AnonymBruker Skrevet 5. desember #1 Del Skrevet 5. desember Er det dumt å kalle en tispe for Nelli siden det begynner på det samme som ordet Nei? Siden det er ett negativt ord. Jeg synes det er så fint navn. Står mellom Nelli og Nemi. Anonymkode: 9ebb0...7f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember #2 Del Skrevet 6. desember Har ikke noe å si. Dyr reagerer/hører på tonefall, ikke ord Anonymkode: 77532...ac9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember #3 Del Skrevet 6. desember Hunder kan ikke norsk, så «nei» er ikke et negativt ord før du har lært inn at det skal være det. Anonymkode: 530ed...9a5 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember #4 Del Skrevet 6. desember AnonymBruker skrev (9 timer siden): Er det dumt å kalle en tispe for Nelli siden det begynner på det samme som ordet Nei? Siden det er ett negativt ord. Jeg synes det er så fint navn. Står mellom Nelli og Nemi. Anonymkode: 9ebb0...7f6 Hvorfor trenger du lære hunden at nei er et negativt ord? Anonymkode: 6f8ab...b42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 6. desember #5 Del Skrevet 6. desember Hunden trenger ikke lære at "Nei" er et negativt ord. "Nelli" kan også bli et negativt ord, det er alt etter hvordan man lærer det inn og hvordan man bruker det. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember #6 Del Skrevet 6. desember Tabris skrev (13 timer siden): Hunden trenger ikke lære at "Nei" er et negativt ord. "Nelli" kan også bli et negativt ord, det er alt etter hvordan man lærer det inn og hvordan man bruker det. Har bare hørt det fra noen nevne at det var dumt. Men sier bare Nei uten å tenke på det. Når man skal ta vekk hunden hvis den har gjort noe bøll. Anonymkode: 9ebb0...7f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 6. desember #7 Del Skrevet 6. desember AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Har bare hørt det fra noen nevne at det var dumt. Men sier bare Nei uten å tenke på det. Når man skal ta vekk hunden hvis den har gjort noe bøll. Anonymkode: 9ebb0...7f6 Man kan også velge å la være å gjøre det. Fordi et ord, enten det er "nei" eller noe annet, har lite effekt hvis det ikke er innlært. Da er det bedre å være bevisst hva man gjør og sier i hundeoppdragelsen og heller lære hunden et stoppsignal, uten at det trenger gjøres på en måte som er negativ for hund og eier. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember #8 Del Skrevet 6. desember Mange lærer inn "nei" ved å bruke det i kombinasjon med streng/skarp toneleie og intimiderende kroppsspråk. Hunden assosierer derfor ordet "nei" med ubehag. Man trenger ikke å lære inn "nei" på denne måten. Vi bruker belønning når vi lærer inn alt annet, og det går også fint an å lære en hund hva "nei" betyr ved bruk av skryt og godbiter. Jeg lærte mine hunder at lyden "eh-eh" betyr "stopp med det dere gjør nå" ved bruk av godbiter og skryt, på samme måte som man lærer inn sitt, ligg og annet. Når jeg sier "eh-eh", så betyr det enkelt at de skal stoppe med det de driver med i det øyeblikket, og at de ikke skal gå tilbake til det de drev med senere. Jeg synes det er langt mer trivelig, ikke bare for hundene men også for meg. Anonymkode: b9713...df7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember #9 Del Skrevet 7. desember Tabris skrev (20 timer siden): Man kan også velge å la være å gjøre det. Fordi et ord, enten det er "nei" eller noe annet, har lite effekt hvis det ikke er innlært. Da er det bedre å være bevisst hva man gjør og sier i hundeoppdragelsen og heller lære hunden et stoppsignal, uten at det trenger gjøres på en måte som er negativ for hund og eier. Jeg prater ofte med hundene om løst og fast. Anonymkode: 9ebb0...7f6 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå