Gå til innhold

Vattert utpåtrekksbukse til lav kvinne med former

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er en lav kvinne på 1.58 med former,trekker en del over hofter og rompe.

Jeg sliter med å finne en vattert utpåtrekksbukse som sitter fint på og ikke er for lang nå til vinteren.Trenger det til utelek med barnet mitt og turer.
Noen som har tips til vattert utpåtrekksbukse?☺️

Anonymkode: 9b12f...f60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om du søker etter utpåtrekksbukse skjønner jeg at du får få treff!

Hva måler du over hoftene/baken?

Dessverre så øker benlengden på de fleste til større størrelse i livet.

Stormberg har med korte ben, men ikke vatterte:

https://www.stormberg.com/no/dame/bukser/bukser-med-kort-benlengde

Jeg har ikke hatt bruk for vattert bukse til utelek selv, bruker skallbukse med ull under.

Anonymkode: 0b301...c53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er bare 152 selv og med samme form. Jeg går opp ett nummer og kjøper fra twentyfour :) De har alltid god stretch, og selv om d er lange har de så gode justeringsmuligheter nede at det går fint. Mange ulike modeller, selges både på sportmann, twentyfour og get inspired f.eks, så søker du bare litt rundt og finner pris og modell som passer :)

Anonymkode: 50ecd...000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men i all verden, man bruker da virkelig ikke ord som "utpåtrekksbukse" ? 

Så har de fleste gode forede alternativer på turbukser, både de kjente rimelige som stormberg og de litt dyrere som fjellreven.

Anonymkode: 1a83a...9d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 157 og "curvy". Anbefaler ikke Stormberg, bestilte flere typer i flere forskjellige størrelser (min. 1 størrelse større og oppover enn jeg bruker i "vanlige" bukser) og enda slet jeg med at de ble superlange, for trang i lår/rumpe og enorme i midjen. 
Kjøpte til slutt kjeledress fra Sparkjøp i M. Litt lang, men passer fint og god plass til varmere plagg under. 

Anonymkode: fc229...139

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 cm enn kortere beinlengde hos stormberg er nok sannsynligvis allikevel aaalt for langt. Har heller aldri funnet en dress som funker for meg som er kort. Jeg har kjøpt bukse herfra https://www.sportshopen.com/no-no/article/cervinia-ski-pants-ii-w?attr1_id=37248 Fremdeles for lang, men med snølås og skikkelige vintersko funker det greit. Også ganske billig (selv om den er dobbelt så dyr nå som da jeg kjøpte mine), har en i 42 og en i 44. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg er en lav kvinne på 1.58 med former,trekker en del over hofter og rompe.

Jeg sliter med å finne en vattert utpåtrekksbukse som sitter fint på og ikke er for lang nå til vinteren.Trenger det til utelek med barnet mitt og turer.
Noen som har tips til vattert utpåtrekksbukse?☺️

Anonymkode: 9b12f...f60

Du må bare rett og slett ut og prøve i butikker. Det er jo og mulig å klippe av på benlengden om buksa passer i livet. 

Anonymkode: c148b...8be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

solsolsol skrev (43 minutter siden):

5 cm enn kortere beinlengde hos stormberg er nok sannsynligvis allikevel aaalt for langt. Har heller aldri funnet en dress som funker for meg som er kort. Jeg har kjøpt bukse herfra https://www.sportshopen.com/no-no/article/cervinia-ski-pants-ii-w?attr1_id=37248 Fremdeles for lang, men med snølås og skikkelige vintersko funker det greit. Også ganske billig (selv om den er dobbelt så dyr nå som da jeg kjøpte mine), har en i 42 og en i 44. 

Du fikk med deg at benlengden er justerbar på Hoppin-dressene? På størrelsesskjemaet står det "benlengden er justerbar med snorer inne i lårlommene". Man har også 14 dagers returrett om dressen likevel ikke passer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har funnet en god en kjøpt på en sportsoutlet. Par år siden nå. For lang i beina, men lett å brette inn og holder seg deg ganske bra. Betalte 250kr, og den er veldig mye brukt. Gode lommer, glidelås hele veien, knapper på siden, og snor i livet. Mangler bare snor nederst, men som sagt fin å brette inn, og så god og varm. Merket heter «Take off». Aldri hørt om før, men kjempegod. Jeg er kort i beina, og lengre i overkroppen, så om en er mer dimensjonert enn meg så kan det være den ikke er for lang heller. 

Snor eller knapp i beina er jo et godt triks da, eller legge opp om det ikke er glidelås, eller du ikke er avhengig av glidelåsen nederst. Jeg synes det er praktisk med glidelås hele veien så jeg kan ta på og av buksen uten å ta av skoene, når det er behov for det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-jk- skrev (3 timer siden):

Du fikk med deg at benlengden er justerbar på Hoppin-dressene? På størrelsesskjemaet står det "benlengden er justerbar med snorer inne i lårlommene". Man har også 14 dagers returrett om dressen likevel ikke passer. 

En barnehage jeg jobbet i (for ikke veldig lenge siden) hadde dresser derfra til de ansatte,  passet ikke til meg i alle fall. Det er noe med at når man er kort er man gjerne ikke kort bare i beina.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 157 med litt hofter og smal midje. Har to ulike modeller fra Johaug jeg er veldig fornøyd med i S (de to primaloft-modellene). Nå har de riktignok litt overflødig lengde i beina, men ikke så mye at jeg vil kalle dem for lange. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...