Gå til innhold

Tannregulering som voksen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har noen tatt tannregulering som voksen? Hvor lang tid tok det? Ble det bra resultat? Var det verdt det?

Anonymkode: 707e0...235

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Har noen tatt tannregulering som voksen? Hvor lang tid tok det? Ble det bra resultat? Var det verdt det?

Anonymkode: 707e0...235

Tok 15 måneder. Trakk en tann foran i underkjeven. For et syn det var å se seg selv i speilet da jeg kom hjem med et hullete og blodig glis. Men nå er overbittet på plass og tennene har ikke et vondt ord å si om hverandre. Tror det kosta 18000. Verdt hver krone.

Anonymkode: eb3bc...e8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde tannregulering i 2 år som voksen. Det var pga. overbitt som ga en del problemer, og var så stort at jeg fikk tannreguleringen, og kjeveoperasjon, dekket. Jeg syns virkelig ikke det var noe greit med den reguleringen, veldig ubehagelig og jeg syntes ikke det var noe gøy å ha synlig regulering i 30-årene. Resultatet ble bra. Jeg angrer ikke nå, men holdt på å avbryte behandlingen flere ganger underveis. 

Anonymkode: 9e13d...e47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte ClearCorrect (omtrent samme som Invisalign) i ca 1,5 år. Fikk helt rette tenner og er kjempefornøyd!

Anonymkode: ef1d5...b3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt verdt det. Tror ca 18 måneder. Regulering på baksiden oppe, med hvite klosser nede, så ikke så synlig.

Godt fornøyd med resultatet. Kunne vært jevnere, men det hadde krevd kjeveoperasjon - som jeg ikke ønsker når behovet kun er kosmetisk. 

Anonymkode: db948...0ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde det som student. Men det var helt nødvendig, pga åpent bitt. Hele prosessen tok rundt tre år, men det var pga måtte ha operasjon. Ja, det var verdt det. 

Regulering i dag er noe helt annet enn den gang. Har kommet ny teknologi som gjør at det går raskere. 

Anonymkode: 3f8b8...eba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde Invisalign, det tok ett år fra start til slutt, kostet 50 000 kr og jeg er veldig fornøyd med resultatet! 

Anonymkode: 1e433...7f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Skulle ta 7 måneder, ga opp etter 11. lite resultat. Det dummeste jeg har brukt penger på noengang. 

Anonymkode: a3ff3...2f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Tok 15 måneder. Trakk en tann foran i underkjeven. For et syn det var å se seg selv i speilet da jeg kom hjem med et hullete og blodig glis. Men nå er overbittet på plass og tennene har ikke et vondt ord å si om hverandre. Tror det kosta 18000. Verdt hver krone.

Oj, det var billig. 

Anonymkode: a3ff3...2f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Så du fikk bro?

Anonymkode: b2b71...9bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Så du fikk bro?

Anonymkode: b2b71...9bc

Nei, reguleringa dro de resterende tenna sammen så åpninga i tanngarden forsvant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det akkurat nå, vanlig metall. Forespeilet ni måneder behandling og 20 000kr. Spent på hvordan det vil bli. Ikke kosmetisk, rette opp i bittfeil.

Anonymkode: 3ef19...68f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...