Lillianlinn1783 Skrevet 6. desember 2024 #1 Del Skrevet 6. desember 2024 Jeg har en vhs og dvd kombo spiller og det står record på den. Fungerer den med opptak på dvd eller er det kun vhs som kan ta opptak? Må man gjøre en spesiell kobling til tv-en for at den skal ta opptaket, eller blir det som spilles på tv-en automatisk tatt opp når den er i gang? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #2 Del Skrevet 6. desember 2024 Jeg kan aldri huske å ha sett en DVD-spiller med opptaksfunksjon. DVD-brenning ble gjerne gjort på PC med spesialprogramvare, ikke med spilleren som var koblet til TV'en slik vi gjorde med VHS. Ellers er det ikke så lett å svare på sånt uten å vite nøyaktig hvilken spiller du har, og evt. hvilke koblinger du har på TV'en. Det beste rådet jeg kan gi deg er å finne merke/modellnavn og søke opp bruksanvisningen på nett. Der pleier det stå hvordan du skal koble den for at alt skal funke. Anonymkode: 25bdd...318 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TBL12 Skrevet 7. desember 2024 #3 Del Skrevet 7. desember 2024 (endret) Lillianlinn1783 skrev (På 6.12.2024 den 8.46): Jeg har en vhs og dvd kombo spiller og det står record på den. Fungerer den med opptak på dvd eller er det kun vhs som kan ta opptak? Må man gjøre en spesiell kobling til tv-en for at den skal ta opptaket, eller blir det som spilles på tv-en automatisk tatt opp når den er i gang? Ekspander AnonymBruker skrev (På 6.12.2024 den 21.40): Jeg kan aldri huske å ha sett en DVD-spiller med opptaksfunksjon. DVD-brenning ble gjerne gjort på PC med spesialprogramvare, ikke med spilleren som var koblet til TV'en slik vi gjorde med VHS. Anonymkode: 25bdd...318 Ekspander Opptak direkte til DVD er absolutt mulig med en maskin som støtter det. Modellen jeg benyttet i mange år mener jeg var Pioneer DVR-710H-S. Maskinen har 160GB harddisk, kan ta opp til harddisk først, og deretter lagre til DVD. Usikker på om den kan ta opp direkte til DVD. Maskinen til trådstarter har både VHS og DVD. Trolig har maskinen bare mulighet til å spille av DVD plater, men merke og modell navn vil avklare det. Ved å koble VHS spiller til Pioneer maskinen tok jeg opp VHS kassetter til DVD. Et filter var nødvendig for ta bort kopi beskyttelsen på kjøpte VHS kassetter, det ble koblet i mellom maskinene. Etter min erfaring har DVD platene som en skriver til (brenner) ikke så lang levetid. VHS kassetter kan gjerne fungere lengre. DVD plater som er kjøpt har lang levetid. Endret 7. desember 2024 av TBL12 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2024 #4 Del Skrevet 7. desember 2024 Lillianlinn1783 skrev (På 6.12.2024 den 8.46): Må man gjøre en spesiell kobling til tv-en for at den skal ta opptaket, eller blir det som spilles på tv-en automatisk tatt opp når den er i gang? Ekspander Har du ikke en dekoder med opptaksfunksjon? Det er enklere og har tv-guide. Anonymkode: fc937...2ba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå