Faustine Skrevet 5. desember 2024 #1 Del Skrevet 5. desember 2024 Har vært sammen med mannen i snart 10 år. Da jeg traff han hadde han issues med sex, han fikk den ofte ikke opp og på meg virket det som han slet med lysten. Han lovet å ta tak i det og det har sånn sett gått opp og ned gjennom disse årene, men jevnt over har det ikke vært flust med intimitet for å være ærlig. Jeg var ekstremt tydelig fra dag en at sex er viktig for meg. Vi har ingen felles barn. Han har flere barn enn han egentlig er ok med, og jeg har ofte lurt på om det har gjort noe med hans forhold til sex. I de siste par årene har det blitt mindre og mindre. Jeg var på nippet å gå fra han og han lover igjen å ta tak i dette. Gikk til legen og tok noen prøver og alt var fint, så da mener han at han har sjekket og tatt det taket han kan. Det er så kleint at jeg har begynt å notere de få gangene vi faktisk har sex og på ett år er vi oppe i hele 18 ganger! Det er nå blitt sånn at jeg ikke orker fordi jeg syns det er ei pine å vite at det blir 4-5 uker til neste gang. Dette har jeg prøvd å snakke med han om og forklare hvordan jeg har det og hvor frustrert jeg er. Nå sier han det er min feil at det er slik siden jeg har "gnålt" sånn om dette at jeg med det har både stresset han og ødelagt det. Jeg har hørt så mange ganger nå at han ikke har lyst på meg når jeg klager over manglende intimitet, at det faktisk har gått inn på meg. Føler nå jeg nesten har påtatt meg samme issues og problemer som han og begynner å få problemer med egen lyst (i forhold til han) her. Vi klemmer og kysser i hverdagen, men det er liksom det. Vi er gode venner og har mye fint sammen, men nå holder jeg helt ærlig på å klikke. Og jeg er redd jeg faktisk har gått lei og gitt opp. Jeg har aldri før truffet menn som virker på dette viset og er så lei meg for at akkurat jeg skulle finne en mann som er slik. Tenker jeg har vært mer tålmodig enn de fleste og det føles som jeg kaster bort livet. Spørsmålet mitt er om noen har opplevd lignende? Og er det egentlig noe håp om at det kan bli så veldig mye anderledes av seg selv etter så mange år? Jeg tar gladelig i mot både erfaringer, tips og gode råd. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2024 #2 Del Skrevet 5. desember 2024 Du har mye lyst. Han har ikke. Dumt at han lurte på seg mer enn det han har og later som det er ereksjonen som er problemet. Er det jeg tenker. Hadde han hatt masse sexlyst, hadde han jo prøvd å fikse det. Anonymkode: bd642...4cd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Faustine Skrevet 5. desember 2024 Forfatter #3 Del Skrevet 5. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du har mye lyst. Han har ikke. Dumt at han lurte på seg mer enn det han har og later som det er ereksjonen som er problemet. Er det jeg tenker. Hadde han hatt masse sexlyst, hadde han jo prøvd å fikse det. Anonymkode: bd642...4cd Takk for ærlig og direkte svar 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #4 Del Skrevet 6. desember 2024 Tenker at du gjør det nokså vanskelig for deg selv om du finner en mann som allerede fra start er nokså lite seksuell. Hadde vært noe helt annet om han over tid var veldig seksuell og så bråstoppet eller skle ut, da kunne du nok håpet at det gikk an å jobbe med. Men dette? Dette er som å be om misere, spør du meg. Anonymkode: d7a30...ba7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Egenskap Skrevet 6. desember 2024 #5 Del Skrevet 6. desember 2024 10 år er lenge, igrunn skulle du snudd etter dag 1. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #6 Del Skrevet 6. desember 2024 Føler med deg! Bare at her har vi kun vært sammen i 3 år og det går ofte flere måneder i mellom. Gikk utover selvtilliten min i starten men det har endt opp med at jeg ikke tenner på han selv og jeg er dessverre utro. Synes du har vært «flink» som har holdt ut i 10 år. Tydeligvis funker det ikke med kommunikasjon, og når man har det greit ellers i forholdet - hva skal man gjøre?🤷🏻♀️ og nei - det blir aldri bedre. Anonymkode: a3dc1...0c6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #7 Del Skrevet 6. desember 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Føler med deg! Bare at her har vi kun vært sammen i 3 år og det går ofte flere måneder i mellom. Gikk utover selvtilliten min i starten men det har endt opp med at jeg ikke tenner på han selv og jeg er dessverre utro. Synes du har vært «flink» som har holdt ut i 10 år. Tydeligvis funker det ikke med kommunikasjon, og når man har det greit ellers i forholdet - hva skal man gjøre?🤷🏻♀️ og nei - det blir aldri bedre. Anonymkode: a3dc1...0c6 Hva skal man gjøre? Eeeeeehhhh - du skal selvsagt ikke være i et forhold som er «ellers greit» og så være utro??!!! Hvorfor i ALLE DAGER?? Da avslutter du selvsagt forholdet Hva feiler det deg? Anonymkode: ceba7...707 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Faustine Skrevet 6. desember 2024 Forfatter #8 Del Skrevet 6. desember 2024 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Føler med deg! Bare at her har vi kun vært sammen i 3 år og det går ofte flere måneder i mellom. Gikk utover selvtilliten min i starten men det har endt opp med at jeg ikke tenner på han selv og jeg er dessverre utro. Synes du har vært «flink» som har holdt ut i 10 år. Tydeligvis funker det ikke med kommunikasjon, og når man har det greit ellers i forholdet - hva skal man gjøre?🤷🏻♀️ og nei - det blir aldri bedre. Anonymkode: a3dc1...0c6 Jeg forstår veldig godt hvorfor du er utro! Bra for deg! Den tanken har jeg selv tenkt mange ganger, men noe holder igjen. Det er ingenting i veien med deg, du har bare vett til å ta vare på deg selv og de behov du har. Jeg vet det er mange grunner til at en blir; hus og hjem, lån og gjeld, unger?, husdyr, felles venner osv osv. Det er jo et liv en har valgt og skapt. Hvor lett skal det brytes? Jeg er sikker i min seksualitet og har heldigvis sluppet at det tar på selvtilliten, men frustrasjon og sinne bygger seg opp. Og det går jo ut over alle i huset når humøret mitt mørkner og lunta blir kort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Faustine Skrevet 6. desember 2024 Forfatter #9 Del Skrevet 6. desember 2024 Egenskap skrev (1 time siden): 10 år er lenge, igrunn skulle du snudd etter dag 1. Det ER enge. Jeg vurderte å snu dag 1, men jeg var dypt forelsket og vi kommuniserte godt. Dette er en mann med mange gode kvaliteter og verdier, noe jeg satt pris på etter 10 år som singel på "kjøttmarkedet". De samme kvalitetene og kjemien vi har er det jeg fortsatt setter pris på den dag i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Faustine Skrevet 6. desember 2024 Forfatter #10 Del Skrevet 6. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tenker at du gjør det nokså vanskelig for deg selv om du finner en mann som allerede fra start er nokså lite seksuell. Hadde vært noe helt annet om han over tid var veldig seksuell og så bråstoppet eller skle ut, da kunne du nok håpet at det gikk an å jobbe med. Men dette? Dette er som å be om misere, spør du meg. Anonymkode: d7a30...ba7 ❤️ Jeg vet. Jeg spør om råd fordi jeg ikke klarer være objektiv. Takk for svar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #11 Del Skrevet 6. desember 2024 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Hva skal man gjøre? Eeeeeehhhh - du skal selvsagt ikke være i et forhold som er «ellers greit» og så være utro??!!! Hvorfor i ALLE DAGER?? Da avslutter du selvsagt forholdet Hva feiler det deg? Anonymkode: ceba7...707 Jeg har gjort akkurat det samme, og jeg angrer ikke ett sekund engang. Jeg har også klart å finne meg en mann som gir meg null seksuell oppmerksomhet. Da mener jeg absolutt ingen verdens ting, det nærmeste vi kommer er en klem!!! Så jeg har skaffet meg en elsker som gir meg det jeg trenger (pluss mye mer), jeg har det bedre og driver å planlegger hvordan jeg skal bryte ut av forholdet. Ved å gjøre dette har jeg fått troen på meg selv igjen og vet at jeg kan ikke fortsette slik. Så får heller dette være dårlig gjort. Anonymkode: 686c9...e26 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #12 Del Skrevet 6. desember 2024 Etter min mening helt tullete å innlede et forhold til en mann med lav lyst som har utfordringer fra start med å få ståkuk, om sex er viktig for deg. Han er en perfekt partner for en aseksuell kvinne. Finner ingen logisk forklaring på hvorfor du trodde at seksualitet er noe man kan fikse. 18 ganger er sikkert topp for de som ikke liker sex så godt. Men jeg som vil ha sex daglig kan selvfølgelig ikke bli sammen med en mann som knapt har lyst eller få den opp. Anonymkode: 3cfd4...e51 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #13 Del Skrevet 6. desember 2024 Var sånn mot min i 10 år også, men vi hadde nærmest ingen sex, for jeg kunne ikke. Vet ikkebhvorfor jeg lot det gå så lang tid, vi var oss to, det var så skummelt å bli alene. Men nå er vi eldre å det kom til punktet jeg forsto hvor alvorlig det var og at han mister av livet sitt og må stå fritt til å få oppleve sex mens han er ung. Også være tiltrekkende for damer for å finne ei ny å ha sjangsen til å få familie om han ønsker. Han skulle vært utro, selv om jeg hadde blitt lei meg. Men han er ikke en sånn person pg jeg angrer på hvor mye jeg tok fra han. Forsto ikke hvor sexuelt skadd jeg var eller graden av skade jeg påførte han av at vi var sammen. Vi skulle ha slått opp 2 år inn i forholdet, da vi sluttet å være nære. Kanskje 3, for vi hadde det koslig. Kommer til å søke etter en mann med lav sex lyst eller en jeg vet jeg tenner på om det er det som er problemet, neste gang. Beklager fra usexy gjengen for at du har mistet så mye tid. Bryt ut. Anonymkode: 50f9e...232 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #14 Del Skrevet 6. desember 2024 Faustine skrev (9 timer siden): Spørsmålet mitt er om noen har opplevd lignende? Og er det egentlig noe håp om at det kan bli så veldig mye anderledes av seg selv etter så mange år? Jeg tar gladelig i mot både erfaringer, tips og gode råd. Er lignende, men for meg er 18 ganger i året mye. Jeg har lyst 2-4 ganger i året. Masing og frustrasjon dreper bare den lille lysten som var der i utgangspunktet. Samtidig, i motsetning til mannen din, så er lysten min lett påvirkbar. Selvom jeg selv bare har lyst et par ganger i året, så får jeg lett lyst når partner har lyst og tar et initiativ. Nei. Jeg tror ikke på noen måte at det kan bli «veldig mye annerledes», så lenge ikke sexlyst påvirkes av eksterne faktorer eller sykdom. En varig endring av ens grunnleggende sexlyst tror jeg er svært vanskelig. For min del er jeg i god fysisk form, trener regelmessig, sunn livsstil og har testosteronverdier i øvre sjiktet av normalområdet. Sexlyst er individuelt og kan ha store normalvariasjoner. Jeg tror rett og slett ikke dere er kompatible seksuelt. Anonymkode: 93f7b...bc0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #15 Del Skrevet 6. desember 2024 Jeg er mann i 30 årene og vil si at 18 ganger på 1 år er egentlig ganske mye. Mer enn vi har sex i vårt ekteskap Anonymkode: 0709f...9df 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #16 Del Skrevet 6. desember 2024 Er vel mer sannsynlig at det er lysten på deg og ikke lysten generelt. Hvordan ser dere ut? Svært få mennesker er jo såpass seksuelt attraktive at man tenner på de isolert sett Anonymkode: fb251...dce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #17 Del Skrevet 6. desember 2024 Vi har hatt sex 2 ggr i år. Dama synes at det er fornuftig for mennesker i 40-årene. Anonymkode: 0c0a9...f50 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #18 Del Skrevet 6. desember 2024 Jeg hadde vært så glad om vi hadde hatt sex hele 18 ganger i løpet av det siste året. 18 ganger i løpet av et år er under gjennomsnittet, men det er ikke en unormal lav mengde. Anonymkode: e920d...48b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #19 Del Skrevet 6. desember 2024 Jeg syns 18 ganger på ett år er bra jeg 😅 Blir jo litt mer enn enngang i måneden. Anonymkode: 31c51...a72 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #20 Del Skrevet 6. desember 2024 Faustine skrev (12 timer siden): Har vært sammen med mannen i snart 10 år. Da jeg traff han hadde han issues med sex, han fikk den ofte ikke opp og på meg virket det som han slet med lysten. Han lovet å ta tak i det og det har sånn sett gått opp og ned gjennom disse årene, men jevnt over har det ikke vært flust med intimitet for å være ærlig. Jeg var ekstremt tydelig fra dag en at sex er viktig for meg. Vi har ingen felles barn. Han har flere barn enn han egentlig er ok med, og jeg har ofte lurt på om det har gjort noe med hans forhold til sex. I de siste par årene har det blitt mindre og mindre. Jeg var på nippet å gå fra han og han lover igjen å ta tak i dette. Gikk til legen og tok noen prøver og alt var fint, så da mener han at han har sjekket og tatt det taket han kan. Det er så kleint at jeg har begynt å notere de få gangene vi faktisk har sex og på ett år er vi oppe i hele 18 ganger! Det er nå blitt sånn at jeg ikke orker fordi jeg syns det er ei pine å vite at det blir 4-5 uker til neste gang. Dette har jeg prøvd å snakke med han om og forklare hvordan jeg har det og hvor frustrert jeg er. Nå sier han det er min feil at det er slik siden jeg har "gnålt" sånn om dette at jeg med det har både stresset han og ødelagt det. Jeg har hørt så mange ganger nå at han ikke har lyst på meg når jeg klager over manglende intimitet, at det faktisk har gått inn på meg. Føler nå jeg nesten har påtatt meg samme issues og problemer som han og begynner å få problemer med egen lyst (i forhold til han) her. Vi klemmer og kysser i hverdagen, men det er liksom det. Vi er gode venner og har mye fint sammen, men nå holder jeg helt ærlig på å klikke. Og jeg er redd jeg faktisk har gått lei og gitt opp. Jeg har aldri før truffet menn som virker på dette viset og er så lei meg for at akkurat jeg skulle finne en mann som er slik. Tenker jeg har vært mer tålmodig enn de fleste og det føles som jeg kaster bort livet. Spørsmålet mitt er om noen har opplevd lignende? Og er det egentlig noe håp om at det kan bli så veldig mye anderledes av seg selv etter så mange år? Jeg tar gladelig i mot både erfaringer, tips og gode råd. Samme som eksen. Jeg opplevde sexløst forhold før ham, og gjorde det klinkende klart at normal sexlyst var svært viktig for meg. Han bedyret i datingfasen at han trenger sex minst to ganger i uka. Det viste seg at det var mer to ganger i året. Han holdt ut til vi giftet oss og fikk barn, så ble sexen kuttet. Jeg var som deg - orket ikke å vente og bygge forhåpninger, så jeg sa at da blir det ingenting i stedet for 2-3 ganger i året. Åpent forhold ville han ikke gå med på. Det ble slutt etter hvert. Anonymkode: 88830...67f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå