AnonymBruker Skrevet 5. desember 2024 #1 Del Skrevet 5. desember 2024 Jeg leier en leilighet som jeg vil kjøpe. Jobber 100% men klarer ikke å spare opp til egenkapital. Jeg har fibromyalgi og de 2 siste gangene jeg flyttet ble jeg syk i lang tid etterpå. Så trenger en trygg plass å bo. Men er fibromyalgi en god nok grunn? Tror ikke mange vet hvordan fibromyalgi føles på kroppen Anonymkode: 991e8...cd1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2024 #2 Del Skrevet 5. desember 2024 Er det fibromyalgien som gjør at du ikke klarer å spare opp til egenkapital? Anonymkode: bd695...367 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2024 #3 Del Skrevet 5. desember 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Er det fibromyalgien som gjør at du ikke klarer å spare opp til egenkapital? Anonymkode: bd695...367 Nei, det er andre grunner Anonymkode: 991e8...cd1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2024 #4 Del Skrevet 5. desember 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg leier en leilighet som jeg vil kjøpe. Jobber 100% men klarer ikke å spare opp til egenkapital. Jeg har fibromyalgi og de 2 siste gangene jeg flyttet ble jeg syk i lang tid etterpå. Så trenger en trygg plass å bo. Men er fibromyalgi en god nok grunn? Tror ikke mange vet hvordan fibromyalgi føles på kroppen Anonymkode: 991e8...cd1 Økonomien din er det viktigste. Hvilken kommune bor du i, for å finne den aktuelle kommunens regelverk. Du må legge frem legeerklæring ved sykdom. Anonymkode: eba42...33c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2024 #5 Del Skrevet 5. desember 2024 Startlån gis til vanskeligstilte som ikke får lån i vanlig bank. Om du har jobb og en ok inntekt så skal du kunne spare opp til egenkapital selv. Tror ikke det er grunn nok at du blir syk av å flytte Anonymkode: 6fe69...668 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2024 #6 Del Skrevet 5. desember 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg leier en leilighet som jeg vil kjøpe. Anonymkode: 991e8...cd1 Har du fått tilbud om å kjøpe den? Eller blir det budkamp? Anonymkode: 9782e...d9a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2024 #7 Del Skrevet 5. desember 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Økonomien din er det viktigste. Hvilken kommune bor du i, for å finne den aktuelle kommunens regelverk. Du må legge frem legeerklæring ved sykdom. Anonymkode: eba42...33c Startlån gis i medhold av forskrift om startlån fra Husbanken, det er ikke noe «eget regelverk» i kommuner. Anonymkode: 449a9...788 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2024 #8 Del Skrevet 5. desember 2024 Tar de hensyn til at man har tenåring som man ikke vil flytte bort fra skole og venner ? Anonymkode: 991e8...cd1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2024 #9 Del Skrevet 5. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Tar de hensyn til at man har tenåring som man ikke vil flytte bort fra skole og venner ? Anonymkode: 991e8...cd1 Ja, at barn skal få stabil bolig vektlegges. Anonymkode: 12648...a64 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2024 #10 Del Skrevet 5. desember 2024 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Ja, at barn skal få stabil bolig vektlegges. Anonymkode: 12648...a64 Selv om barnet er 15 år? Anonymkode: 991e8...cd1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2024 #11 Del Skrevet 5. desember 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Startlån gis i medhold av forskrift om startlån fra Husbanken, det er ikke noe «eget regelverk» i kommuner. Anonymkode: 449a9...788 Nå hadde vi nettopp en tråd om Startlån og regelverket i Bergen kommune, som er ulikt regelverket i Askøy,,og enda mer ulikt regelverket i Øygarden kommune, som igjen er ulik regelverket i Oslo kommune. Hva er hensikten din med å svare slik du gjør? Der er regelverket i Bergen lagt inn i link. Når ts ikke gidder å opplyse om bostedskommune, og heller ikke om inntekt så får hun finne frem regelverket i sin egen kommune selv og lese. Det er helt meningsløst å spørre om noe uten relevant informasjon. Alle disse startlåntrådene som kommer igjen og igjen flere ganger for uken burde vært lagt inn i en stratlåntråd, slik som men barnevogntrådene. Anonymkode: eba42...33c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #12 Del Skrevet 6. desember 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Selv om barnet er 15 år? Anonymkode: 991e8...cd1 Ja. Anonymkode: 12648...a64 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #13 Del Skrevet 6. desember 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Selv om barnet er 15 år? Anonymkode: 991e8...cd1 Ja mitt barn var eldre da jeg fikk lån i husbanken. Anonymkode: 65f9e...297 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #14 Del Skrevet 6. desember 2024 Som andre er inne på - du må sjekke regelverket for din kommune. Dette er ikke helt logisk om en ikke har vært borti det før, men det er kommunene som behandler søknader til husbanken. Ulike kommuner prioriterer midlene fra husbanken ulikt, så du må sjekke reglene fra din kommune. Bør ligge på hjemmesidene deres. Forøvrig er både dårlig økonomi, (men må ha betjeningsevne), etablere trygg bosituasjon for barn og å etablere trygg bosituasjon for personer med dårlig helse hver for seg vanlige grunner som kan gi prioritet. Snakk evt med din kommune, de har gjerne en egen person som jobber med dette. Anonymkode: e79d8...10d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #15 Del Skrevet 6. desember 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Som andre er inne på - du må sjekke regelverket for din kommune. Dette er ikke helt logisk om en ikke har vært borti det før, men det er kommunene som behandler søknader til husbanken. Ulike kommuner prioriterer midlene fra husbanken ulikt, så du må sjekke reglene fra din kommune. Bør ligge på hjemmesidene deres. Forøvrig er både dårlig økonomi, (men må ha betjeningsevne), etablere trygg bosituasjon for barn og å etablere trygg bosituasjon for personer med dårlig helse hver for seg vanlige grunner som kan gi prioritet. Snakk evt med din kommune, de har gjerne en egen person som jobber med dette. Anonymkode: e79d8...10d Må man sende søknad elektronisk eller kan man dra dit? Er lettere å forklare situasjonen ansikt til ansikt. Eller sende søknad først og heller be om ett møte ved ett evt avslag? Anonymkode: 991e8...cd1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #16 Del Skrevet 6. desember 2024 Blir litt forvirret når jeg leser om startlån. Leser at man må ha 15% egenkapital, men har også hørt at man trenger ikke det Anonymkode: 991e8...cd1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #17 Del Skrevet 8. desember 2024 Kan vi få hjelp til å skrive søknad? Trenger noen som ikke ser ned på oss pga de dumme økonomiske valgene vi gjorde for mange år siden som vi fortsatt betaler for Anonymkode: 991e8...cd1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #18 Del Skrevet 9. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 6.12.2024 den 17.25): Må man sende søknad elektronisk eller kan man dra dit? Er lettere å forklare situasjonen ansikt til ansikt. Eller sende søknad først og heller be om ett møte ved ett evt avslag? Anonymkode: 991e8...cd1 Du må søke elektronisk. Det hjelper ikke så mye å forklare noe ansikt til ansikt, de behandler/vurderer ikke noe slikt, de vil eventuelt bare benytte det du sier for å gi deg tips i hvilken dokumentasjon du må laste opp i søknaden. Det er ikke diagnoser som er avgjørende, men hvordan disse påvirker deg og din hverdag. Du må legge med dokumentasjon fra lege eller andre relevante som viser hvilken utfordringer helsen din gir deg. Anonymkode: 10444...953 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #19 Del Skrevet 9. desember 2024 Hva er renter på startlån? Hvor mye betale på ett lån på f eks 2.7 millioner kr med nedbetaling på 30 år? AnonymBruker skrev (6 timer siden): Anonymkode: 991e8...cd1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #20 Del Skrevet 9. desember 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hva er renter på startlån? Hvor mye betale på ett lån på f eks 2.7 millioner kr med nedbetaling på 30 år? Anonymkode: 991e8...cd1 Renter - Husbanken Så grovt regnet: 14 000,- pr måned for ett lån på 2,7 mill. Anonymkode: 10444...953 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå