Gå til innhold

Hvorfor sier han at jeg bryter hans grenser?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En venn sa han trengte å være alene. Jeg ble lei meg og trodde det var pga meg.. han sa at det ikke stemte og at det var pga en hendelse i hans liv. Han sa også at han kom til å kontakte meg når han var klar og at han ikke ville at jeg skulle tekste eller ringe han. Jeg tok likevel kontakt fordi jeg var lei meg..Det var kun en fire-fem ganger at jeg tekstet han. Og nå sier han at han føler jeg ikke ettergår hans behov? Jeg tekstet han av helt legitime årsaker..men han forstår ikke helt dette. Det må gå an å ta kontakt når jeg virkelig har behov for det? Jeg skjønner at han har behov for å være alene, men jeg har også behov for å vite hva som egentlig skjer. 

Anonymkode: 26f24...8ee

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må respektere hans ord. Sier han at han trenger tid alene så må ikke du være påtrengende og sette dine behov foran hans behov for å være alene så han kan jobbe med seg selv. Hvis du liker han og ønsker å ha han i livet ditt så venter du til han tar kontakt. Kanskje han har opplevd noe som han trenger tid til å bearbeide.  Og det siste han trenger er å høre om andre sine problemer. Du har vel andre du kan snakke med også? 

La han være.  Eller så mister du han helt.

• Liker 9
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

En venn sa han trengte å være alene. Jeg ble lei meg og trodde det var pga meg.. han sa at det ikke stemte og at det var pga en hendelse i hans liv. Han sa også at han kom til å kontakte meg når han var klar og at han ikke ville at jeg skulle tekste eller ringe han. Jeg tok likevel kontakt fordi jeg var lei meg..Det var kun en fire-fem ganger at jeg tekstet han. Og nå sier han at han føler jeg ikke ettergår hans behov? Jeg tekstet han av helt legitime årsaker..men han forstår ikke helt dette. Det må gå an å ta kontakt når jeg virkelig har behov for det? Jeg skjønner at han har behov for å være alene, men jeg har også behov for å vite hva som egentlig skjer. 

Du TRÅR jo over hans grenser!? Dette er DITT behov og ikke hans.

Håper du respekterer hans ønske og lar være å kontakte ham asap.

Så kan du heller sende ham en god jul melding og at du tenker på ham rundt julaften og du ikke har hørt noe fra ham før det. Men er han kort så la ham være i fred.

Anonymkode: 8452b...7b2

• Liker 32
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Nei, det må ikke gå an å ta kontakt når han sier at han ikke ønsker å bli kontaktet. Da tråkker du over grensene han har satt for seg selv. 

Dere har forskjellige behov og den ene må kompromisse her. Han har opplevd noe som gjør at han ønsker å trekke seg tilbake og du må respektere det. Du kan risikere å miste han som venn om du ikke lar han få den tiden han trenger. 

Skjønner at det er vanskelig og vondt, men folk takler ting på forskjellig måte. Dette er hans måte og han klarer ikke møte deg i dine behov nå. Vent heller til han kommer ut av hula si så kan du si hva du mener om det da, når han er klar. 

Anonymkode: cc582...8ea

Ja..Det er bare det også at han har hengt med en felles venn men ikke meg. Så jeg føler veldig det er noe jeg har gjort. Jeg spurte han også om dette men så sa han at han følte jeg tråkket over grensene hans flere ganger og at han begynte å bli irritert på meg. Jeg kan jo skjønne den på en måte men samtidig skjønner jeg ikke hvorfor han ikke kan se hvorfor jeg tok kontakt også. Gjorde det jo ikke for å plage han.

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er ikke sann altså 🙄 

Det er da helt tydelig at fyren er drita lei av deg, og jeg skjønner det godt siden du faktisk ikke klarer å høre etter på noe så enkelt som at han VIL VÆRE I FRED FOR DEG 🤔 

Du er for intens, la han være! Han vil ikke høre fra deg i det hele tatt og så maser du fortsatt vettet av ham 😖

Anonymkode: 681f8...e27

• Liker 22
  • Hjerte 1
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Ja..Det er bare det også at han har hengt med en felles venn men ikke meg. Så jeg føler veldig det er noe jeg har gjort. Jeg spurte han også om dette men så sa han at han følte jeg tråkket over grensene hans flere ganger og at han begynte å bli irritert på meg. Jeg kan jo skjønne den på en måte men samtidig skjønner jeg ikke hvorfor han ikke kan se hvorfor jeg tok kontakt også. Gjorde det jo ikke for å plage han.

Skjønner at du ikke mener å plage han, men han ser det annerledes enn deg, dessverre. 

Det er sårt for deg, jeg skjønner det. Allikevel bør du nok trekke deg tilbake og la han være i fred. 

Anonymkode: cc582...8ea

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på begge sider av slike saker, og skjønner dere begge godt. Det er vondt å plutselig miste en person man er glad i (selv om det muligens bare er midlertidig) og sitte igjen som et spørsmålstegn og ikke vite hva som foregår. Men det er også forferdelig slitsomt når man har sagt klart ifra om at man ikke ønsker å prate på en stund og at man tar kontakt når man føler seg klar igjen, og så fortsetter bare den andre personen å ta kontakt likevel. Det oppleves som forferdelig masete, for et menneske må da kunne klare seg uten kontakt i en liten periode når man har sagt ifra at man trenger fred. Jo mer mas man får, jo mindre er man interessert i å ta opp kontakten igjen.

Et kompromiss, hvis dere var gode venner fra før og hadde mye kontakt, og dere begge ønsker å fortsette å være venner på den måten, er å bli enige om at dere tar f.eks. to uker med absolutt null kontakt, og så kan dere ta en prat etter de to ukene, og enten bli enige om at han trenger enda mer tid (f.eks. to nye uker), eller at dere kan begynne å ha mer kontakt igjen da, og evt. hvor mye. Da får han freden han trenger, og du får tryggheten ved å vite at dere kommer til å prates igjen på den og den datoen.

• Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, jeg hadde blokkert deg for lenge siden. Hvorfor er ditt behov for kontakt viktigere enn hans behov for fred? Du har jo tydeligvis null respekt for han eller hans behov.

Anonymkode: 6c37a...865

• Liker 20
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Wow, jeg hadde blokkert deg for lenge siden. Hvorfor er ditt behov for kontakt viktigere enn hans behov for fred? Du har jo tydeligvis null respekt for han eller hans behov.

Anonymkode: 6c37a...865

"Behov". Det nye alt.

Anonymkode: 08ab7...7e6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tenker jo kun på deg selv og dine egne behov.

Når folk sier de trenger å være i fred og er ærlig om at de går igjennom noe de trenger tid til å håndtere alene, så skal du respektere det. 

Han sa han kontakter deg når han er klar for å dele.

Du pusher og tråkker over alle grenser.

Anonymkode: 2da54...f33

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du river ned gjerdet hans med 4-5 meldinger som sikkert er like lange som hovedinnlegget når han ber om pusterom. Du ødela dette for deg selv.

Anonymkode: 2088e...c2c

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg skjønner at han har behov for å være alene, men jeg har også behov for å vite hva som egentlig skjer. 

Du skjønner jo tydeligvis ikke det!! Du mener dine egne behov er mye viktigere enn hans! Respekt har du hvert fall ikke for han.

La han være i fred! Faen for et mas på deg!

Anonymkode: 47f20...fc9

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når han har sagt han trenger fred så må du respektere det. Trenger du å snakke med noen da så henvender du deg til noen andre frem til han er klar. Venner skal ikke tråkke over venners grenser. Det gjør du.

Anonymkode: bb44d...19a

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han sier du bryter grensene hans fordi det er det du faktisk gjør? 

Hans grense: ikke send meldinger. 

Dine handlinger: sende 4-5 meldinger. 

Ser du virkelig ikke dette selv? 

Anonymkode: 10975...580

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

han trengte å være alene

å at han kom til å kontakte meg når han var klar og at han ikke ville at jeg skulle tekste eller ringe han.

Jeg tok likevel kontakt

han føler jeg ikke ettergår hans behov?

Hvis noen forteller deg noe du ikke skal gjøre, men du gjør det likevel, du lurer også på hvorfor han mener du gikk over streken?

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde la være å kontakte ham, så heller si ifra om hva du tenker om hele opplegget den dagen han tar kontakt.

Ønsker du å ha videre kontakt med ham når han oppfører seg slik? Er dette noe du kan godta fra en venn? Det må du finne ut av

han har sine grenser og du dine. 

Anonymkode: db287...1c0

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La han være i fred. Du trakasserer jo han, og driter deg selv ut. Og med dette ødelegger du for deg selv også for du får mindre og mindre respekt for deg selv.

Han sier jo at han ønsker å kutte kontakten (midlertidig), og da respekterer du det. At du syns det er leit er totalt irrelevant, ingen har rett til å presse seg på andre uansett. Hadde du vært mann, og han kvinne kunne han antageligvis anmeldt deg og du hadde i det minste fått en ubehagelig samtale med politiet med beskjed om å ligge unna. 

Her er det på tide å ordne opp i eget hode, og ikke la ens egen dårlige psyke og mangler gå ut over andre. Skjerpings! 

Anonymkode: d8da7...ebf

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...