AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #1 Del Skrevet 6. desember 2024 Hei. Jeg har aldri prøvd botox, men jeg sliter med veldig anspent panne som brer seg nedover spesielt mot øynene.. det bokstaveligtalt brenner når jeg skal legge meg, og syntes nesten det er anstrengende å lukke øynene. Dette påvirker jo såklart søvnen, og nå har jeg blitt så gammel at jeg har en og annen rynke i pannen også så tenker ikke det er krise å sette litt botox. Men jeg ønsker heller ikke bli seende helt rar ut. Noen som har erfaring med det samme? Antar botox vil hjelpe mot anspenthet? Men må jeg sette såpass mye for effekt at jeg vil se rar ut? Anonymkode: 62608...c66 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #2 Del Skrevet 6. desember 2024 De første ukene var jeg nesten mer anspent fordi jeg ikke var vant med lite mimikk i panna, men det er en vanesak. Jeg setter minste mulige dose, anbefaler deg å finne noen du har et godt inntrykk av og begynne veldig forsiktig. Jeg angrer ikke, og fyller på hver 6-8 mnd Anonymkode: 42dde...db5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #3 Del Skrevet 6. desember 2024 Jeg sliter ikke spesielt mye med anspenthet i pannen, men jeg merker jo at en behagelig effekt av at musklene slapper mer av når jeg har botox. Vi har så masse muskler i ansiktet som vi bruker hele tiden uten å tenke over det. Det er faktisk godt å lamme noen av dem 😂 Jeg har anspente kjevemuskler, sånn at det tidvis er smertefullt, har vondt i halve ansiktet og helt ned i tannrøttene. Jeg har satt botox i kjevemuskulaturen en gang og det var sinnsykt digg, ALL smerte og anspenthet forduftet. Men så var det 5000 kroner takk for noen måneders effekt.. så i disse dyrtider ryker den luksusen. Jeg setter nå bare en minidose botox i pannen, fordi jeg vil ha all mimikk men mindre dype furer bare. Det har jo den avslappende effekten på musklene, men klart at det er mer effekt jo mer man setter. Jeg ville prøvd med en liten dose i starten. Gå til noen erfarne, ofte har de jo sånn at du kommer tilbake etter noen uker (når det har begynt å virke) og så ser om man skal justere. De fleste ser ikke rare ut altså, det er jo bare de du legger merke til.. Du må si at det er for anspenthet også, gjerne booke deg inn for det på en medisinsk klinikk heller enn å gå på skjønnhetsalongen, for det kan være det skal settes litt andre steder. Mot hodepine så vet jeg man kan sette det litt sånn i tinningen og bak i nakken og sånt, det gjør man jo ikke når rynker er målet. Anonymkode: d7e35...a78 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 6. desember 2024 #4 Del Skrevet 6. desember 2024 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Du må si at det er for anspenthet også, gjerne booke deg inn for det på en medisinsk klinikk heller enn å gå på skjønnhetsalongen, for det kan være det skal settes litt andre steder. Mot hodepine så vet jeg man kan sette det litt sånn i tinningen og bak i nakken og sånt, det gjør man jo ikke når rynker er målet. Anonymkode: d7e35...a78 Det du skriver om hodepine fikk meg interessert. Kan man bruke botox mot migrene? Det er jo en viss sjanse for at migrenen i blant kan forårsakes av spenninger i nakke og hode osv. Så jeg ble interessert, fordi alle migreneanfall som kan forebygges er verdt det. Jeg har så ofte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #5 Del Skrevet 6. desember 2024 Million skrev (1 minutt siden): Det du skriver om hodepine fikk meg interessert. Kan man bruke botox mot migrene? Det er jo en viss sjanse for at migrenen i blant kan forårsakes av spenninger i nakke og hode osv. Så jeg ble interessert, fordi alle migreneanfall som kan forebygges er verdt det. Jeg har så ofte. Ja, det settes mot migrene. Jeg har ikke prøvd det selv, men det er jo noe å prøve om du har ofte anfall. Jeg føler jo jeg får færre anfall bare av litt minidose i pannen. Du får google deg frem til mer info og en god klinikk Anonymkode: d7e35...a78 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #6 Del Skrevet 6. desember 2024 Har du tatt synsprøve i det siste ts? Jeg spenner panna mye fordi jeg har litt dårlig syn. Jeg tar botox et par ganger i året og det hjelper veldig på, for da slapper panna av og jeg er mindre sliten. Og nei, man ser ikke rar ut hvis man ikke overdriver. Anonymkode: d5d23...466 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #7 Del Skrevet 6. desember 2024 Tok synstest i fjor, er litt langsynt men ikke noe voldsomt.. men jeg sitter betraktelig mer foran skjerm enn jeg har brukt å gjøre, siden jeg nå jobber på kontor så det kan såklart spille inn. Tror jeg skal prøve meg på en liten minibotox etter jul, vet det er en lege i omegn som skal være flink og ikke så altfor dyr. Takk for alle innspill, nå er jeg mye sikrere på at det er verdt det! -ts Anonymkode: 62608...c66 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #8 Del Skrevet 6. desember 2024 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Tok synstest i fjor, er litt langsynt men ikke noe voldsomt.. men jeg sitter betraktelig mer foran skjerm enn jeg har brukt å gjøre, siden jeg nå jobber på kontor så det kan såklart spille inn. Tror jeg skal prøve meg på en liten minibotox etter jul, vet det er en lege i omegn som skal være flink og ikke så altfor dyr. Takk for alle innspill, nå er jeg mye sikrere på at det er verdt det! -ts Anonymkode: 62608...c66 Da hadde jeg vurdert databriller i tillegg og. Anonymkode: d5d23...466 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2024 #9 Del Skrevet 11. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 6.12.2024 den 6.32): Hei. Jeg har aldri prøvd botox, men jeg sliter med veldig anspent panne som brer seg nedover spesielt mot øynene.. det bokstaveligtalt brenner når jeg skal legge meg, og syntes nesten det er anstrengende å lukke øynene. Dette påvirker jo såklart søvnen, og nå har jeg blitt så gammel at jeg har en og annen rynke i pannen også så tenker ikke det er krise å sette litt botox. Men jeg ønsker heller ikke bli seende helt rar ut. Noen som har erfaring med det samme? Antar botox vil hjelpe mot anspenthet? Men må jeg sette såpass mye for effekt at jeg vil se rar ut? Anonymkode: 62608...c66 Tatt botox kosmetisk,og nå på sykehuset medisinsk. Aldri vært hverken stiv/rar/tunge øyelokk osv. Botox er bare 😍. 70% mindre migrene nå kun pga botox. Anonymkode: 6434c...a8d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå