Gå til innhold

Banking av gulvteppe

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvordan rengjør dere store gulvtepper? Vi støvsuger dem men jeg savner å kunne banke dem ute. Føler det var mer vanlig før? Det er jo ikke noe opplegg for det ute heller. Der hvor mannen min er fra der er det opplegg for teppevask og teppebanking i nærmest alle nabolag (utendørs).

Jeg vurderer å legge teppet opp ned på nysnø og banke det, er det vanlig eller kommer folk til å stå i vinduene og le av meg? 😅

Anonymkode: e9158...436

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Føler også at teppet er så "nedtrampet" derfor hadde det trengt litt banking. Men mulig det ikke hjelper..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Banke i snøen er helt fint. Ellers går det jo an å leie tepperenser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om naboene ler av meg når jeg banker teppene i snøen, så er det helt greit :)  Sånn gjør jeg det, nemlig.  Rister teppet før det legges på snøen, og så bruker jeg piasavakosten for å børste med snø.  Mellom to trær har vi lagt en tykk planke, og der henger jeg teppet opp etterpå.  Så banker jeg det.  

Ikke bare er teppene rene, men de lukter frisk og godt.  

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Da håper jeg på litt nysnø snart 😄🙌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Henger det på verandakanten selvsagt. 

Anonymkode: f431a...55b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan støvsuge hele teppet, rulle det sammen, støvsuge på nytt, gjenta en gang til. 

edit. Men hva om naboene ser rart på deg. Jeg ville også gjort det samme, ut i snøen med det hvis jeg bodde annerledes til. Var vanlig før i tida. 

Endret av Jytte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 6.12.2024 den 5.46):

Hvordan rengjør dere store gulvtepper? Vi støvsuger dem men jeg savner å kunne banke dem ute. Føler det var mer vanlig før? Det er jo ikke noe opplegg for det ute heller. Der hvor mannen min er fra der er det opplegg for teppevask og teppebanking i nærmest alle nabolag (utendørs).

Jeg vurderer å legge teppet opp ned på nysnø og banke det, er det vanlig eller kommer folk til å stå i vinduene og le av meg? 😅

Ta nysnømetoden, om noen unge ler av deg, så skyldes det mangel på kunnskap. 
Har aldri sett ting for banking av tepper, men vet at i min barndom så ble teppene hengt på uteklestørkestativene og banket så støvskyen stod.

Meget mulig banking av tepper ble avleggs etter at støvsugeren ble allemannseie? Ingenting er som et uteluftet gulvteppe. 

Anonymkode: 45911...b24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...