AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #101 Del Skrevet 8. desember 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Nei jeg skal ikke det. Men det er sårende at han gjør sånn og det burde han skjønne.. Anonymkode: 26f24...8ee du burde få hjelp ts. Anonymkode: 6c37a...865 2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #102 Del Skrevet 8. desember 2024 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Nei jeg skal ikke det. Men det er sårende at han gjør sånn og det burde han skjønne.. Anonymkode: 26f24...8ee Du må lære deg å regulere egne følelser. Anonymkode: 8d71f...071 2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #103 Del Skrevet 8. desember 2024 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Ok litt mer kontekst: i starten fortalte han meg ikke veldig tydelig at han ville være alene.. synes jeg....Men etter det sa han mer konkret at han ville være helt alene og at jeg ikke skulle ta kontakt før han gjorde det. Anonymkode: 26f24...8ee Ok, men det var jo veldig tydelig beskjed til deg til slutt da. Ikke noe å protestere på. Anonymkode: 01a31...588 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #104 Del Skrevet 8. desember 2024 Hvorfor svarer du kun på det du ønsker å svare på, og ikke det folk lurer på? Folk spør deg om du sliter med sosiale koder til vanlig, om så da vil det være naturlig for andre å forstå at det ligger noe til grunn for hvordan du tenker og handler som du gjør. Nå skaper du et inntrykk av at du er en egoististisk venn som setter dine egne behov foran hans. Anonymkode: b98b5...acf 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #105 Del Skrevet 8. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei jeg skal ikke det. Men det er sårende at han gjør sånn og det burde han skjønne.. Anonymkode: 26f24...8ee Så det er helt greit at du ignorerer andres ønsker og kjører på med ditt, fordi dine følelser er viktigere enn andres. Hvis da folk sier fra at du overkjører dem, så "burde de skjønne" at du er såret. Er du i stand til å se noe annet enn deg selv? Anonymkode: 354d8...73a 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #106 Del Skrevet 8. desember 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Nei jeg skal ikke det. Men det er sårende at han gjør sånn og det burde han skjønne.. Anonymkode: 26f24...8ee Ja, det kan føles sårende. Det har du lov til å føle. Jeg skjønner at det føles sårende, og jeg tror han også faktisk skjønner at det er sårende å bli bedt om å ikke ta kontakt på en stund. Samtidig, så er det dine følelser. Det er helt innafor å ha disse følelsene, og du er jo et fritt menneske. Og vel, med frihet følger også ansvar. Det vil si at du har ansvar for å regulere dine egne følelser. Det er ikke hans ansvar å fikse dine følelser, spesielt når grunnen til hans behov for pause ikke har noe med deg å gjøre. (Det at han sa at det begynte å bli på grunn av deg skyldtes at du overkjørte grensene hans ved å ta kontakt etter at han hadde bedt om å få være alene.) Han tar ansvar for sine behov og følelser ved å be om litt avstand for en stund, slik at han kan komme seg ovenpå igjen. Å respektere det vil føre til at han vil få mer å gi i relasjonen når krisen er over og han har fått samlet seg litt. Tenk litt på sikkerhetsinstruksen på flyet; fest din egen maske før du hjelper andre. Ved trykkfall/turbulens/etc i kabinen på flyet, altså den situasjonen hvor nevnte instruks skal utføres, skal dette følges slavisk. Du skal feste din egen maske, og når den er festet og du kan puste normalt, skal du hjelpe dem som trenger hjelp med sin. Denne regelen gjelder flypersonalet også. Det er fordi man har bare noen få sekunder på seg før man besvimer. Med masken og oksygentilførsel klarer man å puste og holde seg bevisst, og får hjulpet mange flere. I mer overført betydning er det dette vennen din gjør nå; han tar på seg sin oksygenmaske(ber om å være alene), slik at han kan være mer mentalt tilstede og være en bedre venn for deg når dere møtes/generelt har kontakt. Så prøv heller å se på det som at han tar vare på seg selv, og sier fra om at han ikke har overskudd til mer enn denne krisen akkurat nå. Det er like lite for å såre akkurat deg, som butikkenes åpningstider eller at ikke alle har mulighet til å besvare private samtaler i arbeidstiden. Anonymkode: 2002e...3ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #107 Del Skrevet 8. desember 2024 Jeg syns du skal drite i hele fyren. Hvis han ikke gidder å holde kontakt med deg, nei da skal du faktisk ikke ligge og vente på at han kontakter deg, men gå videre med ditt liv. Ha folk i livet ditt som aksepterer deg akkurat for den du er og som er der for deg. Sånt jeg vil være alene tøys er akkurat det. Bare tøys. Du trenger ikke folk som kun evner å se seg selv. Anonymkode: 4e303...4c9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå