anonym35445 Skrevet 19. januar #301 Skrevet 19. januar Kålrota skrev (22 minutter siden): Er det noe poeng i å spekulere i om hun faker skade? For all del, jeg synes ikke hun har gjort noen god figur jeg heller. Måten hun turer på og aldri tar tilbakemeldinger eller korreksjoner er skremmende. Sånne mennesker er slitsomme. Samtidig trenger vi jo ikke å male henne som en ond demon heller, alt blir nok litt spesielt i den settingen der. Enig med deg her. Fikk heller ikke ett godt inntrykk av Serita og er glad hun røyk. Men tenker litt sånn, spiller det en rolle om hun faket det eller ikke? La det nå være tenker jeg. Så btw. ut som att foten faktisk hadde hovna opp om man ser litt nøye. 6 2
Zenhouse Skrevet 19. januar #302 Skrevet 19. januar Bare en liten korreksjon - Susann heter Goksør og gladkokken heter Jan Henrik. Så det var feilskrevet i flere innlegg her nå 😉 Forøvrig har Sarita latt seg intervjue av Fvn der hun sier at etter å ha fått oppholdet på avstand, kunne hun godt gjort alt om igjen , om enn på en litt annen måte. Hun sier ikke hva hun ville gjort, men fortsetter så med å si at hun i ettertid forsto at de andre spilte et mer hardbarka spill enn hun gjorde. Om hun da mener hun ble «spilt ut» vet jeg ikke, men kan jo virke sånn. Synes det var så unødvendig å stå den lille stunda på vagla. For what?? Var hun skada, så hadde det vært lite smart å falle ned -igjen- foråsidesånn. (selv om det var ei kasse ved siden av, kunne hun falt likevel) 13
NiceOrNothing Skrevet 19. januar #303 Skrevet 19. januar Nymphadora skrev (33 minutter siden): Forstår på sett og vis hva du mener, men hvis atferden til noen skaper dårlig stemning, er det fremdeles den personen som skaper dårlig stemning. Man kan ikke skille de to helt fra hverandre. Enig . Det må «noen « til for å lage dårlig stemning , eller at det BLIR dårlig stemning . Det blir dårlig stemning av at noen har laget den. Når det er sagt, ang matsikkerhet så er jeg 100% enig med henne . Kokk eller ikke kokk , matsikkerhet er number 1 på et kjøkken . Der syns jeg faktisk de andre var feige /tafatte som ikke skjønte alvoret i hva dårlig matsikkerhet kunne ført til 🤮💩. 6
_Maddie_ Skrevet 19. januar #304 Skrevet 19. januar Zenhouse skrev (16 minutter siden): Bare en liten korreksjon - Susann heter Goksør og gladkokken heter Jan Henrik. Så det var feilskrevet i flere innlegg her nå 😉 Forøvrig har Sarita latt seg intervjue av Fvn der hun sier at etter å ha fått oppholdet på avstand, kunne hun godt gjort alt om igjen , om enn på en litt annen måte. Hun sier ikke hva hun ville gjort, men fortsetter så med å si at hun i ettertid forsto at de andre spilte et mer hardbarka spill enn hun gjorde. Om hun da mener hun ble «spilt ut» vet jeg ikke, men kan jo virke sånn. Synes det var så unødvendig å stå den lille stunda på vagla. For what?? Var hun skada, så hadde det vært lite smart å falle ned -igjen- foråsidesånn. (selv om det var ei kasse ved siden av, kunne hun falt likevel) Synes ikke noen spilte mer enn andre, andre var nok mer bevisst på hva de sa til hvem. Med Sarita lønner det seg å jatte med, hun fikk jo hangups og så mye av andres feil og bygget seg opp med å fremheve seg selv og måtte ha bekreftelser. De andre så nok at det ville bli dårlig stemning å kritisere henne, derav Isabel sin forsiktige kritikk. Skulle Sarita komme tilbake kunne jo Sarita utsett Isabel til fiende nummer to. Synes forresten Johanne ble anonym, men hver gang hun får fokus er det pga tabber. Kunne vært henne to uker på rad som tilsynelatende ødela ukesoppdrag. 6 1
_Maddie_ Skrevet 19. januar #305 Skrevet 19. januar NiceOrNothing skrev (7 minutter siden): Enig . Det må «noen « til for å lage dårlig stemning , eller at det BLIR dårlig stemning . Det blir dårlig stemning av at noen har laget den. Når det er sagt, ang matsikkerhet så er jeg 100% enig med henne . Kokk eller ikke kokk , matsikkerhet er number 1 på et kjøkken . Der syns jeg faktisk de andre var feige /tafatte som ikke skjønte alvoret i hva dårlig matsikkerhet kunne ført til 🤮💩. Susann har påpekt det så vi har hørt det, så ikke tafatte. Poenget er at de kan ha syntes det var viktig, men trengte ikke baksnakke, men gå og snakke med berørte og forklare synspunkt. Susann sa det generelt, Sarita utpekte gladkokken. 3
anonym35445 Skrevet 19. januar #306 Skrevet 19. januar (endret) _Maddie_ skrev (5 minutter siden): Synes ikke noen spilte mer enn andre, andre var nok mer bevisst på hva de sa til hvem. Med Sarita lønner det seg å jatte med, hun fikk jo hangups og så mye av andres feil og bygget seg opp med å fremheve seg selv og måtte ha bekreftelser. De andre så nok at det ville bli dårlig stemning å kritisere henne, derav Isabel sin forsiktige kritikk. Skulle Sarita komme tilbake kunne jo Sarita utsett Isabel til fiende nummer to. Synes forresten Johanne ble anonym, men hver gang hun får fokus er det pga tabber. Kunne vært henne to uker på rad som tilsynelatende ødela ukesoppdrag. Var jo faktisk ikke Johanne sin feil att første ukes oppdraget failet da…. Endret 19. januar av anonym35445 12 2
Skravleberta Skrevet 19. januar #307 Skrevet 19. januar Grüner skrev (55 minutter siden): Ja, fra Torpet Nei, jeg tror ikke det er de fra Torpet. Jeg kjente igjen 2 av de (tror jeg), og de er ikke fra Torpet. 13 1
GlitrendeSjokolade Skrevet 19. januar #308 Skrevet 19. januar Jeg håpte Tarjei skulle vinne tvekampen og komme inn igjen, men trist måte Sarita måtte ut på, at hun falt og vrikket ankelen. Det var veldig dumt at det skjedde. Hun tok det i hvert fall bra, og ville prøve tvekampen. Det var skikkelig tøft gjort av henne. 3
Perine Skrevet 19. januar #309 Skrevet 19. januar Alle kan jo ikke like alle, og snart er det glemt. Jeg la merke til at Sarita ikke ble tilbudt å dra til Torpet, selv om hun ikke kunne pga skade. Jeg er spent på de føttene vi fikk sett litt av på slutten. Utfordrere kanskje? Det er vel tiden for det nå.
Skravleberta Skrevet 19. januar #310 Skrevet 19. januar Knitalong skrev (1 time siden): Var det utfordrere de tre som kom på slutten tro? Jeg tror det er utfordrere jeg. Jeg tror jeg kjente igjen 2 av de faktisk. Litt usikker, men han i cowboyhatt tror jeg er en som alltid går i sånn cowboyhatt på TV. 2
_Maddie_ Skrevet 19. januar #311 Skrevet 19. januar Blåttvann skrev (1 time siden): Hvis det stemmer at Isabel sa at Sarita skulle velge Jørn Henrik så synes jeg hun kunne stått for det. Jeg følger ikke så intenst med, så kanskje jeg ikke har fått med meg alt. Synes bare det var så rart å ta det opp med Sarita på kjempehytta dersom det ikke var sant. Eller var problemet at Sarita sa det høyt? 😛 Men da har de jo selv gått rundt bak ryggen på folk slik de ikke ville at Sarita skulle gjøre. digger uansett at Goksøyr var den eneste som sa at "ja, du har laget dprlig stemning, men jeg var jo med på det!". Haha, Sarita snakket ikke lenge med henne da hun ikke fikk høre det hun ville høre. 🤣 Lurer på hvordan det vil gå med salget av Saritas produkter i butikk og hvor mange gjester restauranten får videre. 😬 Uff. Jeg har aldri likt glassene hennes, så vi kjøpte de ikke mer enn én gang for å smake på de, men de har jo stått så mange år i hylla at de må ha blitt kjøpt nok hittil hvertfall. Eller kanskje Sarita ble med for å reklamere litt pga dalende salg? Vet ikke om dette hjalp... Selv om hun prøvde å skvise inn hvor viktig renhold og yrkesstolthet var for henne. Blablabla. Var det ikke det at det virket som Susann og Isabel hadde påvirket henne og Isabel ikke likte hvordan det ble fremstilt. Det med renhold. Bare se hvordan Tarjei med Isabel i hyggelig tone kommenterte at Susann ville bli sur som han ikke gjorde bra rydde/vaskejobb, så igjen de respekterte Susann. Sarita tolker at om hun tok Jan Henrik så var det spill, tror de andre mente det betydde hun viste hva hun syntes var viktig på gården. Alt annet enn Jan Henrik er spill. Tarjei sa hun burde ta Johanne (eller gladkokke) Johanne for være en hun kunne slå. Igjen Sarita har litt lite selvinnsikt for hvordan hun oppfattes og hvordan hun tolker ting. 8
_Maddie_ Skrevet 19. januar #312 Skrevet 19. januar anonym35445 skrev (16 minutter siden): Var jo faktisk ikke Johanne sin feil att første ukes oppdraget failet da…. Nei, men måten hun gjør ting på ble feil likevel. Hun gjorde feil i oppdraget i oppdrag som ble underkjent. 4
Gjest Lawyam Skrevet 19. januar #313 Skrevet 19. januar Både Susann og Isabell har støttet Sarita i hvordan hygieneforholdene på kjøkkenet er over flere episoder, så at de to plutselig ikke bla bla er tull, jeg forstår godt at Sarita følte støtte, men at hun må 'fortelle det' er en annen sak, mest fordi det går på hva Gladkokken må føle når han får beskjed om at 'alle' vil ha han ut... Der fikk de den, tenker jeg; de hadde jo også så mye å støtte å gi Sarita da Sarita skyldte på Johanne, så at de har summet sammen er det ikke noe tvil om, biz bizzzz. Når det sagt; har aldri sett et mer alvorlig ansikt enn hans, så GLAD...????
Mollami Skrevet 19. januar #314 Skrevet 19. januar Ella1 skrev (1 time siden): At Sarita valgte Tarjei fremfor gladkokken var kun for at hun ikke ville tape for gladkokken. Det hadde vært for nedvergende. Da var det bedre å velge en som fikk de andre til å se på henne som tøff som valgte en såpass sterk motstander. Så vidt jeg fikk med meg stilte ikke Dorthe Sarita flere spørsmål etter hun valgte andrekjempe, men Sarita fortsatte å prate slik at hun fikk formidlet til Gladkokken at det var flere som ville ha han ut. Hun klarte rett og slett ikke å dy seg. Hun virket dessuten veldig fornøyd med at «ingen» mente at hun hadde lagd dårlig stemning. Hva skulle de ellers ha sagt rett før andrekjempevalget?? Mistenker at hun kastet seg selv ned skråningen for å ha en unnskyldning for å komme seg hjem uten å tape på vanlig vis. Tror hun mistet lysten på å returnere etter at Isabel konfronterte henne. Føler meg slem som tenker slik om et menneske jeg ikke kjenner, men man har jo møtt lignende personligheter i sitt liv så man kjenner jo typen… Jeg senset helt fra begynnelsen, at Sarita ville bli et problem, - har nok truffet for mange av det kaliberet dessverre! Kun én ting å gjøre- komme seg vekk! Heldigvis ordna hun det selv! 14 3
jukkapalme Skrevet 19. januar #315 Skrevet 19. januar GlitrendeSjokolade skrev (26 minutter siden): Jeg håpte Tarjei skulle vinne tvekampen og komme inn igjen, men trist måte Sarita måtte ut på, at hun falt og vrikket ankelen. Det var veldig dumt at det skjedde. Hun tok det i hvert fall bra, og ville prøve tvekampen. Det var skikkelig tøft gjort av henne. Enig. Jeg tror heller ikke hun faket. Man så jo at ankelen hennes var hoven. Ikke ble hun tilbudt Torpet heller pga skaden. Men bra hun ikke brakk ankelen. Det gjorde nemlig jeg før jul og etter hele tre operasjoner sitter jeg her med helt ekstreme smerter og kan ikke belaste ankelen på lenge. Jeg likte ikke oppførselen hennes, men hun fortjente ikke å skade seg sånn. Hadde på en måte vært gøy om hun vant og ble også, det hadde det sikkert blitt litt mer gnisninger og bråk av, hehe. Blir vel Isabel som blir storbonde nå, sikkert. Lurer veldig på hvem de 3 utfordrerne er. Jeg kjente ikke igjen noen. 2 2 1
Ninaen Skrevet 19. januar #316 Skrevet 19. januar Oppfatta ikke at Isabel og Susann mente det var feil at de har støtta Sarita mtp hygienen, men at hun på en måte peker på dem for å forsvare seg selv i stedet for å bare stå i det selv. Og det er jeg enig i. Det er ikke bare hva hun sier, men hvordan hun sier det. Og Isabel sa vel ikke at hun burde/måtte ta Gladkokken (som i kun det), men at hun ikke burde ta noen hun likte/trivdes med og begrunne. Opplevde at hun/de mer prøvde å peke på det som Brynjar også sa han håpet Sarita skjønte, altså velge Gladkokken fordi «ikke plass til 2kokker». Så henger hun seg heller opp i at hun ikke skal velge ham fotdi hun skal i alle fall ikke nøre oppunder problemet siden hun har fått beskjed om at hun lager dårlig stemning (hennes versjon/tankegang altså), som igjen føyer seg inn i rekken av å gjøre seg til offer og sånn «nei, greit da, nei, altså, jeg skal i alle fall ikke(…)» (regner med mange her skjønner hva slags type mennesker jeg sikter til) 20 6
siljram Skrevet 19. januar #317 Skrevet 19. januar Litt på sidelinjen - er det noen som kjenner igjen hun kjøpmannen i Landhandleriet? Aner ikke hvor jeg har henne fra! 3 1
_Maddie_ Skrevet 19. januar #318 Skrevet 19. januar jukkapalme skrev (10 minutter siden): Enig. Jeg tror heller ikke hun faket. Man så jo at ankelen hennes var hoven. Ikke ble hun tilbudt Torpet heller pga skaden. Men bra hun ikke brakk ankelen. Det gjorde nemlig jeg før jul og etter hele tre operasjoner sitter jeg her med helt ekstreme smerter og kan ikke belaste ankelen på lenge. Jeg likte ikke oppførselen hennes, men hun fortjente ikke å skade seg sånn. Hadde på en måte vært gøy om hun vant og ble også, det hadde det sikkert blitt litt mer gnisninger og bråk av, hehe. Blir vel Isabel som blir storbonde nå, sikkert. Lurer veldig på hvem de 3 utfordrerne er. Jeg kjente ikke igjen noen. Hadde kunnet blitt veldig dårlig stemning om hun ble når hun skulle beordret alle rundt pga egne skader. God på å klage, mindre god på direkte kommunikasjon både til og fra, Litt for godt vant til å kunne bare gjøre som hun vil. god bedring, ankelbrudd er ikke lett å håndtere, synes en overtråkk kan være ille nok. 1
Eleaelea Skrevet 19. januar #319 Skrevet 19. januar siljram skrev (2 minutter siden): Litt på sidelinjen - er det noen som kjenner igjen hun kjøpmannen i Landhandleriet? Aner ikke hvor jeg har henne fra! Kristiansand dyrepark? 1
_Maddie_ Skrevet 19. januar #320 Skrevet 19. januar Ninaen skrev (3 minutter siden): Oppfatta ikke at Isabel og Susann mente det var feil at de har støtta Sarita mtp hygienen, men at hun på en måte peker på dem for å forsvare seg selv i stedet for å bare stå i det selv. Og det er jeg enig i. Det er ikke bare hva hun sier, men hvordan hun sier det. Og Isabel sa vel ikke at hun burde/måtte ta Gladkokken (som i kun det), men at hun ikke burde ta noen hun likte/trivdes med og begrunne. Opplevde at hun/de mer prøvde å peke på det som Brynjar også sa han håpet Sarita skjønte, altså velge Gladkokken fordi «ikke plass til 2kokker». Så henger hun seg heller opp i at hun ikke skal velge ham fotdi hun skal i alle fall ikke nøre oppunder problemet siden hun har fått beskjed om at hun lager dårlig stemning (hennes versjon/tankegang altså), som igjen føyer seg inn i rekken av å gjøre seg til offer og sånn «nei, greit da, nei, altså, jeg skal i alle fall ikke(…)» (regner med mange her skjønner hva slags type mennesker jeg sikter til) Enig, blir mye offer og stakkars meg som ikke tør da kritikken direkte til gladkokken, men heller spy ut kritikk av han til andre og ikke ta til seg Brynjars og Isabels først diplomati, deretter Brynjars som setter foten ned uten at Sarita forstår. At hun ikke forstår hvorfor hun er valgt sier jo så mye om manglende selvinnsikt. Jeg vet akkurat hva slags personer du henviser til. 16 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå