Gå til innhold

Hvorfor søker du useriøst forhold/ sex uten forpliktelser ? Er så mange som gjør, jeg lurer på hvorfor.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg lurer på hvorfor så mange vil helst ha bruk og kast forhold og sex? Hva er årsaken. Er flusst med useriøse tilbud overalt. Ingen vil ha kjærlighet og kjæreste, langvarig.

Hvorfor?

Anonymkode: cc517...e04

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Fordi sex er digg, og jeg er ikke klar for ett forhold.

K30

Anonymkode: 3bcd6...c97

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har barn, jobb og hobby, lite tid å bruke på et seriøst forhold.

Anonymkode: 26268...d10

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fordi mange vil ha sex, men ikke kjæreste💁🏼‍♀️

Anonymkode: 0f56f...fdd

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter at de gamle kjønnsrollene falt fra så er det fordi det er det eneste vi trenger fra den andre medparten. 

Hvorfor skulle jeg ville ha noen som bruker penger useriøst, putter ting i vinduskarmen og spør om jeg hadde elsket dem om de var en meitemark og bruker teflonpanne og lar det flyte av all slags sminke og greier på badet når jeg kan ringe tre-fire andre uten videre forpliktelser i stedet? 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er brent barn som ikke orker mer dysfunksjonelle forhold, men som liker menn (og de liker meg). 

Kvinne 48

Anonymkode: 94b0e...e36

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Jeg lurer på hvorfor så mange vil helst ha bruk og kast forhold og sex? Hva er årsaken. Er flusst med useriøse tilbud overalt. Ingen vil ha kjærlighet og kjæreste, langvarig.

Hvorfor?

Anonymkode: cc517...e04

For det første er det mange som ikke ser poeng med forhold i det hele tatt og kun ønsker sex. Sex er digg. 

For det andre er det mange som ønsker  langvarig forhold og kjæreste, men ikke ønsker forpliktelse. 

De ønsker det positive i en relasjon, men beholde en selvstendighet og en identitet utenfor forholdet. Og dette er en mulighet nå, som ikke eksisterte før. 

Det forpliktende samlivet er nå egentlig begrenset til ett behov : ønsker man barn. Hvis ikke det er premisset for relasjonen, er det få som ser verdien av kompromissene et forhold krever.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fordi sex er digg, og jeg er ikke klar for ett forhold.

K30

Anonymkode: 3bcd6...c97

Dette. 

Anonymkode: 453c9...08d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ren hedonisme. Hva skal jeg med en mann egentlig? Kun 0,005% av menn er kjæreste-materialet. Hvis jeg en dag finner en mann som ser bra ut, tjener godt, er emosjonelt stabil, m.m., ser jeg meg villig til å inngå et forhold. Men det er så få av disse mennene at jeg bevisst velger å ikke gå rundt med noen forhåpninger. Hvis han er kjekk og ressurssterk, er han som oftest en drittsekk. Hvis han er ressurssterk og emosjonelt stabil, er han som oftest en tøffel. Hvis han er kjekk og emosjonelt stabil, er han samtidig også borderline fattig. De mennene som har "alt", har allerede kjæreste, eller så ønsker de ikke å ha kjæreste, evt. jobber de 24/7 og er emosjonelt utilgjengelig for et langsiktig forhold.

Jeg tror ikke menn flest helt forstår hvor ettertraktet en velbalansert og avrundet mann egentlig er i godt voksen alder (25+).

Anonymkode: fa7d3...994

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg liker flørting, jeg liker kos, jeg liker sex, jeg tror ikke på kjærligheten. K37

Anonymkode: d6fa2...6c4

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fordi det finnes flere menn der ute som er gode i senga enn de er gode som partnere. Lov å ha det gøy mens man venter.

Anonymkode: b71f7...654

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ren hedonisme. Hva skal jeg med en mann egentlig? Kun 0,005% av menn er kjæreste-materialet. Hvis jeg en dag finner en mann som ser bra ut, tjener godt, er emosjonelt stabil, m.m., ser jeg meg villig til å inngå et forhold. Men det er så få av disse mennene at jeg bevisst velger å ikke gå rundt med noen forhåpninger. Hvis han er kjekk og ressurssterk, er han som oftest en drittsekk. Hvis han er ressurssterk og emosjonelt stabil, er han som oftest en tøffel. Hvis han er kjekk og emosjonelt stabil, er han samtidig også borderline fattig. De mennene som har "alt", har allerede kjæreste, eller så ønsker de ikke å ha kjæreste, evt. jobber de 24/7 og er emosjonelt utilgjengelig for et langsiktig forhold.

Jeg tror ikke menn flest helt forstår hvor ettertraktet en velbalansert og avrundet mann egentlig er i godt voksen alder (25+).

Tenkte på dette en dag etter å ha tilbringe en ekstra fin dag med familien. Har en som ikke har typisk god jobb, men han er en fantastisk god person. Jeg tror dem som går gjennom livet og kun ser etter en slik liste du håper på, vil gå glipp av svært mye. 

Anonymkode: a4e4e...b76

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Druid skrev (1 time siden):

Det forpliktende samlivet er nå egentlig begrenset til ett behov : ønsker man barn. Hvis ikke det er premisset for relasjonen, er det få som ser verdien av kompromissene et forhold krever.

Her må jeg faktisk si meg litt uenig. De forholdene jeg rundt meg som ser ut til å gå mest på skinner er der det er par uten barn. Leser man utallige tråder på dette forumet om samlivsproblemer, så virker det nesten alltid som det er barn som er vendepunktet for når samlivet begynner å gå nedover.

Det er også min personlige erfaring. Er lykkelig gift og uten barn, og vi synes den beste tiden er den vi tilbringer sammen. Samtidig har vi all verdens tid til å dyrke andre vennskap, hobbyer etc. Barn koster masse penger, så romslig økonomi har vi også. Det er rett og slett ingenting å krangle om.

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

vil gå glipp av svært mye. 

Anonymkode: a4e4e...b76

Som?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HemmeligSpion skrev (1 time siden):

Hvorfor skulle jeg ville ha noen som ...spør om jeg hadde elsket dem om de var en meitemark...

🤣

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker å ha en venn med fordeler. Har ikke tid, overskudd eller lyst til å ha kjæreste. Liker sex og nærhet og en hyggelig stund, men ikke så ofte. Liker ikke ons, så da er en venn med fordeler perfekt 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Hadde passet meg udmerket med en sånn ordning! Men svak som jeg er så får jeg følelser av sex, og for å ha sex med en så må jeg like han in the first place. Nei det er ikke enkelt. En blir såret til slutt. Beste er å bare leve i sølibat

Anonymkode: 079c0...5b2

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg gjør ikke det lenger. Jeg hadde min ligge-rundt-fase når jeg studerte. Det er faktisk det eneste jeg angrer på i livet. Jeg skjønner jo i ettertid at det utspilte seg som en konsekvens av bekreftelsesbehov, usikkerhet og behov for nærhet på min side. Ikke spør om lay-count, fordi jeg kommer aldri til å svare ærlig på det.

Anonymkode: b44bf...122

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest goodbeforelong
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Jeg liker flørting, jeg liker kos, jeg liker sex, jeg tror ikke på kjærligheten. K37

Anonymkode: d6fa2...6c4

Hvordan definerer du kjærligheten? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ser utelukkende etter et langvarig forhold, og det har jeg alltid gjort. Problemet er jo at 90% av menn på dating-apps er useriøse skuespillere som kun vil tømme seg og gå over til neste.

Anonymkode: 6ef0f...428

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...