge huset i dette øyeblikk før jul, foreslo at kanskje vi kan selge til våren men å bytte litt på å bo her, eller leie ut her og selge til våren og leie hvert vårt i mellomtiden, men det var ikke tale om. Føler jeg ikke har kapasitet til å få gjort alt det her på så kort tid, jeg har også brukt opp sykemeldings retten min og får den ikke tilbake før i mars. Føler hjernen min er helt knust. Grunnen til at jeg er redd for å kjøre hardt å være ærlig med meklinga er at jeg gjorde en dum avgjørelse da vi var på ferie ifjor,(uten barn)  tok kokain en gang, skjer aldri igjen men han bruker dette nå mot meg. Er livredd for å miste barna. Han sier at han skal gjøre livet mitt til et helvete. Innser at jeg skulle reist i det øyeblikket han la seg inn på behandling, men føler jeg har blitt manipulert og han har sagt at jeg er gal som innbiller meg slike ting og det gjorde at jeg begynte å gå til psykolog for jeg trodde faktisk jeg var på vei til å bli gal. Han har aldri vært fornøyd med meg, og jvorfor han vil ha 50% omsorg når han har stilt opp ca 20% gjennom forholdet er et mysterium. Vil bare starte på nytt og leve et fredfullt liv med mine barn.

Anonymkode: 30521...418

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

0/10

Anonymkode: a6ce1...f08

Skrevet

Har han bevis på at du ruset deg?

Anonymkode: fb9c3...d51

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har han bevis på at du ruset deg?

Anonymkode: fb9c3...d51

Ja han var dessverre med, men ikke noe bevis utover det. Kunne jeg bare hatt det ugjort😭

Skrevet

Først: at du tok kokain én gang har ingen betydning. Du kan tilby å ta prøver fremover og på den måten bevise at det bare var den ene gangen. Bare vær helt ærlig så går dette fint.

Når han har vært innlagt har du bevisene på hans rusmisbruk der. Bruk det for det det er verdt, og krev prøver. Vil han ikke så ta det til retten. Han vil få pålegg om prøver lenge før dere kommer dit. Han får ikke 50% med en historie med rusmisbruk. Men anbefaler deg å forholde deg rolig. La det synke inn hos han og gi han tid til å samle seg, og overse reaksjonene hans til han har roet seg.

Kontakt et krisesenter og fortell alt. De kan hjelpe deg, og har oversikt over rettigheter og støtteordninger.

Huset kan du bare slappe helt av med. Ingen hus blir solgt på dagen, og akkurat nå er det stille i markedet. Selvfølgelig avhengig av hvor dere bor. Bare la han legge ut for salg.

Anonymkode: 16c9f...b07

• Liker 2
Skrevet

Kan han bevise at du tok kokain? Hvis ikke er det ord mot ord. Han er ikke troverdig med sin historikk. Om han tror at han vil få 50% som rusmisbruker, så må han tro om igjen. Det er bare å nekte og stå på ditt. 

Som hun over sier; Det tar lang tid å selge hus. Det skal også være tid mellom salg og overtakelse. Om han vil legge huset ut for salg så er det bare å la han gjøre det. 

Det han gjør, er å true deg med det håp at du ikke skal våge å gjennomføre brudd. Anbefaler deg å ta lydopptak av dette. 

Anonymkode: e3cdc...2f2

• Hjerte 1
Skrevet

Enig med de over. Husk bare at meklingen/familievernkontoret IKKE har mandat til å bestemme noe som helst. De foreslår, og mekler så dere to foreldre skal komme til enighet. Så da går du ikke med på ting du er uenig i. Han sitter slett ikke på all makta her. Du er ikke rusmisbruker eller har forsømt ungene når du har tatt kokain 1 gang når ungene ikke var tilstede. Ikke la han skremme deg, han sitter på betydelig dårligere kort enn deg her!

Du mister ikke ungene, barnevernet tar ikke ungene ut av hjemmet hvis du er en god forelder som ikke eksponerer dem for rus. Du vil lett passere eventuelle tisseprøver. 

Anonymkode: 03f93...4aa

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Ang hus, bare jatt med. Det er ikke mulig å få avklart salg før jul. Meglere vil anbefale salg i romjulen liksom.. 

Ting tar tid. Har han ny bolig klart? 

Anonymkode: beec5...72b

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Først: at du tok kokain én gang har ingen betydning. Du kan tilby å ta prøver fremover og på den måten bevise at det bare var den ene gangen. Bare vær helt ærlig så går dette fint.

Når han har vært innlagt har du bevisene på hans rusmisbruk der. Bruk det for det det er verdt, og krev prøver. Vil han ikke så ta det til retten. Han vil få pålegg om prøver lenge før dere kommer dit. Han får ikke 50% med en historie med rusmisbruk. Men anbefaler deg å forholde deg rolig. La det synke inn hos han og gi han tid til å samle seg, og overse reaksjonene hans til han har roet seg.

Kontakt et krisesenter og fortell alt. De kan hjelpe deg, og har oversikt over rettigheter og støtteordninger.

Huset kan du bare slappe helt av med. Ingen hus blir solgt på dagen, og akkurat nå er det stille i markedet. Selvfølgelig avhengig av hvor dere bor. Bare la han legge ut for salg.

Tusen takk for fine og medfølende svar, akkurat det jeg trengte 🥹 Har luftet mye bekymringer med både familiesenter, helsestasjon og min familie opp igjennom årene , så hvis det skulle bli en eventuell rettssak vet jeg at det hadde gått i min favør, men hadde bare håpet å slippe å komme dit.. Vil jo bare at vi skal være gode venner og samarbeide bra, og at ungene skal være trygge, og vet at det blir helt grusomt kommer det så langt. Han er utrolig flink til å snakke for seg, men tror de har sett igjennom det. Hadde en knekk iforgårs og var på samtale og turte ikke direkte å ta opp rus men nevnte noe bekymringsverdig og i og med at de har vært på parsamtaler med oss tidligere kjenner de oss litt, og hun sa at han var intens og krevende og kunne skjønne at han var vanskelig å leve med, det var egentlig veldig godt å høre i og med at jeg alltid har trodd det var jeg som var syk🥹

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ang hus, bare jatt med. Det er ikke mulig å få avklart salg før jul. Meglere vil anbefale salg i romjulen liksom.. 

Ting tar tid. Har han ny bolig klart? 

Anonymkode: beec5...72b

Nei ikke bolig klar, hadde det bare vært så enkelt🥲 Hadde håpet å greie å holde ut til mars og ikke si noe før huset var for salg for å gjøre det lettest for ungene og meg selv, men jeg holder ikke ut mer🥲

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Tusen takk for fint svar❤️❤️ Han sa til meg at han var utrygg på meg angående rus, ( bare rent tull), han prøver å skremme meg, men sa at jeg kunne ta urinprøver for har ingenting å skjule men uansett så ville han ikke selv for det ble «styr». Tror nok heller han er redd for fasaden sin . 

Skrevet

Du må bare ignorer alt han sier. Ikke la det gå inn på deg. Ikke bruk ting i mot han slik at det blir en konkurranse mellom dere når dere diskuterer. Du kan egentlig spare deg for all diskusjon. 

Handlig betyr alt, gå med på  legge ut huset. Megler kommer som en annen sier over her vente med det til januar, Mekling kan du booke. Eneste måten å få overgangsstønad når du flytter for deg selv. Let etter et annet sted å bo nå. Lag deg budsjett og planlegg ditt nye liv, fremfor å la deg lure av truslene hans. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hei! Trenger noen tips og gode råd. Etter 13 års samliv, og 3 barn i tidlig skolealder har jeg endelig samlet mot til å søke separasjon. Har prøvd og prøvd i mangfoldige år pga kjærlighet til min mann og et desperat ønske om å holde familien samlet. Føler jeg har vært i en slags forvirring tilstand og nesten følt jeg har vært gal etter flere år med noe jeg nå innser nesten er på grensen til psykisk mishandling. Min mann har hatt rusproblemer, la seg inn på behandling og var en topp mann en stund etterpå. Men dette siste året har det dukket opp mye rart som jeg føler ikke stemmer. Jeg er en detektiv i mitt eget hjem og innser at jeg _aldri_ kan stole på han. Jeg blir syk i forholdet. Tok det opp med han iforgårs at jeg vil skilles. Og jeg sa at jeg ville ha urinprøver minst en gang i uken bare for mine barn og min trygghet hvis han skal ha de. Han vil ha de 50% og uten urinprøver. Jeg føler meg helt låst. Tør ikke å la han ha de uten den tryggheten, har nok fått en del traumer pga massive tillitsbrudd gjennom 8 år. Han sier nå at hvis vi skal skilles vil han selge huset i dette øyeblikk før jul, foreslo at kanskje vi kan selge til våren men å bytte litt på å bo her, eller leie ut her og selge til våren og leie hvert vårt i mellomtiden, men det var ikke tale om. Føler jeg ikke har kapasitet til å få gjort alt det her på så kort tid, jeg har også brukt opp sykemeldings retten min og får den ikke tilbake før i mars. Føler hjernen min er helt knust. Grunnen til at jeg er redd for å kjøre hardt å være ærlig med meklinga er at jeg gjorde en dum avgjørelse da vi var på ferie ifjor,(uten barn)  tok kokain en gang, skjer aldri igjen men han bruker dette nå mot meg. Er livredd for å miste barna. Han sier at han skal gjøre livet mitt til et helvete. Innser at jeg skulle reist i det øyeblikket han la seg inn på behandling, men føler jeg har blitt manipulert og han har sagt at jeg er gal som innbiller meg slike ting og det gjorde at jeg begynte å gå til psykolog for jeg trodde faktisk jeg var på vei til å bli gal. Han har aldri vært fornøyd med meg, og jvorfor han vil ha 50% omsorg når han har stilt opp ca 20% gjennom forholdet er et mysterium. Vil bare starte på nytt og leve et fredfullt liv med mine barn.

VÆR I SIKKERHET OM DU GJØR DET SLUTT! FØR OG ETTER ET BRUDD! SLIKE FOLK KAN KLIKKE! OG NEI DEN ENE GANGEN MED KOKAIN BRYR ETATER SEG IKKE OM!

Anonymkode: 504c7...ede

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...