AnonymBruker Skrevet 5. desember 2024 #1 Skrevet 5. desember 2024 Vi er godt etablert med hus og fast jobb her jeg bor. Jeg har fått tilbud om ny jobb hvor jeg tjener 150 000 mer. Men da må vi flytte til en annen by. Noen som har flyttet med barn i den alderen og kan dele erfaringer og råd? Anonymkode: fca1f...9f1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2024 #2 Skrevet 5. desember 2024 Vent til de er ferdige med barneskolen. Blir svært opprivende for barna å flytte. Å bli nye eleven i klassen er ikke bare bare. Kan fort bli mobbing. Bedre å flytte ved naturlig avslutning av skolen. Anonymkode: 81455...6fd 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2024 #3 Skrevet 5. desember 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Vi er godt etablert med hus og fast jobb her jeg bor. Jeg har fått tilbud om ny jobb hvor jeg tjener 150 000 mer. Men da må vi flytte til en annen by. Noen som har flyttet med barn i den alderen og kan dele erfaringer og råd? Anonymkode: fca1f...9f1 Vurderer det samme. Har ei jente på 10. Sitter langt inne, men vi ville fått et mye bedre liv økonomisk sett. Anonymkode: 539ca...462
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2024 #4 Skrevet 5. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Vent til de er ferdige med barneskolen. Blir svært opprivende for barna å flytte. Å bli nye eleven i klassen er ikke bare bare. Kan fort bli mobbing. Bedre å flytte ved naturlig avslutning av skolen. Anonymkode: 81455...6fd Er det ikke verre å begynne rett på ny skole med bare ukjente på ungdomstrinn? Ved å flytte litt før så kan man ihvertfall, forhåpentligvis, skaffe seg litt omgangskrets før u-skolen Anonymkode: d468a...c55 4 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #5 Skrevet 6. desember 2024 Alt er jo avhengig av dine unger. Det kan ha gått supert for mine to supersosiale ungdommer, mens for naboen sjenerte jente kunne det ha vært forferdelig.. Anonymkode: 845c7...d83 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #6 Skrevet 6. desember 2024 Vokste opp på Et ganske lite sted. Der fikk vi noen inn i klassen da de var på den alderen. Var ikke noe problem. Husker foreldrene var med i klassen de første dagene. Men begge ble veldig godt tatt i mot. Var faktisk ganske populære. Ofte r er det jo nytt og spennende med nye folk. Tror de begge var ganske usikre og sjenerte i starten men de ble altså raskt populære og var hvertfall ikke snakk om mobbing Anonymkode: ffb8f...619
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #7 Skrevet 6. desember 2024 Vi flyttet i sommer med 2 barn på 11 og 12. Eldste begynte på ungdomsskolen, det var en fin overgang. Ville ikke ha flyttet i løpet av ungdomsskolen for noen av de, så det var nå eller mye senere. Yngste i 6. klasse. Det har gått kjempefint! Angrer ikke et sekund. Anonymkode: c2b77...c70 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #8 Skrevet 6. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 5.12.2024 den 20.33): Vi er godt etablert med hus og fast jobb her jeg bor. Jeg har fått tilbud om ny jobb hvor jeg tjener 150 000 mer. Men da må vi flytte til en annen by. Noen som har flyttet med barn i den alderen og kan dele erfaringer og råd? Anonymkode: fca1f...9f1 Siden du nevner lønn - med kostnader for flytting, dokumentavgift etc - så tar det tiden til de har flyttet ut før dere har tjent inn igjen flyttekostnadene med så lav økning i lønn. Så ikke gjør dette for pengenes del. 🤷♀️ Anonymkode: b7835...be9 1
Piggsopp Skrevet 6. desember 2024 #9 Skrevet 6. desember 2024 Generelt sett så synes jeg folk i Norge er altfor opptatte av at flytting liksom skal være skadelig for barn. Folk flytter jo på seg stadig vekk. Det er opprivende der og da, men man tilpasser seg og får nye venner. Kanskje blir det bedre enn et var før. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå