AnonymBruker Skrevet 5. desember 2024 #1 Skrevet 5. desember 2024 Jeg så nettopp en reklame for Kirkens bymisjon, hvor man bes om å gi 120 kr for 2 måmtider for å glede noen aom gruer seg til jul. Lurer bare på om det stort sett er rusavhengige som får den hjelpen, og tenker at det er vel sånn at de fleste i Norge får nok penger til å leve ok, og at 60 kr i bidrag for sitt eget julaften måltid ikke er så meget å stå i med? Synes det er spesielt at de som velger å bruke pengene sine på å ruse seg skal få sponset jul av andre.. Anonymkode: e9b29...615
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #2 Skrevet 6. desember 2024 Du synes det er kjipt at noen av de svakeste i samfunnet får mat og omsorg for 60 kr i juletiden…? Anonymkode: e7d91...710 6
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #3 Skrevet 6. desember 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Du synes det er kjipt at noen av de svakeste i samfunnet får mat og omsorg for 60 kr i juletiden…? Anonymkode: e7d91...710 Svakeste? Her i Norge er det barn og eldre som er de svakeste og ikke de som ruser seg. Anonymkode: 8dccb...a15 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #4 Skrevet 6. desember 2024 Det er tydelig at du ikke kjenner så mange rusmisbrukere, kanskje du skal lese deg litt opp på hvem som oftest ender som rusmisbrukere? Anonymkode: c9054...5d6 1
tånegla Skrevet 6. desember 2024 #5 Skrevet 6. desember 2024 Kirkens bymisjon, mater ikke bare rusmisbrukere. Det er mange enslige uten nettverk som benytter seg av tilbudet. Dette er gjerne minstepensjonister og uføre. Og om du tenker at de fleste i Norge klarer seg er det riktig, men det er altså de som ikke klarer seg med det de får utbetalt, og dermed har behov for denne hjelpen. Ingen tvinger deg til å bidra, men å lage en tråd som dette for å vise at du er så lite raus, er litt tullete syntes jeg. 4 2
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #6 Skrevet 6. desember 2024 Jeg har kjøpt mange julemåltider av Kirkens Bymisjon. Jeg synes alle og enhver fortjener et godt måltid på julaften, helt uavhengig av hva de har "valgt" å bruke pengene sine på. Synes ikke man skal bevise noe, selektere eller være nødt til å gjøre seg spesielt verdig for å få lov til å få julemat. Anonymkode: b897b...d99 2 2
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2024 #7 Skrevet 7. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 6.12.2024 den 0.42): Jeg så nettopp en reklame for Kirkens bymisjon, hvor man bes om å gi 120 kr for 2 måmtider for å glede noen aom gruer seg til jul. Lurer bare på om det stort sett er rusavhengige som får den hjelpen, og tenker at det er vel sånn at de fleste i Norge får nok penger til å leve ok, og at 60 kr i bidrag for sitt eget julaften måltid ikke er så meget å stå i med? Synes det er spesielt at de som velger å bruke pengene sine på å ruse seg skal få sponset jul av andre.. Anonymkode: e9b29...615 Hva faen? Det et snakk om rusmisbruker som er hjemløse. De får ikke 60 kr i lomma.. de kan dra å få julemat og litt hygge som er arrangert av kirkens bymisjon. Barn og familier med dårlig råd får støtte fra andre instanser. Anonymkode: 30b7b...d08
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #8 Skrevet 8. desember 2024 Kirkens Bymisjon er noe av det fineste vi har. De vet veldig godt hvem som trenger hjelpen mest og de gir den med verdighet. 💕 Bla rusavhengigez Velger de 100 ganger foran de som selv vil ha show-off på hvor snille de er. Anonymkode: 0e2cd...63a 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #9 Skrevet 9. desember 2024 Så lenge en vet at pengene går til det de skal og ikke går bort i administrasjon er det bra. Anonymkode: 64d7b...205
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2024 #10 Skrevet 11. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 6.12.2024 den 0.42): Jeg så nettopp en reklame for Kirkens bymisjon, hvor man bes om å gi 120 kr for 2 måmtider for å glede noen aom gruer seg til jul. Lurer bare på om det stort sett er rusavhengige som får den hjelpen, og tenker at det er vel sånn at de fleste i Norge får nok penger til å leve ok, og at 60 kr i bidrag for sitt eget julaften måltid ikke er så meget å stå i med? Synes det er spesielt at de som velger å bruke pengene sine på å ruse seg skal få sponset jul av andre.. Anonymkode: e9b29...615 Jeg så denne i dag på Max. Jeg kommer ikke til å vippae da det kun er de vanskligstilte u de store byene som får måltidet. De rundt meg som evt må bruke 1 time (2 timer tur/retur), og 60 kr (120 kr tur/retur) til nærmeste by vil aldri få et slikt måltid. Derfor vippser ikke jeg. Anonymkode: 1a564...603
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2024 #11 Skrevet 11. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 8.12.2024 den 23.10): Kirkens Bymisjon er noe av det fineste vi har. De vet veldig godt hvem som trenger hjelpen mest og de gir den med verdighet. 💕 Bla rusavhengigez Velger de 100 ganger foran de som selv vil ha show-off på hvor snille de er. Anonymkode: 0e2cd...63a Vil heller hjelpe syke og ensomme en rusmisbrukere. Anonymkode: 8dccb...a15
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2024 #12 Skrevet 11. desember 2024 Jeg gir mer enn gjerne 120 kr til rusavhengige! Takk for tipset! Anonymkode: f941d...a37 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #13 Skrevet 12. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 6.12.2024 den 0.42): Jeg så nettopp en reklame for Kirkens bymisjon, hvor man bes om å gi 120 kr for 2 måmtider for å glede noen aom gruer seg til jul. Lurer bare på om det stort sett er rusavhengige som får den hjelpen, og tenker at det er vel sånn at de fleste i Norge får nok penger til å leve ok, og at 60 kr i bidrag for sitt eget julaften måltid ikke er så meget å stå i med? Synes det er spesielt at de som velger å bruke pengene sine på å ruse seg skal få sponset jul av andre.. Anonymkode: e9b29...615 du veit at ingen har VALGT å bli rusavhengige eller ?Nesten så jeg håper ditt barn blir det så carma bites back..Men unner ingen å måtte ha det slik en rusavhengig har det.. Men du hadde trengt en reality-check... Anonymkode: af4a9...12a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå