Gå til innhold

Gammel hund som flasser og mister pels

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en blandingshund på 14 år. Han er en rolig gammel mann, men tilsynelatende frisk og rask. Han spiser godt og har ikke vondt noe sted.

Men han har et enormt hudproblem! De siste fire årene har han slitt med store områder hvor han mister pels og flasser voldsomt. Det er ofte også et rødt eksem. Hvis jeg ikke behandler det slikker han det mye og det blir rødt og betent. Jeg behandler det med en mousse som inneholder klohexidin. Men hver gang en flekk er behandlet, så dukker det opp en ny. Han har gode perioder og dårlige perioder, men vi får liksom aldri helt bukt med problemet.

Vi har selvsagt vært hos veterinær flere ganger, men det virker ikke som om hun har så mye peiling. Han har gått på kurer med både antibiotika og kortison, og det hjelper akkurat under kuren men blusser opp igjen etterpå. Vi har også prøvd probiotika for hunder uten at det hjalp nevneverdig.

Er det noen som har vært borti lignende og har noen råd? Eller er det bare noe vi må leve med siden han er gammel og har dårligere immunforsvar?

Anonymkode: a7015...dbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Får hunden olje i maten? Har dere sjekket for allergier? 

ville tatt han med til en annen veterinær. 

Anonymkode: 1c441...f1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også en gammel JRT på 14 år, han mister noe sinnsykt med pels. Det vises ikke på hunden, men eller på klærne våre og i hele huset.  Hunden vår har det bra, men vi ser at han har utfordringer med ekstrem røyting, dårlig syn og dårlig hørsel. 

Egentlig en veldig trist tanke og påminning om at han lever siste del av livet sitt nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...