AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #1 Skrevet 6. desember 2024 Synes alle sierr de savner babymagen og å gå gravid, at det var såååå koselig osv. Jeg virkelig hater det, har så mange ubehagelige symptomer og blir veldig dårlig under geaviditetene. Føler jeg er den eneste. Anonymkode: 13d75...2bc
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #2 Skrevet 6. desember 2024 Jeg synes ikke det er koselig i det hele tatt nei. Venter mitt andre barn og det gledes stort til å få henne ut, da skal jeg aldri være gravid mer 😅🥳 Jeg har veldig enkle svangerskap i tillegg med nesten ingen plager - så har ikke særlig å klage over. Men jeg liker det ikke. Vondter både her og der, masse kostholdsrestriksjoner (jeg ELSKER spekemat), "eier" ikke min egen kropp 🙄 Dårlig søvn, utrolig slapp og sliten... Jeg vet det er peanuts i forhold til mange som blir veldig dårlig altså, men jeg liker likevel ikke å være gravid.. Det er ikke noe stas i det hele tatt 😅 Anonymkode: 6a4fe...778
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #3 Skrevet 6. desember 2024 Du er ikke den eneste. Har hørt flere si at de tenker på graviditet som noe de må gjennom for å få barn, men at de misliker det. Tror ikke det er så mange med hyperemesis, bekkenløsning osv. som liker det heller. Jeg likte å være gravid da jeg var i godt form, men 1. trimester med kvalme er ikke noe savn. Enig med hun over om spekemat 😄 Anonymkode: 015ff...3fb
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #4 Skrevet 6. desember 2024 Jeg har vært gravid to ganger med hyperemesis og bekkenløsning så har kanskje god nok grunn til ikke å like det. Men uten det også, tror jeg ikke jeg hadde syns det var så herlig. Utmattende. Anonymkode: 2219e...794
mereo Skrevet 6. desember 2024 #5 Skrevet 6. desember 2024 Jeg synes graviditet var fascinerende konsept, men ikke noe jeg syntes var koselig eller «nøyt». Jeg hadde hyperemesis, det hjalp vel neppe på. Men du er ikke alene om å ha syntes det var langt fra koselig.
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #6 Skrevet 6. desember 2024 Det er så teit med disse "Er det bare jeg som...?"-trådene. Selvsagt vet TS (både i denne og andre TSer i tilsvarende tråder) at de ikke er den eneste, så vet å formulere seg slik så vet de at de får støtten de fisker etter. Anonymkode: 80051...ac9 6
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #7 Skrevet 6. desember 2024 Jeg liker det, venter min tredje nå. Synes det er koselig. Har riktignok ganske lette svangerskap, og det hjelper selvfølgelig. Dessuten savner jeg ikke noe mat/drikke, siden jeg aldri drikker alkohol uansett, ikke røyker/snuser og ikke er noe særlig glad i hverken spekemat eller myke oster. Anonymkode: 6122e...c4c 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #8 Skrevet 6. desember 2024 Er bare et nødvendig onde for min del. Er 34 uker på vei. Halsbrann, bekkenproblemer som gjør at jeg knapt får sove, eller som gjør at bare det å snu meg i senga gjør at jeg holder på å gråte av smerte. Klarer knapt å knyte skolisser, magen er øm og kroppen er ikke min egen. Det er avgjort at vi stopper på 2, dette gjør jeg ikke igjen (hatet det første gang også). Anonymkode: 843cb...043
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #9 Skrevet 6. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er så teit med disse "Er det bare jeg som...?"-trådene. Selvsagt vet TS (både i denne og andre TSer i tilsvarende tråder) at de ikke er den eneste, så vet å formulere seg slik så vet de at de får støtten de fisker etter. Anonymkode: 80051...ac9 Ser virkelig ikke problemet med det. Ja kanskje det er å «fiske» men hvorfor skal man ikke få snakke med andre i samme situasjon uten at noen muggne folk skal komme å klage over at man trenger å ventilere. Anonymkode: 843cb...043 3
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #10 Skrevet 6. desember 2024 Vet ikke hvor langt du er på vei. Men for min del var hele graviditenen en prosess. Det følger med mye dritt, men også mye fint. Hadde litt problemer med å skjønne det helt i starten. Og var mye trøtt og gørr. Siste to mnd var et helvete. Men også fint å kjenne barnet bevege seg. Og bli litt kjent med rutinene til baby i magen . Det er jo leit om du bare tenker på det negative med graviditeten, da blir det jo en veldig tung tid. Når man får barnet, kan det også være mye positivt og negativt hele livet deres. Men jeg syntes heldigvis at hver alder har sin sjarm, og spennende iht å løse det som er problematisk på veien. Rllers hadde jeg blitt gal av det Anonymkode: 72182...43c
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #11 Skrevet 6. desember 2024 jeg likte virkelig ikke å være gravid, dårlig som søren i litt over tre mnd, knapt noen uker med ro før bekkenløsning og dritt, omtrent invalid på slutten og DA skulle man få vann i kroppen og alt gikk til helvete, fare for svangerskapsforgiftning og blææh! Nei jeg var sjeleglad når barnet var født, både første og andre gang. Anonymkode: 5743f...6f2
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #12 Skrevet 6. desember 2024 Syns det er kjedelig og de 40 ukene føles som en evighet, men savner det litt nå når jeg har fått sistemann og ikke skal være gravid igjen 🤣 Anonymkode: 6c851...a87
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #13 Skrevet 6. desember 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Ser virkelig ikke problemet med det. Ja kanskje det er å «fiske» men hvorfor skal man ikke få snakke med andre i samme situasjon uten at noen muggne folk skal komme å klage over at man trenger å ventilere. Anonymkode: 843cb...043 Jeg klager ikke over at man har behov for å ventilere, det forstår jeg veldig godt. Jeg reagerer på den fiskete måten det blir gjort på, det er så kleint. Anonymkode: 80051...ac9 4
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #14 Skrevet 6. desember 2024 Nei, jeg syntes det var pyton. Har bare ett barn og har derfor bare gått gravid en gang. Men aldri mer. 9 måneder med oppkast, svangerskapskløe, vondt bekken og lite søvn. Nei takk. Anonymkode: 366be...af4
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #15 Skrevet 6. desember 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg klager ikke over at man har behov for å ventilere, det forstår jeg veldig godt. Jeg reagerer på den fiskete måten det blir gjort på, det er så kleint. Anonymkode: 80051...ac9 Javel, ikke ditt problem er det vel? Anonymkode: 843cb...043
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #16 Skrevet 6. desember 2024 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Det er så teit med disse "Er det bare jeg som...?"-trådene. Selvsagt vet TS (både i denne og andre TSer i tilsvarende tråder) at de ikke er den eneste, så vet å formulere seg slik så vet de at de får støtten de fisker etter. Anonymkode: 80051...ac9 Det er enda teitere at du da selv biter på, og svarer, om enn et sutre-svar ang trådtittel. Scroll nu bare videre😅 Anonymkode: 366be...af4 3
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #17 Skrevet 6. desember 2024 Få ting i mitt liv jeg hater mer enn å gå gravid, er nå gravid med andremann og det er bare stress og bekymringer i tillegg til alle plagene. Det er lov å misslike det, man har også lov til å klage.. til tross for "vær takknemlig"- kommentarene man får slengt etter seg. Anonymkode: db508...105
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #18 Skrevet 6. desember 2024 Det var koselig de første 8 mnd, så kom bekkenløsning. Så jeg klager ikke, jeg var heldig. Den siste mnd hjalp det jo med spenningen og gleden for det som snart skulle skje. De første to ukene etter fødsel var litt kaotiske. Resten av permisjonen gikk som en drøm, med sovebaby. Men skjønner veldig godt at de med plager syns de ni mnd er fryktelig lange ❤️ Anonymkode: 7668c...7d9
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #19 Skrevet 6. desember 2024 Jeg hadde ingenting i mot å gå gravid, men jeg hadde absolutt ikke denne "jeg er gravid og er stå stolt" greia. Jeg oppførte meg som vanlig og tenkte i grunnen at å gå gravid er ikke særlig anderledes enn å ha en parasitt i magen. De siste dagene før fødsel følte jeg meg som et drivhus og ble rett og slett ganske klaustrofobisk av å ikke få utvide lungene ordentlig. Jeg ble helt tullete i hodet av alle disse velmente, men sykliggjørende, rådene som ble kastet mot meg av typen "du må ikke løfte tungt", "du må ikke løpe", "Pass deg på glattisen"... Det var helt nydelig å få ungen ut, og få kroppen tilbake for seg selv. Enda bedre var det etter sistemann når jeg i tillegg var ferdig med å amme! Dèt var kanskje den beste følelsen ved å ha vært gravid, å endelig få komme tilbake til seg selv. Anonymkode: feb77...259
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #20 Skrevet 6. desember 2024 Syns det var klaustrofobisk og jævlig tungt. Husk å sov mye før babyen kommer! LoL. Sov ikke en eneste hel natt de siste 5 ukene. Måtte sitte å sove for å ikke bli kvalt av mitt eget barn. Jeg er ganske liten, så den digre magen ble tung å bære på. Bekkenet knirker og knuste. Kunne ikke gå normalt, før ett år etter fødselen. Skulle ønske jeg hadde blitt forberedt på forstoppelse, hemoroider og analfissur. Ville tatt helt andre forhåndsregler om jeg var klar over at disse plagene er vanlige. Å bæsje piggetråd, var værre enn fødselen. Holder med én gang for meg, så her blir det enebarn. Anonymkode: 8c88f...213
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå