AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #1 Skrevet 6. desember 2024 Ja, jeg lurer på dette og håper noen kan svare meg. Da det ble slutt med min eks så hadde vi ikke kontakt på 9 mnd. Da harvet jeg over et par tidligere ligg, men med «regnfrakk»! så begynte vi igjen, og samme øyeblikk som akten er ferdig så får jeg en enorm reaksjon i underlivet. Det var som å bli knivskjært, og svei. Det samme skjedde med han og han fikk blemmer på opplegget. Da jeg sjekket nedi min «hule» så jeg da noen store linjer der kjøttet liksom spriket, og det var der smertene kom fra. Kunne ikke bruke maskineriet på en stund noen av oss! så går jeg til legen og de tester for herpes, men gir ikke utslag. Han gjør det samme og får konstatert herpes! før dette så har ingen av oss vært plaget med lignende, annet enn at han har fort fått vondt/ubehag et lite stykke uti akten. Men jeg er sikker på at det kommer fra han, da han i «mellomtiden» da vi var uten kontakt harvet over et felleshøl han catchet opp med. Så til spørsmålene: 1. pga måten dette skjedde på så må det vel komme fra han? Ingen av de andre jeg var borti har dette og det smitter jo ikke gjennom kondom heller 2. Jeg fortsatte jo å ligge med han ettersom skaden allerede var skjedd. Og gjør det enda. Fordi jeg ikke vet hvordan jeg skal kunne involvere meg med noen ny med dette «i bagasjen»? Hva hvis jeg har fått det og viderefører det til en ny? Hvordan sier man sånt før man gyver løs på hverandre? Det vil jo fort være en dealbreaker vel??? erfaringer? Anonymkode: 29a7c...bf9
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #2 Skrevet 6. desember 2024 Ta nye tester. Med nye bruker dere forhåpentligvis kondom i starten . Anonymkode: 5f45c...742
Million Skrevet 6. desember 2024 #3 Skrevet 6. desember 2024 Verdt å merke seg er at herpes kan ligge latent uten utbrudd i kroppen i årevis før det slår ut plutselig. Så dere trenger ikke ha fått smitten under oppholdet deres, den av dere (eller begge...) kan ha blitt smittet lenge før. Herpes er veldig vanlig kjønnssykdom, og dessverre finnes det ingen kur. Man har det resten av livet. Det finnes medisiner som kan stagge og forebygge smertefulle utbrudd. Dette er på resept, selvsagt. Snakk med legen deres, så slippe dere smerter og blemmer, forhåpentligvis. 8 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #4 Skrevet 6. desember 2024 Million skrev (5 minutter siden): Verdt å merke seg er at herpes kan ligge latent uten utbrudd i kroppen i årevis før det slår ut plutselig. Så dere trenger ikke ha fått smitten under oppholdet deres, den av dere (eller begge...) kan ha blitt smittet lenge før. Herpes er veldig vanlig kjønnssykdom, og dessverre finnes det ingen kur. Man har det resten av livet. Det finnes medisiner som kan stagge og forebygge smertefulle utbrudd. Dette er på resept, selvsagt. Snakk med legen deres, så slippe dere smerter og blemmer, forhåpentligvis. Jeg går fast på medisiner og har ikke utbrudd og null smitte av partner. Er jeg i den minste tvil er det null sex. Anonymkode: cb03c...ffc 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #5 Skrevet 6. desember 2024 Herpes er så vanlig at det ikke er meldeplikt på det, så du trenger ikke si noe til noen faktisk. Jeg får utbrudd av og til, tar medisiner da som roer ned viruset. Jeg har ikke nevnt det til kjærester. Ingen har fått utbrudd eller sagt noe, selv om vi har sex uten kondom. Jeg kan ha blitt smittet for 10 år siden, men ikke fått utbrudd før nå, eller blitt smittet av min siste kjæreste, helt umulig å vite. Anonymkode: 310ea...842 5 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #6 Skrevet 6. desember 2024 Herpes smitter jo uansett, ikke fra selve penis med kondom på, men f.eks blir du fingret med herpes på fingrene; smittet. Jeg fikk utført oralsex fra samboer som hadde utbrudd på munnen og ble smittet med herpes. Det smitter fra selve blemmer eller at man har berørt blemmer. Jeg har også smittet meg selv videre med herpes, fra underliv til munn (må ha gjort det siden jeg senere fikk herpes i munn.) mange muligheter med andre ord Anonymkode: 8dec7...07e 5 2
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #7 Skrevet 6. desember 2024 Jeg ble smittet for et år siden, med type 1 (det er to typer, type 1 er typisk munnherpes, men som også kan smitte til underliv og andre deler av kroppen). Jeg har ikke hatt utbrudd etter det første. Har medisin jeg kan ta om jeg kjenner noe er i anløp, for å forhåpentlig stoppe utbrudd. Men jeg håper jo det ikke kommer flere. Som nevnt over her kan man ha dette i kroppen uten å ha hatt et eneste utbrudd, eller man slipper unna med kun ett, men noen blir dessverre mye plaget over tid før det som regel brenner litt ut også for dem. Uansett, det er vanligere enn mange tror, og ufarlig, i verste fall plagsomt. Det verste er kanskje stigmaet rundt det. Sånn som ts som mener dette kommer fra noen hun så elegant betegner som "felleshøl" 🙄 Anonymkode: 0d38b...365 5
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #8 Skrevet 6. desember 2024 Jeg ble smittet. Fikk det i underlivet når han utførte oralsex på meg. Han hadde munnsår. Anonymkode: a1f20...1e4 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #9 Skrevet 6. desember 2024 De "kreative" formuleringene er bare slitsomme å lese og føles påtatt, og ekstremt trist å se kvinner beskrive andre kvinner som "felleshøl". Sånt kan man virkelig holde seg for god som. Videre stemmer det som mange andre har nevnt, det kan være fra tidligere. Du burde ta en ny test. At du fortdatte ligge med fyren når hans test var positiv og din var negativ, vil jeg aldri kunne forstå! Det er ikke sikkert du ville ha blitt smittet den første gangen. Sannsynlig ja, men ikke nødvendigvis. Anonymkode: 5d709...6ea 9 3
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #10 Skrevet 6. desember 2024 Jeg ble smittet med herpes av min jomfru ekskjæreste. Hun fikk munnherpes som ungdom, og smittet meg med dette mange år seinere. Vi har få utbrudd og heldigvis ikke gått over til underlivet noen gang, men det kunne det ha gjort. Herpes er ikke bare en kjønnssykdom. Anonymkode: 5f45c...742 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #11 Skrevet 6. desember 2024 Du nevner det at han lå med et "felleshøl" som noe negativt, når du selv lå med flere?🤣 Anonymkode: f6ef5...436 7 3
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #12 Skrevet 6. desember 2024 Kondom beskytter ikke mot herpes, da man kan ha (begynnende) utbrudd rundt penis, eller bli smittet rundt penis. Og den som har det kan gå åresvis uten symptomer, kanskje det aldri kommer symptomer. Når en får symptomer så kan det f.eks. være stress som utløser det, ikke at du nettopp hadde sex med en som har herpes. Lurer på om man kan ha herpes selv om det er negativ test, at man må ha utbrudd når man tester? Usikker. Du kan evt. google det. I dette tilfellet, så kan det både være TS og eksen som har smittet den andre. Anonymkode: 304ef...32c 3 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #13 Skrevet 6. desember 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Du nevner det at han lå med et "felleshøl" som noe negativt, når du selv lå med flere?🤣 Anonymkode: f6ef5...436 Hva er det du ikke forstår? Jeg lå med 2 eks-ligg på hele den tiden, den jeg snakker om lå bokstavelig talt med to nye pr måned! Det vet jeg. Så slutt å heng deg opp i noe som faktisk er en fortjent «merkelapp», mistenker nesten du er et selv siden du blir så hårsår Anonymkode: 29a7c...bf9 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2024 #14 Skrevet 7. desember 2024 Det kan være både du som har smittet han, eller han som har smittet deg. Det høres ut som du har herpes også, selv om det ikke slo ut på test. Hva slags test tok du for det for øvrig? Om du hadde pågående utbrudd hos legen, fastsettes ofte diagnosen bare ved å se. Du virker forøvrig ut som et menneske med store fordommer… Anonymkode: 6e3b7...624 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2024 #15 Skrevet 7. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 6.12.2024 den 7.31): Herpes er så vanlig at det ikke er meldeplikt på det, så du trenger ikke si noe til noen faktisk. Jeg får utbrudd av og til, tar medisiner da som roer ned viruset. Jeg har ikke nevnt det til kjærester. Ingen har fått utbrudd eller sagt noe, selv om vi har sex uten kondom. Jeg kan ha blitt smittet for 10 år siden, men ikke fått utbrudd før nå, eller blitt smittet av min siste kjæreste, helt umulig å vite. Anonymkode: 310ea...842 Jeg hadde dumpet deg så fort det kon fram at du hadde ubeskyttet samleie, vel viten om at du et smittebærer! Anonymkode: a67bd...de0 2
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2024 #16 Skrevet 7. desember 2024 Oi, dette var som å lese vitsespalten i et urgammelt manneblad. For en rorbua måte å legge frem problemstillingen på. Skjønner ikke helt problemet da. En ting er om en kjønnssykdom snek seg inn i et monogamt forhold og man skal avdekke om den andre var utro. Men dere var jo ikke sammen engang, og begge lå med andre på hver deres kant. Du gjorde jo det samme. Så når han kom tilbake, og du vet han harvet over dette felleshølet som man kalte det på bygda på 90-tallet, så velger du selv å ha ubeskyttet samleie med han, med de risikoene det innebærer. Det er dritkjipt med herpes, men nå er du i den båten og om du så vinner diskusjonen med at det var han du fikk det av - så fikk du det. Skjønner du? Du skal liksom ha det til at du har vært så flink, men du hadde til slutt ubeskyttet sex med en person som ga deg herpes. Det er sånn alle får det. Anonymkode: 929be...964 3
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2024 #17 Skrevet 7. desember 2024 Kondom beskytter ikke fullstendig mot herpes, det trodde jeg alle visste. Og det lyser lang vei at dette er skrevet av en mann som later som han er kvinnen. Anonymkode: a0e54...45e 3
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2024 #18 Skrevet 7. desember 2024 Oi, er det sånn unge kvinner snakker i dag? Da jeg var ung var det bare brautende mannlige harrytasser som ordla seg på denne måten. Skal si tidene forandrer seg. Anonymkode: f1d0f...2a7 2 2
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2024 #19 Skrevet 7. desember 2024 Hvorfor fortsette å ligge med han da? Herregud😅 Så desperat etter sex? Anonymkode: 1604d...f64
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2024 #20 Skrevet 7. desember 2024 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Hva er det du ikke forstår? Jeg lå med 2 eks-ligg på hele den tiden, den jeg snakker om lå bokstavelig talt med to nye pr måned! Det vet jeg. Så slutt å heng deg opp i noe som faktisk er en fortjent «merkelapp», mistenker nesten du er et selv siden du blir så hårsår Anonymkode: 29a7c...bf9 Med den logikken, kan jeg kalle deg for et "felleshøl" fordi du har hatt sex oftere og med flere enn jeg har. Når fikk fellesblyanten blemmer på penisen? Det tar vanligvis minst et par dager før man får utbrudd etter smitte. Det kan også gå mange år før man får første utbrudd. Med mindre han plutselig så blemmene rett etter akten (som betyr at de allerede var der før dere hadde sex), så er det umulig å si hvem som har smittet hvem. Kanskje du smittet ham for noen år siden. Kanskje han nettopp fikk det selv, og nå kanskje eller kanskje ikke har han smittet deg. Herpes er ganske vanlig. Man trenger bare å ha sex én gang for å bli smittet. Eller som andre nevner her, man trenger ikke engang å ha sex for å bli smittet. Det kan skje på andre måter også. Anonymkode: 13db4...713 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå