AnonymBruker Skrevet 6. desember #1 Del Skrevet 6. desember Jeg har lest en del tråder her på KG hvor kvinner spør om oppførselen til menn. Er han interessert eller ikke. Hvorfor ghoster han meg? Hvorfor møter han ikke til avtaler? Hvorfor svarer han ikke på meldinger? Han vil ikke definere "oss"? Hvorfor henger han mer med bestevenninna si enn meg? Jeg vet det finnes mange nyanser og mange grunner til ulike ting. Men ta det fra en mann. Jeg har observert en del dating og lest en del både her og der, og jeg har diskutert dette med flere av mine mannlige venner, og det er ikke tvil: I dating treffer du i hovedsak tre typer menn: 1) Er han seriøs og interessert, så er du aldri i tvil. Han tar kontakt med deg, han oppsøker deg, han holder avtaler, han oppfører seg skikkelig på date, han vil ha avtalt neste date med deg, han sier hva han mener, han gir deg komplimenter. Han er forutsigbar, pålitelig og konsekvent! Ingen - ingen - seriøse menn som er interessert i deg, spiller spill. De har ikke et så hektisk liv at de nesten ikke har tid til å svare på meldinger eller finne tid til deg i kalenderen. Jada, hvis han har et liv selv, så har han ikke tid hele tiden, og ikke tid bare til deg hele tiden. Han kan være opptatt med noe som gjør at han ikke svarer der og da, eller bruke et par meldinger på å finne en kveld som passer. Men tro meg, han finner tid, og han svarer deg etter hvert! Alltid! Er du interessert i et seriøst forhold og dater en mann, så hold ham opp mot denne standarden! Alt annet kan du trygt gå i fra uten å se deg tilbake! 2) Menn som tar dating som en sport. De er "hard to get", de har "aldri" tid. De gir minst mulig, men akkurat nok til å pirre deg. De lar deg føle deg som verdens beste når dere er sammen, men du eksisterer ikke når dere ikke er sammen. De har masse greier ved seg som gjør deg usikker. De har sikkert lest eller sett videoer fra guruer innen dating som har rådet dem til alle mulige typer spill, "push-pull" og taktikker for å få damer interessert. De er flinke, kjekke og ålreite på mange måter og sikkert absolutt verd å date så lenge du selv er innforstått med at de trolig dater fler samtidig og/eller ikke dater damer så lenge om gangen før de går videre. Noen nøyer seg med en date eller to (med sex), andre kan holde på noen få måneder før de går videre. 3) Vold, rus, psykiske problemer, økonomisk fanteri, kriminalitet, ugagn, kvinneundertrykkelse osv. Problemet til del fleste som spør og klager her på KG ønsker seg en seriøs og stabil mann, men treffer bare menn i kategori 2 eller 3, men bruker allikevel tid og krefter på å bortforklare ting og overbevise seg selv om at han egentlig er kategori 1 bare han får litt mer tid på seg. Glem det! Det skjer aldri. Aldri. Om du mener det finnes unntak fra regelen, så greit, men ikke gidd å ta sjansen på det. Takk meg senere. Dette veikartet vil gjøre alt så mye enklere. Dette var et halvt liv med erfaring pakket inn i ett enkelt innlegg. 👍 Mann_48 Anonymkode: 6295f...bcc 5 2 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember #2 Del Skrevet 6. desember En mann kan være seriøs og interessert, men usikker eller urutinert. Anonymkode: 6001b...36a 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember #3 Del Skrevet 6. desember Jeg tror også det er virkig å se på noens handlinger om det er genuint og noe å satse på, eller ikke. Men jeg tror ikke det kan forenkles i denn egraden. Nesten alle(Så fremt det ikke er noen form for kognitivt grunnlag for hvorfor ikke) kan forelske seg. Anonymkode: c9687...c73 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Engel Skrevet 6. desember #4 Del Skrevet 6. desember Godt oppsummert. Og selvfølgelig er det generalisert, og det finnes alltid noen unntak. Men om man har dette i bakhodet sparer man seg for mye ja. Så kan det i tillegg være mye surr med de Seriøse og interesserte mennene også da. Men det er en helt annen historie. K47 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember #5 Del Skrevet 6. desember Og du tror i fullt alvor at dette var nytt og banebrytende...? Dette er ting som er åpenbart for i aller fleste i teorien - helt til det er følelser og håp og forventinger involvert og fornuften må vike for forelskelsen. Anonymkode: 169ae...750 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember #6 Del Skrevet 6. desember Takk for innsikten professor 🤣 Anonymkode: 63259...c29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kniv & gaffel Skrevet 6. desember #7 Del Skrevet 6. desember AnonymBruker skrev (3 timer siden): ) Er han seriøs og interessert, så er du aldri i tvil. Han tar kontakt med deg, han oppsøker deg, han holder avtaler, han oppfører seg skikkelig på date, han vil ha avtalt neste date med deg, han sier hva han mener, han gir deg komplimenter. Han er forutsigbar, pålitelig og konsekvent! Ingen - ingen - seriøse menn som er interessert i deg, spiller spill. De har ikke et så hektisk liv at de nesten ikke har tid til å svare på meldinger eller finne tid til deg i kalenderen. Jada, hvis han har et liv selv, så har han ikke tid hele tiden, og ikke tid bare til deg hele tiden. Han kan være opptatt med noe som gjør at han ikke svarer der og da, eller bruke et par meldinger på å finne en kveld som passer. Men tro meg, han finner tid, og han svarer deg etter hvert! Alltid! Er du interessert i et seriøst forhold og dater en mann, så hold ham opp mot denne standarden! Alt annet kan du trygt gå i fra uten å se deg tilbake! Mener du med dette at det ikke finnes sjenerte menn som ikke tør å ta initiativ og viser interesse? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet 6. desember #8 Del Skrevet 6. desember AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Og du tror i fullt alvor at dette var nytt og banebrytende...? Dette er ting som er åpenbart for i aller fleste i teorien - helt til det er følelser og håp og forventinger involvert og fornuften må vike for forelskelsen. Anonymkode: 169ae...750 Kanskje ikke, men for en usikker dame som meg selv, så var det faktisk en stor vekker når jeg traff en mann som faktisk var oppriktig interessert. Det er noe helt annet enn de andre mannfolkene som egentlig ikke var interesserte, men heller så seg etter et ligg (og ble uinteresserte når de ikke fikk det). Jeg er enig med deg ts, godt oppsummert. Nummer en beskriver min mann. Det var fantastisk å møte han. Å møte en som han var en så flott opplevelse, for det er noe med tilstedeværelsen og oppriktigheten. Han fikk liksom ikke nok, samtidig som han var så redelig og respektfull. Det var en veldig ny, og fin, opplevelse. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet 6. desember #9 Del Skrevet 6. desember Kniv & gaffel skrev (Akkurat nå): Mener du med dette at det ikke finnes sjenerte menn som ikke tør å ta initiativ og viser interesse? Jeg tenker jo, men er man oppriktig interessert, så lyser det ganske lett igjennom allikevel. Min mann er både introvert og ganske sjenert av seg, men det er noe med måten han var på, som jeg ikke nødvendigvis kan stadfeste, som gjorde at jeg var ikke i tvil i hans interesse. Han turte f.eks ikke å kysse meg på første eller andre date, men det var jo noe med faktene hans, noe med blikket, noe med det litt nervøse og søte smilet, måten han ville være i nærheten på, ivrigheten hans når vi diskuterte et spennende tema osv. Han inviterte på ny date allerede på samme date vi var på, men turte jo knapt å berøre meg. Men, det LYSTE av ham at han likte meg. Og jeg likte ham. Jeg måtte til slutt skrive til han på snap at jeg likte å kysse, og heldigvis tok han hintet, og han tok også mot til seg, og så kysset han meg på tredje date. Jeg turte ikke selv, og skrev også det (ja, jeg var fryktelig nervøs). Og så lo vi nervøst begge to etterpå. En herlig, dog litt nervøs, tid. Det rare er at jeg husker han også som den tryggeste mannen jeg hadde møtt. Det var så deilig å møte en mann som var så lik meg selv. 1 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember #10 Del Skrevet 6. desember Man gjør som man vil med informasjonen her, men jeg støtter den fullt ut som mann. Rare er at jeg overhode ikke har tenkt tanken at dette var noe som måtte forklares, trodde dette var noe alle var klar over. Selv er jeg en sjenert og forsiktig mann, og jeg er aldri den som viser interesse først. Det vil si at jeg aldri tar første initiativet om det så er date eller sjekking. Men er jeg interessert i damen som har tatt dette initiativet, så vil det aldri være noe usikkerhet i om jeg er det eller ikke. Det vil skinne igjennom i alt jeg gjør som angår henne. Jeg vil svare, jeg vil være med henne, jeg vil ha kontakt med henne. Men det fordrer altså at hun har tatt første steget. Anonymkode: 353df...2c5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kniv & gaffel Skrevet 6. desember #11 Del Skrevet 6. desember (endret) SPOCA skrev (13 minutter siden): Jeg tenker jo, men er man oppriktig interessert, så lyser det ganske lett igjennom allikevel. Min mann er både introvert og ganske sjenert av seg, men det er noe med måten han var på, som jeg ikke nødvendigvis kan stadfeste, som gjorde at jeg var ikke i tvil i hans interesse. Han turte f.eks ikke å kysse meg på første eller andre date, men det var jo noe med faktene hans, noe med blikket, noe med det litt nervøse og søte smilet, måten han ville være i nærheten på, ivrigheten hans når vi diskuterte et spennende tema osv. Med da har dere allerede kommet så langt at dere har vært på date, og dere skal finner ut om dere har noe å bygge videre på. Jeg tenker først og fremst på når man møtes i "det virkelige livet" for eksempel via studier, hobbyer eller felles venner. Endret 6. desember av Kniv & gaffel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 6. desember #12 Del Skrevet 6. desember Ser noen prøver å latterliggjøre ts. Gjør gjerne det, men alle trådene her inne om udugelige menn og damer som er blitt lurt viser at haugevis av damer ikke evner å utføre analysen. De fleste menn har jo utøvd rollen som 2 i beskrivelsen til ts mot damer de ikke er spesielt interessert i. Og man erfarer at det er helt utrolig hvor lite enkelte forstår og hvor mye de aksepterer. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet 6. desember #13 Del Skrevet 6. desember Kniv & gaffel skrev (8 minutter siden): Med da har dere allerede kommet så langt at dere har vært på date, og dere skal finner ut om dere har noe å bygge videre på. Jeg tenker først og fremst på når man møtes i "det virkelige livet" for eksempel via studier, hobbyer eller felles venner. ? Jeg skrev utfra våre første dater. Vi kjente hverandre ikke fra før i det hele tatt, men møttes på Tinder. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kniv & gaffel Skrevet 6. desember #14 Del Skrevet 6. desember SPOCA skrev (1 minutt siden): ? Jeg skrev utfra våre første dater. Vi kjente hverandre ikke fra før i det hele tatt, men møttes på Tinder. Men siden dere var på date, var hensikten å finne ut om dere kunne ha noe til felles som eventuelt kunne bli et forhold. Jeg vil tro at det er lettere å vise om man er interessert eller ikke da, enn hvis man treffes på andre måter og blir kjent som venner, kolleger eller medstudenter først. Selv har jeg ingen erfaring med dating-apper men har blant annet opplevd å få følelser for menn Jeg har blitt kjent med gjennom hobby og interesser, og ikke turt å ta initiativ. Det samme skjedde også da jeg var student. Jeg synes det er rart hvis ikke tilsvarende kan skje for menn, altså at de møter kvinner som de får interesse for men ikke tør å vise det. Håper dette ar litt oppklarende? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet 6. desember #15 Del Skrevet 6. desember Kniv & gaffel skrev (Akkurat nå): Men siden dere var på date, var hensikten å finne ut om dere kunne ha noe til felles som eventuelt kunne bli et forhold. Jeg vil tro at det er lettere å vise om man er interessert eller ikke da, enn hvis man treffes på andre måter og blir kjent som venner, kolleger eller medstudenter først. Selv har jeg ingen erfaring med dating-apper men har blant annet opplevd å få følelser for menn Jeg har blitt kjent med gjennom hobby og interesser, og ikke turt å ta initiativ. Det samme skjedde også da jeg var student. Jeg synes det er rart hvis ikke tilsvarende kan skje for menn, altså at de møter kvinner som de får interesse for men ikke tør å vise det. Håper dette ar litt oppklarende? Ja, takk for oppklaring. Jo, det kan jeg være enig i det. Dette er grunnen til at både mannen og jeg har brukt apper, for ingen av oss har turt å ta initiativ utenom en app. Jeg hadde turt knapt å se på en mann jeg har likt. Men, jeg tenker vel kanskje ts her snakker om når man først er i datingfasen. Da er det lett å merke det, når man først har kommet til det skrittet. Men før det er jeg enig i at det kan jo være vanskelig å se, spesielt når partene knapt tør å se på hverandre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember #16 Del Skrevet 6. desember AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Man gjør som man vil med informasjonen her, men jeg støtter den fullt ut som mann. Rare er at jeg overhode ikke har tenkt tanken at dette var noe som måtte forklares, trodde dette var noe alle var klar over. Selv er jeg en sjenert og forsiktig mann, og jeg er aldri den som viser interesse først. Det vil si at jeg aldri tar første initiativet om det så er date eller sjekking. Men er jeg interessert i damen som har tatt dette initiativet, så vil det aldri være noe usikkerhet i om jeg er det eller ikke. Det vil skinne igjennom i alt jeg gjør som angår henne. Jeg vil svare, jeg vil være med henne, jeg vil ha kontakt med henne. Men det fordrer altså at hun har tatt første steget. Anonymkode: 353df...2c5 Derfor kvinner har "mistet lommetørklet sitt" til alle tider Jeg støtter også HI, siden jeg kastet bort ALTFOR mye tid i ungdommen på menn som kun ville leke. Jeg tenker at lurer man fortsatt på om han er interessert etter et par dater, så er han ikke det. K54 Anonymkode: 0b5e0...141 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember #17 Del Skrevet 6. desember Kniv & gaffel skrev (42 minutter siden): Men siden dere var på date, var hensikten å finne ut om dere kunne ha noe til felles som eventuelt kunne bli et forhold. Jeg vil tro at det er lettere å vise om man er interessert eller ikke da, enn hvis man treffes på andre måter og blir kjent som venner, kolleger eller medstudenter først. Selv har jeg ingen erfaring med dating-apper men har blant annet opplevd å få følelser for menn Jeg har blitt kjent med gjennom hobby og interesser, og ikke turt å ta initiativ. Det samme skjedde også da jeg var student. Jeg synes det er rart hvis ikke tilsvarende kan skje for menn, altså at de møter kvinner som de får interesse for men ikke tør å vise det. Håper dette ar litt oppklarende? Det du beskriver er jo en veldig tidlig og vag følelse da. Det er begynnende interesse før man vet om det kan bli noen skikkelig interesse ut av det. Men vet du, man merker det da også. Selv de sjenerte vil kikke litt ekstra på deg, søke å være i nærheten av deg selv om de kanskje later som de er opptatt med noe annet. Det er de som du stadig møter blikket til når du ser opp, selv om de da skynder seg å kikke bort. De tør kanskje ikke ta initiativ til kontakt eller invitere ut, men man merker det på andre måter. Hvis de har lyst til å få kontakt, vel å merke, men bare er sjenerte. Anonymkode: 52341...fd7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember #18 Del Skrevet 6. desember Kniv & gaffel skrev (2 timer siden): Mener du med dette at det ikke finnes sjenerte menn som ikke tør å ta initiativ og viser interesse? Min personlig erfaring er at selv de sjenerte blir ganske vågale når de finner en dame de liker. Anonymkode: f7aa5...f36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember #19 Del Skrevet 6. desember AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Min personlig erfaring er at selv de sjenerte blir ganske vågale når de finner en dame de liker. Anonymkode: f7aa5...f36 Da har du ikke møtt meg 😅 Anonymkode: 749cc...ed2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember #20 Del Skrevet 6. desember AnonymBruker skrev (1 time siden): Da har du ikke møtt meg 😅 Anonymkode: 749cc...ed2 Har du vært forelsket før? Jeg er en sånn sjenert person, som blir vågal i kjærlighetens navn. Men forstår ikke alle andre også er det, bare lurer på om du har følt noe for noen og bært det uten å gjøre noe. Som er trist. Anonymkode: c9687...c73 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå