AnonymBruker Skrevet 7. desember 2024 #81 Del Skrevet 7. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Temaet er,at måten dette håndteres på, er KUN for en person,nemmelig ikke ts.Ts på sin side, øsnker en avklaring,noe hun ikke får... Anonymkode: f9c6e...dda Ts vet da ikke om hun hadde fått forklaring eller avklaring etterhvert. Fordi nå har saka, uansett utgangspunkt; gått over til å handle om at ts ikke respekterer grenser... Anonymkode: 01a31...588 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2024 #82 Del Skrevet 7. desember 2024 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Men da må han også akseptere å miste henne som venn. Anonymkode: df4d6...437 Enig. Hun må også kunne sette grense hvis hun føler at dette ikke er greit. Anonymkode: c428f...ce1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2024 #83 Del Skrevet 7. desember 2024 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Ts vet da ikke om hun hadde fått forklaring eller avklaring etterhvert. Fordi nå har saka, uansett utgangspunkt; gått over til å handle om at ts ikke respekterer grenser... Anonymkode: 01a31...588 Nei. Saken er hva ts ønsket,ingen avsporinger😌 Du mener det sånn,men du er også en som bare kommenter på ts sin tråd- Saken gjelder fremdeles ts sin situasjon,og hva man vil kommentere på det Mener du noe annet,er det deg om det! Jeg ville avsluttet vennskapet jeg, ts, led at du nå anser relasjonen som ferdig. Si at dere ikke er kompatible,med at du skal innrette deg etter denne personens behov og lnsker-At det heller er snak om at denne personen lå bli,i dine øyne,flinkere til å kalle en spade for en spade,dersom dette er tilfellet, eller klare å samhandle på et bredere grunnlag. Uansett, er dette for egoistisk,og somsagt tidligere,noe som kompisen din,helt tydelig trenger hjelp med. Det å ikke klare å fungere,til det punktet hvor man ikke klarer å sette ord på følelser og handling-har et eget ord-overveldelse. Kompisen din,trenger hjelp. Han normaliserer en unormal og altfor overveldet situasjon. Han klarer helt tydelig enten/og eller, ikke å håndtere pg burde søke hjelp,dersom han ikke engang klarer normale handlingsmønstre og samarbeid-Noe som erhelt tydelig i dette tilfellet. Han trenger mer hjelp,og desverre anes det bare om dette er noe ham kommer til å klare å forstå-håper jo det. Fpr hans del,for dette er ingen sunn relasjon å ha til andre mennesker,rundt problemer som oppstår. Lite attraktiv håndtering av vennskapsrelasjon,lite elegant oppførsel-Nei takk!👌 Anonymkode: f9c6e...dda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2024 #84 Del Skrevet 7. desember 2024 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Enig. Hun må også kunne sette grense hvis hun føler at dette ikke er greit. Anonymkode: c428f...ce1 Er med på denne Man kan ikke sette vennskapet på EM hylle,trekke det ned og opp frem og ut-kun når det passer den ene Man skal kunne snakke sammen,og man skal kunne orientere,samhandle og være en oppegående person,sette ord på handlinger behov-For å komme nærmere. Ikke for å skyve unna. I det øyeblikket du ber om<pause> er det slutt. For meg,er dette på lik linje,med å bare slå opp over post i lapp😹 Da har du issues,som er langt over hva normal oppegående personer står i i hverdagen og livet. Man håndterer hverdagen i livet,og må stå i følelser som kommer og går. Du kan ikke kreve veto,legge deg ned og dø-forvente at hvis du ikke får drt og det-Så forsvinner du😹 Og det er hverdagene det er flest av. Takk for deg du,ts! Anonymkode: f9c6e...dda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2024 #85 Del Skrevet 7. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Her synes jeg du får mange teite svar,og mange korttenkte sveversynte merkelige holdninger. Rett og slett. Dette blir for meg en egoistisk holdning fra denne kompisen din,med en selvberettiget og selverklært vanskelig måte å samhandle på-Nettopp fordi det ikke er myr samhandling her. Livet treffer deg-sånn er eer for alle. Man kan ikke gå rundt og forventer at du skal ta vekk både det ene og det andre,ettersom det passer deg,under behov av< ditt og datt>. Ærlig talt. Voks opp! Man må kunne snakke sammen. Hadde en venn av meg,plutselig kommet med innskrenkninger på hva vi kunne snakke om,legge føringer på hvordan jeg skal være og hva jrg skal kumme nevne til et tema,som han også skal kunne styre slik han ville-Hadde jeg ledd høyt. Man må kunne snakke om ting,og ikke forvente at den andre parten skal kunne tenke hva du mener,passe seg for dine behov og tilpasse seg ethvert tankemønster du og dine behov måtte finne, til enhver tid. Såpass diktator og Gud i eget univers kan man ikke tillate seg. Ja, du har det tøft,men man må kunne forvente seg en viss holding til redelighet og at man kan gjøre seg opp en viss orientering på hvor man har hverandre. Har det gått såpass langt,at man ikke kan kommunisere om dette,må den personen drt gjelder,faktisk se,at han/hun har et stort problem,som antakeligvis han/hun trenger profesjonell hjelp med selv. Da har man mistet evnen til å uttrykke seg,sette ord på og forstå seg på sin rolle og sitt ansvar i en relasjon. Kommer litt ann på hvpr lenge de har kjent hverandre,og hvor gode venner de er,mulig det er mer enveis,men da skulle dette også vært gitt uttrykk for. Ærlig talt,synes dette er barneskole nivå håndtering på høyt nivå,også når det gjelder at det faktisk har vært sosial omgang med andre,det er bare dprlig gjort. Hadde driti i hele kompisen. Ting hadde ikke vært det samme etterpå. Så hadde han kunne føle litt på en slik harslerering selv,for det synes jeg dette er. Drit i han, hvis han ikke tar seg sammen,så mister han deg,sier jeg Anonymkode: f9c6e...dda Han har sagt tydelig ifra om at han trenger en pause, og hvorfor, og vet du hva det er faktisk lov å be om pauser hvis man trenger det. Personer som ikke respekterer det og tråkker over grenser og prøver å få ting til å handle om en selv, er faktisk ikke noe stort tap å miste. Anonymkode: 6c37a...865 3 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2024 #86 Del Skrevet 7. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ingen av oss vet hva som skjedde. Det kan vi aldri vite Joda, ts har skrevet hva som har skjedd i en annen tråd. Anonymkode: 6c37a...865 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2024 #87 Del Skrevet 7. desember 2024 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Joda, ts har skrevet hva som har skjedd i en annen tråd. Anonymkode: 6c37a...865 Hvilken tråd? Anonymkode: c428f...ce1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2024 #88 Del Skrevet 7. desember 2024 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Hvilken tråd? Anonymkode: c428f...ce1 https://forum.kvinneguiden.no/topic/1810877-venn-som-gjorde-en-stor-feil/#comments Anonymkode: 6c37a...865 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2024 #89 Del Skrevet 7. desember 2024 Er det så mye annet å gjøre enn å respektere ønsket hans om ingen kontakt? Hvis du klarer å respektere det og han blir klar til kontakt igjen kan dere snakke om det som er skjedd, og du kan da vurdere om du vil gjenoppta kontakten med ham eller ikke. Du kommer ikke til å få noe forklaring akkurat nå. Du pusher han mer vekk fra deg. prøv å finn andre venner du kan bruke tid med og bygg opp et sosialt nettverk uavhengig av ham. Anonymkode: 8d71f...071 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2024 #90 Del Skrevet 7. desember 2024 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): https://forum.kvinneguiden.no/topic/1810877-venn-som-gjorde-en-stor-feil/#comments Anonymkode: 6c37a...865 Virker ikke helt som samme Anonymkode: c428f...ce1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2024 #91 Del Skrevet 7. desember 2024 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): https://forum.kvinneguiden.no/topic/1810877-venn-som-gjorde-en-stor-feil/#comments Anonymkode: 6c37a...865 Nei, dette er ikke min tråd. - ts Anonymkode: 26f24...8ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2024 #92 Del Skrevet 7. desember 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Nei, dette er ikke min tråd. - ts Anonymkode: 26f24...8ee Uansett deg ell er ei ts, du har ingen rett til å tråkke over andre sine grenser. Anonymkode: 6c37a...865 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2024 #93 Del Skrevet 7. desember 2024 Du skriver ikke noe om hvilken hendelse dette er. Har hendelsen noe med deg å gjøre? Du kan virke litt klengete, når du tar kontakt etter at han har sagt han ikke ønsker kontakt en periode. Samtidig kan det være at han er kald ved å ikke snakke eller forklare deg situasjonen - det kommer litt an på hva slags hendelse det er. Er litt for lite informasjon her til å vite helt om han er ufølsom eller ikke. Anonymkode: 5cd65...754 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2024 #94 Del Skrevet 7. desember 2024 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Du skriver ikke noe om hvilken hendelse dette er. Har hendelsen noe med deg å gjøre? Du kan virke litt klengete, når du tar kontakt etter at han har sagt han ikke ønsker kontakt en periode. Samtidig kan det være at han er kald ved å ikke snakke eller forklare deg situasjonen - det kommer litt an på hva slags hendelse det er. Er litt for lite informasjon her til å vite helt om han er ufølsom eller ikke. Anonymkode: 5cd65...754 Vi har snakket: Han har forklart meg situasjonen og det handler ikke om meg (vil ikke si hva det handler om konkret men det har noe med kjæresten hans å gjøre) så han sa han ville være alene pga dette..han sa han var i krise. Anonymkode: 26f24...8ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2024 #95 Del Skrevet 7. desember 2024 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Vi har snakket: Han har forklart meg situasjonen og det handler ikke om meg (vil ikke si hva det handler om konkret men det har noe med kjæresten hans å gjøre) så han sa han ville være alene pga dette..han sa han var i krise. Anonymkode: 26f24...8ee Da håper jeg for guds skyld at du har vett nok til å endelig respektere grensene hans! Anonymkode: 6c37a...865 3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2024 #96 Del Skrevet 7. desember 2024 Ok litt mer kontekst: i starten fortalte han meg ikke veldig tydelig at han ville være alene.. synes jeg. Han sa at han ville være alene ja men jeg ringte han dagen etterpå, vi snakket også etterpå spurte jeg om det var ok at jeg ringte og da sa han at det var ok. Så er jo ikke så rart jeg blir litt forvirret? Var likevel usikker på om jeg kunne ta mer kontakt eller om han kun mente det var ok den gangen? Men etter det sa han mer konkret at han ville være helt alene og at jeg ikke skulle ta kontakt før han gjorde det. Anonymkode: 26f24...8ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2024 #97 Del Skrevet 7. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ok litt mer kontekst: i starten fortalte han meg ikke veldig tydelig at han ville være alene.. synes jeg. Han sa at han ville være alene ja men jeg ringte han dagen etterpå, vi snakket også etterpå spurte jeg om det var ok at jeg ringte og da sa han at det var ok. Så er jo ikke så rart jeg blir litt forvirret? Var likevel usikker på om jeg kunne ta mer kontakt eller om han kun mente det var ok den gangen? Men etter det sa han mer konkret at han ville være helt alene og at jeg ikke skulle ta kontakt før han gjorde det. Anonymkode: 26f24...8ee Nei vettu hva når noen sier at de vil være alene så fortsetter man ikke å ta kontakt med de, du er respektløs, du skulle hørt på han første gangen. Anonymkode: 6c37a...865 3 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2024 #98 Del Skrevet 7. desember 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Ts vet da ikke om hun hadde fått forklaring eller avklaring etterhvert. Fordi nå har saka, uansett utgangspunkt; gått over til å handle om at ts ikke respekterer grenser... Anonymkode: 01a31...588 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Enig. Hun må også kunne sette grense hvis hun føler at dette ikke er greit. Anonymkode: c428f...ce1 Ts har fått en forklaring om at det har skjedd noe, som ikke handler om henne, og at han trenger litt tid. Det står allerede i HI. Må man virkelig snakke sammen å forklare alt, uten mulighet til litt alenetid for å samle tanker først? Er det viktigere å forklare og snakke igjennom alt til vennene sine, før man kan ta alenetid? Anonymkode: 7dcbd...6ac 2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2024 #99 Del Skrevet 7. desember 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): ...han sa han ville være alene pga dette..han sa han var i krise. Anonymkode: 26f24...8ee AnonymBruker skrev (4 timer siden): Han sa at han ville være alene... ...Men etter det sa han mer konkret at han ville være helt alene og at jeg ikke skulle ta kontakt før han gjorde det. Anonymkode: 26f24...8ee Du kontakter han ikke igjen før han tar kontakt med deg. Dine følelser er ene og alene din jobb å håndtere framover. Så enkelt er det. Du har skjønt det nå? Anonymkode: 112f8...520 1 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #100 Del Skrevet 8. desember 2024 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Du kontakter han ikke igjen før han tar kontakt med deg. Dine følelser er ene og alene din jobb å håndtere framover. Så enkelt er det. Du har skjønt det nå? Anonymkode: 112f8...520 Nei jeg skal ikke det. Men det er sårende at han gjør sånn og det burde han skjønne.. Anonymkode: 26f24...8ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå