AnonymBruker Skrevet 5. desember 2024 #1 Skrevet 5. desember 2024 Rent uteendetmessig synes jeg fremdeles han er en kjekk mann. Men han tar ikke vare på seg selv (er lite aktiv, sover altfor lite og spiser ekstremt usunt), klager daglig over vondter og plager «her og der», og at han er konstant sliten og trøtt. I tillegg fiser han høylytt hele tiden, pilker seg i nesen, tar seg selv nedentil og har diverse uvaner som jeg ikke finner særlig sjarmerende. Summen av dette har resultert i at jeg ikke lenger finner han særlig attraktiv. Vi har ikke hatt sex på flere måneder, men jeg håper jo at jeg på et tidspunkt skal få lyst til å ha sex med han igjen. Akkurat nå ser jeg ikke hvordan, da jeg føler at jeg faktisk har fått ganske «ick» på han. Vi har barn sammen, så det er ikke så enkelt som å bare gå videre til neste. Noen med lignende erfaringer? Hvordan løste det eventuelt seg? Anonymkode: 6761c...d48 3 3
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2024 #2 Skrevet 5. desember 2024 La noen andre få restematen? Anonymkode: cf874...cf6
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2024 #3 Skrevet 5. desember 2024 Det kan jo hende han tar seg sammen om du sier det direkte til han? Det skjer ikke noe om du bare tier still annet enn at forakten og misnøyen vokser. Anonymkode: 8cf08...22a 10
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2024 #4 Skrevet 5. desember 2024 Har ikke lignende erfaringer. Men tenker jo at dette i utgangspunktet kan ordnes med kommunikasjon. Du synes fortsatt han er en kjekk mann, og det er et veldig godt utgangspunkt. Kanskje du kan ta en prat med ham om at god hygiene, en aktiv livsstil og vanlige manerer tenner deg? Og kanskje foreslå aktiviteter dere kan gjøre sammen? Trene, gå tur, ta en dusj, etc? Anonymkode: c7f1b...61a 2 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2024 #5 Skrevet 5. desember 2024 Si det direkte! Går rundt å fiser? Fysj... Sånne ting er ufattelig usjarmerende Anonymkode: fd4c0...98a 3 7
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2024 #6 Skrevet 5. desember 2024 Ser jeg burde skrevet det i HI.. men jeg har ved flere anledninger nevnt at jeg finner disse tingene avtennende. Han mener nok derimot at jeg er litt prippen, og at man i et langvarig forhold må kunne være seg selv 100%. Dette med livsstil har vi snakket en del om i forbindelse med at vi har et barn, og at å ta vare på seg selv da er viktig for å ha overskudd til barnet og alt annet i hverdagen. Men han tar nok veldig lett på det, og gjør det han føler for. Spøker mye med at han spiser det og det i lunsjen hver dag (drittmat), har sovet så og så lite i natt, som at det er noe å skryte av. Han er så lite voksen på visse punkter at jeg blir helt sliten. Særlig når det er så mye klaging på toppen av det. Og angående det å gå turer osv sammen.. jeg trener aktivt 4-5 ganger i uken, og er ganske opptatt av å spise sunt. Skal han gå en tur, må boller, sjokolade eller kakao være et høydepunkt på turen. Og som han selv sier, han hater å trene. «At du gidder…» er noe jeg ofte får høre i forbindelse med mine treningsrutiner. Ts Anonymkode: 6761c...d48 2 2
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2024 #7 Skrevet 5. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Si det direkte! Går rundt å fiser? Fysj... Sånne ting er ufattelig usjarmerende Anonymkode: fd4c0...98a Sier jeg noe, synes han bare det er gøy. Han elsker å få oppmerksomhet for det.. så jeg velger bare å ignorere, selv om jeg har sagt at jeg synes det kan være drepen for et parforhold. Ts Anonymkode: 6761c...d48 3 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2024 #8 Skrevet 5. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Sier jeg noe, synes han bare det er gøy. Han elsker å få oppmerksomhet for det.. så jeg velger bare å ignorere, selv om jeg har sagt at jeg synes det kan være drepen for et parforhold. Ts Anonymkode: 6761c...d48 Da blir det slutt etter hvert da. Er den veien det går. Anonymkode: 604dd...a68 5 2
PM75 Skrevet 6. desember 2024 #9 Skrevet 6. desember 2024 Det virker som han setter likhetstegn ved det å være seg selv og det å ikke gjøre en innsats for forholdet. Forhold flest fungerer ikke uten innsats. Greit nok at han ikke liker å trene. Men normalt atferd, støtte deg i ditt treningsønske og bygge opp under fellesskapet bør han kunne klare: 11 1
Melus Skrevet 6. desember 2024 #10 Skrevet 6. desember 2024 Du må si det rett ut, at disse tingene er så ekle og avtennende for deg! Da får han velge om han vil ta seg sammen ellee leve i et sexløst forhold og evt etterhvert bli singel. At han ikke liker å trene er en ting, men han behøver ikke å pille seg i nesen foran deg. 5
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #11 Skrevet 6. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Sier jeg noe, synes han bare det er gøy. Han elsker å få oppmerksomhet for det.. så jeg velger bare å ignorere, selv om jeg har sagt at jeg synes det kan være drepen for et parforhold. Ts Anonymkode: 6761c...d48 Hva hvis du setter deg ned i fredtstid og forklarer han nøye hvordan dette får deg til å føle så sterkt ubehag at du ikke vil ha sex? Og at du savner sex og vil gjerne ha det? Men da må han ha bedre hygiene først og fremst, og så ikke klage så mye over problemer men heller ta ansvar for seg selv? er det helt greit for han at dere har sluttet å ha sex? Anonymkode: 9246c...6c0 3
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #12 Skrevet 6. desember 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Rent uteendetmessig synes jeg fremdeles han er en kjekk mann. Men han tar ikke vare på seg selv (er lite aktiv, sover altfor lite og spiser ekstremt usunt), klager daglig over vondter og plager «her og der», og at han er konstant sliten og trøtt. I tillegg fiser han høylytt hele tiden, pilker seg i nesen, tar seg selv nedentil og har diverse uvaner som jeg ikke finner særlig sjarmerende. Summen av dette har resultert i at jeg ikke lenger finner han særlig attraktiv. Vi har ikke hatt sex på flere måneder, men jeg håper jo at jeg på et tidspunkt skal få lyst til å ha sex med han igjen. Akkurat nå ser jeg ikke hvordan, da jeg føler at jeg faktisk har fått ganske «ick» på han. Vi har barn sammen, så det er ikke så enkelt som å bare gå videre til neste. Noen med lignende erfaringer? Hvordan løste det eventuelt seg? Anonymkode: 6761c...d48 Dette kan du helt fint si til ham på en fin måte. At du fortsatt ser på ham som en kjekk mann utseendemessig, men sliter med å tenne på ham når han ikke tar vare på seg selv, stadig fiser høylytt rundt det og piller seg i nesa. De fleste normalt oppegående mennesker skjønner at dette er ganske turn-off. Hvordan hadde han tent på deg om du gjorde det samme? Anonymkode: cb9c4...0a5 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #13 Skrevet 6. desember 2024 Jeg tror ikke jeg kunne orket å være i ett forhold med en mann jeg så ned på. For jeg hadde faktisk sett ned på han om han feis for morro, pillet seg i nasa og knipset buser mens han sutret over sine egne dårlige valg. Dette er jo drepen for sikkert 98% av kvinners lyst. Det å elske noen betingelsesløst er jo noe vi alle ønsker oss. Men det er ikke det samme som at man skal kunne gjøre hva som helst også må den andre bare godta det fordi man elsker hverandre. Han respekterer deg jo ikke. Anonymkode: 8cf08...22a 5 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #14 Skrevet 6. desember 2024 Jeg fiser i mitt eget hjem jeg å altså. Det må man få lov til synes jeg. Hvis ikke så sliter jeg med vondt i magen i lang tid. Men hva med å spørre om han savner sex? Sier han ja så sier du dette må forandres på for at det skal bli mere av det. Kanskje han forstår det da. Jeg har forfalt jeg også litt. Tar ikke så godt vare på kroppen. Men mannen min elsker kroppen min. Så det er for min del at jeg må begynne å trene igjen. Anonymkode: a967e...20a
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #15 Skrevet 6. desember 2024 At folk ikke skal få lov å fise i sitt eget hjem er uhørt Anonymkode: 1a11e...d13 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #16 Skrevet 6. desember 2024 Tror ikke det at han endrer seg kommer til å gjøre deg tent igjen. Når tenningen for en mann er borte er det borte. Men kanskje blir han mindre irriterende å bo med om du tar det opp - lykke til!!! 🥰 Anonymkode: dda67...ba4 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #17 Skrevet 6. desember 2024 Du må jo bare si fra. Ikke på en sinna måte, men rett og slett bare konstatere fakta. Anonymkode: 84447...83c
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #18 Skrevet 6. desember 2024 Hvor gammel er han TS? Anonymkode: 24fd4...d95
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #19 Skrevet 6. desember 2024 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Jeg fiser i mitt eget hjem jeg å altså. Det må man få lov til synes jeg. Hvis ikke så sliter jeg med vondt i magen i lang tid. Men hva med å spørre om han savner sex? Sier han ja så sier du dette må forandres på for at det skal bli mere av det. Kanskje han forstår det da. Jeg har forfalt jeg også litt. Tar ikke så godt vare på kroppen. Men mannen min elsker kroppen min. Så det er for min del at jeg må begynne å trene igjen. Anonymkode: a967e...20a Voksne, oppegående mennesker går da søren ikke rundt og fjerter og fiser i tide og utide. Total mangel på folkeskikk og manerer. Skikkelig barnslig og ufyselig. Man går på WC, evt inn i et annet rom. Og nei, snakker ikke om de få gangene man slipper en due uten å mene det, alle kan være uheldige. Anonymkode: f258e...f30 8 3
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #20 Skrevet 6. desember 2024 For min del var løpet bare kjørt etter hvert. Å bevisst velge en veldig usunn livsstil og å la hygienen være litt sådär holdt for meg. Selv uten fising. Og direkte motstand mot at jeg skulle trene. Å måtte sette seg ned med et voksent menneske og forklare at man ikke bør spise frossenpizza hver dag? At man bør dusje oftere? Blir ikke tent igjen etter det. Jeg flytta ut, har ikke angret en dag. Anonymkode: 9124c...2bf 5 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå