Gå til innhold

Sommerbruder 2006


Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har akkurat skjønt at om fire måneder er jeg gift! :overrasket: Jeg bare lurer, hva har dere ordnet, dere som skal gifte dere omtrent på samme tid som meg?

Her i huset har vi orden på

- forlovere og toastmaster

- mange av talerne har meldt seg

- fotograf

- frisør og sminkør til meg og min forlover

- alt av bryllupsklær til både meg og mannen er i boks

- vi har bestemt meny, men ikke ordnet catering enda...

- invitasjonene er i orden, og skal sendes denne uka

- kirka og lokale er booket

- vi har kjøpt inn mesteparten av drikkevarene

- vi har ordnet med sjåfører og noen av servitørene

- borddekorasjoner

Denne måneden skal vi

- ordne kake

- bestille cateringmann

- bestille musikkmann

- bekrefte resten av servitørene

- bestille blomster

Jeg tror vi er i rute! :hjerter_rundt:

Hva med dere?

Endret av Ithaca
Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet

Gøy med ein tråd som dette!!!!

Trur vi har rimeleg god kontroll vi også...

- lokale, mat og kyrkje er i orden

- toastmaster er booka

- kjolen min er undervegs

- vi har brudepiker og forlovarar

- invitasjonane er utsendt

- vi har kjøpt inn ein del av drikkevarene og har halveis kontroll på resten

- frisør er bestilt til meg og forlovaren min

- hest og kjerre-transport frå kyrkje til festlokale er bestilt

- bordpynt og bordkort har vi kontroll på, har kjøpt inn alt vi treng til dette, unntatt blomar

- ei venninne skal lage buketten min

- vi har skrive ein kake-kladd over kakene vi har lyst på

- pappa skal fotografere

- søs skal spele, og to venninner skal synge i kyrkja

- vi har begynt å laste ned musikk til festen

Det som gjenstår, i følge kalender-planleggaren vår, er dette:

mars 2006

2 to

- Til Bergen med mamma og søs for å finne kjolar, kjøpe serviettar

- levere godkjente prøvings-papir på prestekontoret

3 fr

4 lø - finne ut korleis bryllupskaka skal vere, bestille den

5 sø - lage bordkort, songhefte-omslag og lyspynt?

6 ma Uke 10 -

7 ti -

8 on -

9 to -

10 fr -

11 lø - Kjoleprøving!!! :hoppe: (hugs å ta med sko og roseblad), besøk hos onkel, la brudepikene treffas, ta mål av brudepiker, prate med onkel om toastmasterjobben (hugs å ta med ymse info..?), Ta bilde av brudepike D

12 sø -

13 ma Uke 11 - få sydd brudepikekjolane (!)

14 ti - (eksamen)

15 on - bestille time til dansekurs?

16 to -

17 fr -

18 lø - lage ferdig sider som skal vere i gjesteboka, sjå inspirasjon

- sy brudeveske (få med ekstra stoff frå sydama), sjå etter mannfolk-antrekk

- sy på dukar

- lage omslag til festprogram

19 sø

20 ma Uke 12 -

21 ti -

22 on -

23 to -

24 fr - 3 månadar att!!

25 lø - (ski-helg med klassen?)

26 sø - fordele kakebaking blant venninner og kjente

27 ma Uke 13 -

28 ti -

29 on -

30 to -

31 fr - lage til konvoluttar med cd til bilete

april 2006

1 lø Uke 13 - dansekurs i Haugesund? (hente kjolar!?!?)

2 sø - begynne og avfotografere og scanne barndoms-bilete vi skal ha i lysbilete-show

3 ma Uke 14

- ringe organist om musikk?

- snakke med grunneigarane der vi skal grille

4 ti -

5 on -

6 to -

7 fr -

8 lø -

9 sø - printe kyrkjeprogram

10 ma Uke 15 -

11 ti -

12 on -

13 to -

14 fr -

15 lø - - sjå på bryllups-musikk, få filer av S

16 sø -

17 ma Uke 16 -

18 ti -

19 on -

20 to -

21 fr -

22 lø -

23 sø -

24 ma Uke 17 - 2 månadar att!!

25 ti -

26 on -

27 to -

28 fr -

29 lø -

30 sø

- fordele ymse som ikkje allereie er fordelt, jmf. kven skal gjere kva-lista

mai 2006

1 ma Uke 18

- Svarfrist

2 ti

- mail til bartender, finne ut kva drinkar vi skal ha

- lage ferdig alkohol-liste, få tips om vinar og ymse anna i samtale med polet, riesling-kvit, kva raud og alkohol-fri??

3 on

- bestill eksakt koldtbord (hør om det er mogleg å bytte ut eine desserten med is og rørte jordbær, kor mange bord dei treng til maten, og dei vil bygge opp bordet med bruskasser, slik at vi har dukar til dette)

4 to -

5 fr

- finn ut kor pc og høgtalarar skal stå og kor projektor skal henge

- skal vi ha eigen pc med minne-kortlesar? Kven sin pc? Lag TPM-forklaring til PC-bruk

- kven skal vere ansvarleg for diverse?

6 lø

- printe songhefte-innsider

- brudebukett-prat med venninne H, finne ut kven som skal lage knappholsblomar (kven skal ha?) og brudepikebukettar, bestille blomar

7 sø

- Lage barkart i samråd med bartender, laminere

- samtale med toastmaster?

8 ma Uke 19 -

9 ti -

10 on -

11 to -

12 fr -

13 lø -

14 sø -

15 ma Uke 20

16 ti -

17 on -

18 to -

19 fr -

20 lø -

21 sø -

22 ma Uke 21 -

23 ti -

24 on

- 1 månad att!!!!

25 to -

26 fr

- (eksamen)

27 lø

- skriv ut oppdatert bryllupsdagbok

28 sø -

29 ma Uke 22 -

30 ti

- Begynne med solarium

31 on

- send notis til lokalavisa om bryllup

juni 2006

1 to Uke 22

- støyping av 6 zinkfat?

- lage ei sjekkliste over kven som har kontroll over kva og korleis

2 fr

- Lage bordplan, og print og laminer, begynne å bake kaker

3 lø

- hente dukar og glas hos nurseBetty?

- Hugs å kjøpe klistremerker til nummerering av gaver

- lage endelig kjøreplan for dagen

- lage perleband til lys

4 sø

- befaring i festlokalet: er alt serviset i orden, er det plass til bordplanen vår? kor skal alt vere? får vi ordne i stand to dagar før?

- laste ned musikk til bryllupet, ta ein musikkprat med venninne S og få swing-tips frå T og I

5 ma Uke 23

- gjer ferdig alle laminerings-ting: barkart, "utstilling", TPM-forklaring, osv..

- pussing og gravering (lite hjerte og bryllupsdato) av ringar

6 ti

- kjøp inn drikkevarer og anna stæsj

7 on

- Lag handleliste for matvarer

8 to

- skrive ferdig liste over kva slags bilete vi ynskjer skal bli tatt

9 fr

- Transport frå kyrkja? Bilen til svoger pynta med bjørkeris og flagg?!?!?

10 lø - begynne å lage takkekort?

11 sø - skrive ferdig tale til mannen

12 ma Uke 24 - Bekrefte alle bestillinger

13 ti - Handle inn matvarer til festen, eller delegere dette

14 on - kven hjelper til med å rydde?

15 to - Tider til kokkar/servering ol

16 fr - Melde frå om namne-endring til bank, skule, ymse stader eg er medlem, osv, mail-adresseendring osv.

17 lø -

18 sø -

19 ma Uke 25 - frist for å komme med songar, samtale med prest?

20 ti - printe kyrkje-program og innside av songhefter

21 on - Neglar?

22 to - sette på plass bord og små-pynte?

23 fr

- pynting

- grilling for ankomne gjester

24 lø - :bryllup:

25 sø - rydding

26 ma Uke 26 -

27 ti -

28 on -

29 to -

30 fr

- lag ferdig takkekort

- send ut takkekort

- send bryllupsbilete til lokalavisa

Sommaren -06: Bryllupsreise i form av fottur, telt-tur eller liknande

Skrevet

Hei,vi gifte oss 17/6 og vi har kommet så langt.

-Klær til meg og mannen...

-kirke og selskapslokale...

-mat og drikke...

-klær til barna...

-inbydelsene...( begynner å ta form i allfall :) )

-fotograf

-frisør

Det var visst ikke lange lista,men jeg føler vi har kontroll.....tror jeg...hehe

Skrevet

ups...glemte å nevne at transport fra kirken også er i boks...og DJ er i boks,toastmaster har vi også....jøss ikke så verst likevel kanskje :)

Skrevet

Huff!

Jeg skal gifte meg 1. juli og jeg har mye i igjen skjønner jeg!

Vi har ordnet fotograf og lokale.

Er i dialog med kokk som ordner servering bordpynt etc.

Invitasjonene er ferdige og går med posten i morgen.

Bil og sjåfør til den store dagen.

Barnevakt til lillemor.

Ellers ... er det meste igjen!

*sukk*

Blir litt stressa når jeg hører hvor mye dere har ordnet alerede.

Lykke til i alle fall :)

Gjest gjest1
Skrevet
Huff!

Jeg skal gifte meg 1. juli og jeg har mye i igjen skjønner jeg!

Vi har ordnet fotograf og lokale.

Er i dialog med kokk som ordner servering bordpynt etc.

Invitasjonene er ferdige og går med posten i morgen.

Bil og sjåfør til den store dagen.

Barnevakt til lillemor.

Ellers ... er det meste igjen!

*sukk*

Blir litt stressa når jeg hører hvor mye dere har ordnet alerede.

Lykke til i alle fall :)

Ikkje stress, de har da ordna med det viktigaste allereie!! Alt det andre pjattet går så fort så!! Få oversikt over kva som skal gjerast, så går det resten av seg sjølv! (i alle fall nesten.. :ler:)

Gjest Gjest_Julibrud_*
Skrevet

Bra med en tråd som dette, så kan jeg få litt oversikt i mitt eget hode. Dette er klart:

*Kirke, prest og organist

*Kirkeprogrammet

*Fotograf

*Lokale til middag og lokale til nachspiel

(inkludert kokk og serveringspersonale)

*Meny

*Bryllupskaken

*Overnatting for gjester og brudepar

*Kjole med tilbehør til brud

*Toastmaster

*Frisør og sminke brud og forlover

*Ansvar for fredags- festen er fordelt

Ja, det er vel det. Endel som gjenstår, men er ikke stresset :)

Gjest Gjest_Litjtuppa_*
Skrevet

Gifter oss i august vi da, men regner meg som sommerbrud fordi? Sensommerbrud kanskje..Skal vi se hva vi har klart så langt..

*krike (med tilhørende prest og organist)

*Forlovere

*Toastmaster

*Kjole m/tilbehør (mangler bare hofteholder og slør)

*Lokale

*Meny

*Gjesteliste

*Fotograf

*Frisør/sminkør

*Kakeliste

*Ønskeliste

*Hotellovernatting for oss

*Bryllupsreise

Ting som er på gli:

*Lyspynt på bordene er tenkt ut

*Blomsteroppsatser er tenkt ut

*Bordkort er bestemt men ikke laget

*Invitasjoner snart ferdige

*2 servitører har sagt ja

*Kokke tenkt ut, men ikke spurt

*sjåfør med fin bil tenkt ut men ikke spurt

*Hjelpere til kaffe og nattmat er nesten i boks

*Gaveåpnere er tenkt ut

*Serveittholdere er bestemt men ikke laget

*Sang til kjære er påbegynt

*Kirkeprogramutkast er laget

*Ideer til sanghefte er i hodet mitt

Jepps, det var vel det :)

Skrevet

Vi skal gifte oss utenlands. Vi har bestilt flybilletter, hotell og selve vielsen. Kjole osv. har jeg ikke begynt med enda. Men jeg skal "bare" ha en pen sommerkjole har jeg tenkt så jeg regner med at det går bra.

Gjest Gjest
Skrevet

Nåååå, ble jeg stressa. :overrasket: Gifter oss i august, og det eneste vi har ordnet er

-lokaler,

- kirke,

- dekoratører, -

- brudeutstyr,

- forlovere

- catering, kokker, servitører, oppryddere

- Har tenkt ut meny

- Bryllupssuite

Stresser mest med invitasjoner, gavelister, fotograf for øyeblikket. Har i det minste ferdig gjesteliste da.

Skal gjøre mye denne helga!

Hurra.... gleder meg :)

Gjest Gjest
Skrevet

Og ja... frisør og sminke til bruden er ordnet

(innlegg over)

Skrevet

Vi gifter oss 22. juli...

Og har hittill gjort dette:

-Bestilt vigsler og avtalt vielsessted og tid

-Bestilt lokale der vi skal spise middag med familien

-Bestilt lokale til vennefesten

-Kjøpt brudekjole

-Jeg har spurt en veninne om å være forlover

Og vi har planer om å:

-Mannen skal spørre en kompis om å være forlover

-Jeg må ha sko til kjolen

-Jeg må ha undertøy..............

-Bestemme meg for og bestille brudebukett

-Lage og sende ut invitasjoner

-Lage klart brodkort

-Lage klart takkekort

-Finne antrekk til mannen

Ja, og mere kom jeg ikke på i farta... Jeg må rushe avgårde på jobb...

Skrevet (endret)

Tja... Har jeg oversikt da tro? ;)

Har kontroll på at vi får vielse den datoen fra HEF.

Lokale er ikke bestemt, men har flere alternativer og står garantert ikke uten noen ting.

Ellers ting som er i orden:

-Hår (har prøvd en gang, skal prøve flere ganger (venninne))

-Forlovere

-Gjesteliste

-Maten er planlagt (har flere cateringfirmaer å velge mellom, har ikke bestemt oss)

-Brudepikekjole kjøpt

-Brudekjole bestilt og betalt

-Tilbehør til meg har jeg kjøpt (slør, tiara, sko, strømpebånd, veske, hansker, smykker, men ikke undertøy)

-Ringer er kjøpt - og tatt i bruk ;)

-Bordplassering

-Sang til brudevals

Ellers har jeg planlagt litt løst og fast rundt

-servietter og serviettringer

-laget forslag til bordkort og invitasjoner

-tenkt mange tanker rundt bordpynt

-notert diverse til ønskeliste (legger ikke ut noen steder, men gir til mamma, svigermor og forlovere)

-planlagt hvem vi skal spørre om toastmaster-oppgaven, men har ikke spurt enda

-har kjøpt inn tre kasser øl og litt vin på Harry-tur, men må ha mer

-har printet ut diverse viktig-papirer, men ikke fylt de ut enda

-snakket med fotograf, men ikke avtalt noe

Sånn, det var jo egentlig godt å få skrevet det ned. ;) Har kontroll tror jeg.

Endret av Elise_
Skrevet

Dette var en fin tråd! Ser at vi skal gifte oss samtidig Hanne-mor!

Dette er ordnet ;)

- Kirke (+ prest og organist)

- Lokale (+ transport til)

- Forlovere

- Gjesteliste

- Brudekjole + dress

- Blomster

- Meny og Catering

- Band til festen

- Overnatting

- Bryllupsreise

På gang :sjenert:

- Frisør

- Invitasjoner

- Solist til kirka

- Finne servitører

- Avec til kaffen

Og når vi først er i gang - hva stresser dere akkurat nå jenter (og gutter?)!! Jeg styrer litt med solist til kirka, føler jeg har dårlig tid - og ikke kommer noen vei. :sur:

Skrevet

Jeg gifter meg 1 juli

Har ordnet med:

-Kirke

-Festlokale

-Fotograf

-Forlovere

-Bordpynt utenom blomster

-Duker

-Innbydelser er sendt ut

-Takkekort

-Bordkortenen er snart i boks (uten navn)

-Overnatting til gjestene

-Band til festen

-Ønskeliste

-Kjole og diverse til meg

-Noe tilbehør til han

-Forslag på kirkeprogram

-Forslag på sanghefte

-Meny

-Hvilken drikke som skal handles inn

-Hundepasser

-Har spurt noen av de som skal hjelpe til

Mye er greit men det er litt igjen ;)

Gjest gjest1
Skrevet
Og når vi først er i gang - hva stresser dere akkurat nå jenter (og gutter?)!! Jeg styrer litt med solist til kirka, føler jeg har dårlig tid - og ikke kommer noen vei.  :sur:

Nett no kosar vi oss med å lage ferdig omslaga til songheftene, pynte lysene og kikke etter antrekk til mannen. :)

Skrevet

Stresser litt med layout på invitasjoner, ikke ordentlig stress, men stress INNI hodet. Det er det jeg går rundt og tenker mest på liksom. Også blir jeg litt stressa på om kjolen kommer til å passe.

Sånn ellers tar jeg det med knusende ro.

Gjest Linda E
Skrevet

Hei!

Virker som om folk har kontroll her da.. Vi gifter oss 29. juli og har fått fikset:

-Sendt ut innbydelser

-Kirke og selskapslokale

-Toastmaster

-Dj

-Mat (endelig bestemt oss så da skal jeg bare gi klarsignal til kokken..)

-Servitører

-Kjøpt inn en del dekorasjon og pynt til selskapslokalet (skal begynne å lage bordkortene nå snart, har en idé)

-En venninne som skal synge en sang før maten (mangler noen til kirken bare..)

-Hotellsuite

-Klær til meg (skal finne klær til han nå i uka)

-Frisør og make up

Tja, det var vel det...

Hjelpe meg det er bare 4 1/2 mnd igjen!!!

Vil få ordnet det meste i litt god tid i forveien så det ikke blir stress de siste ukene og dagene!!

Gjest Linda E
Skrevet

Og fotograf ja, det er også fikset! Det har vi ordnet også.. Kjøpt inn litt drikkevarer men ikke alt. Hvordan gjør dere det, kjøper dere forskjellige sorter vin, eller noen få typer bare?

Gjest gjest1
Skrevet
Og fotograf ja, det er også fikset! Det har vi ordnet også.. Kjøpt inn litt drikkevarer men ikke alt. Hvordan gjør dere det, kjøper dere forskjellige sorter vin, eller noen få typer bare?

For å gjere det enklast mogleg for servitørane, gjestene og oss sjølve, held vi oss til ein type raud, ein type kvit, og ein type alkoholfri vin... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...