AnonymBruker Skrevet 5. desember 2024 #1 Del Skrevet 5. desember 2024 Er gift og har to barn på 8 og 4 år. Føler meg veldig alene om å lage jul her hjemme. Føler mannen er veldig uengasjert og «soner ut» med mobiltelefonen sin når vi for eksempel baker pepperkaker eller pynter juletre med barna. I fjor satt jeg alene på lille julaften og så på julefilm mens mannen gikk og la seg tidlig. Har prøvd å ta det opp med mannen, men da føler han seg bare kritisert og blir irritert. Er det flere som har det sånn? Er det jeg som er altfor kravstor? 😅 Anonymkode: 65533...8e8 3 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2024 #2 Del Skrevet 5. desember 2024 prøv noe annet i år, ignorer han, ikke prøv å inkludere, legg opp til baking når han ikke er hjemme, pynt når han er på jobb - vær litt ekskluderende og se hva som skjer.. Anonymkode: 893b0...d74 14 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2024 #3 Del Skrevet 5. desember 2024 Hvordan er han ellers? Er han med når dere maler, tegner, perler, drar på lekeplass og annet? Kan du legge det frem som at poenget er ikke selve julen, men at ungene nok syns det er kjekt at begge er med i aktiviteter. Kanskje han ikke må være med på alt? Kan han lage kakao eller gløgg og servere mens dere lager pepperkaker, også kan han være med og pynte en et par pepperkaker underveis? Kan han organisere en aktivitet som feks å hogge juletre eller overraske barna med noe julelys på terrassen/ytterdøren el.? Min mann er ikke glad i julefilmer. Kan bli litt mye "jul" for noen. Anonymkode: cd281...f1a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2024 #4 Del Skrevet 5. desember 2024 Om det er slik som her i huset, så får jeg ikke være med å bestemme noe som har med jula å gjøre. Kona har allerede planlagt alt ned til miste detalj om alt som skal skje og gjøres i desember. Føler meg tilsidesatt og føler ingen julestemning for hun har bestemt hva som er julestemning for alle. Anonymkode: 0af7d...6e9 7 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2024 #5 Del Skrevet 5. desember 2024 Tror det er ganske vanlig. Jeg har stelt til jul for vår familie alene i de siste 15 år. Mannens bidrag er å kjøpe noen julegaver til barna. Og alle gavene til sin side, der holder jeg meg helt unna. Jeg steller til også 17.mai, påske, Halloween, planlegger sommerferie. Pakker inn og ut for meg og alle barna til alle reiser. Holder på å lære opp barna til å pakke selv, og delegerer bakeprosjekter helt til dem. Må være fint å være mann/nisse på lasset. Anonymkode: 63a21...40e 3 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2024 #6 Del Skrevet 5. desember 2024 Husk det er mange som sitter aleine hele jula, uten noen. Jeg er en av de. Anonymkode: cb242...51b 1 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nymerïa Skrevet 5. desember 2024 #7 Del Skrevet 5. desember 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Er gift og har to barn på 8 og 4 år. Føler meg veldig alene om å lage jul her hjemme. Føler mannen er veldig uengasjert og «soner ut» med mobiltelefonen sin når vi for eksempel baker pepperkaker eller pynter juletre med barna. I fjor satt jeg alene på lille julaften og så på julefilm mens mannen gikk og la seg tidlig. Har prøvd å ta det opp med mannen, men da føler han seg bare kritisert og blir irritert. Er det flere som har det sånn? Er det jeg som er altfor kravstor? 😅 Anonymkode: 65533...8e8 Men gjør han andre ting til jul da? Lager julemiddag, handler inn, vasker? For det du beskriver er jo de hyggelige tingene som barna kommer til å huske, hvis han heller vil gjøre det barna ikke ser så er det jo verst for han. Hvis han ikke bidrar i det hele tatt så har du et mye større problem enn pepperkakebaking. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2024 #8 Del Skrevet 5. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Om det er slik som her i huset, så får jeg ikke være med å bestemme noe som har med jula å gjøre. Kona har allerede planlagt alt ned til miste detalj om alt som skal skje og gjøres i desember. Føler meg tilsidesatt og føler ingen julestemning for hun har bestemt hva som er julestemning for alle. Anonymkode: 0af7d...6e9 Jeg prøver å inkludere i planlegging. Hvor skal vi være i julen, hva har vi lyst til å gjøre, hva skal vi bake, vaske, trenger noen nytt pentøy. Og jeg lager lister på det vi blir enige om. Men det er visst bare meg som har skjønt at det er meningen en slik liste skal følges på med å gjøre oppgavene på listen. Jeg vurderer å ikke nevne jul med ett ord, lene meg tilbake i godstolen, så observere hva som skjer. Om det er noen som kommer på at vi kanskje skulle handlet litt mat og skaffet et juletre i kveldinga på lillejulaften. Anonymkode: 63a21...40e 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2024 #9 Del Skrevet 5. desember 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Husk det er mange som sitter aleine hele jula, uten noen. Jeg er en av de. Anonymkode: cb242...51b Hvordan er det løsning på TS sitt problem å dra opp et helt annet, ikke relatert, problem? Anonymkode: 63a21...40e 21 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2024 #10 Del Skrevet 5. desember 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvordan er han ellers? Er han med når dere maler, tegner, perler, drar på lekeplass og annet? Kan du legge det frem som at poenget er ikke selve julen, men at ungene nok syns det er kjekt at begge er med i aktiviteter. Kanskje han ikke må være med på alt? Kan han lage kakao eller gløgg og servere mens dere lager pepperkaker, også kan han være med og pynte en et par pepperkaker underveis? Kan han organisere en aktivitet som feks å hogge juletre eller overraske barna med noe julelys på terrassen/ytterdøren el.? Min mann er ikke glad i julefilmer. Kan bli litt mye "jul" for noen. Anonymkode: cd281...f1a Han er generelt dårlig til å ta initiativ til å gjøre ting. Føler at jeg må foreslå alt og be han om alt. Han er kanskje vant til at jeg styrer alt, så mulig han blir veldig passiv av det. Prøver å la vær å si noe, men vi har sikkert kommet så langt inn i en dårlig sirkel at det er vanskelig å komme ut av det. Han er veldig engasjert i og opptatt av barna og meg. Han er bare så passiv hvis han ikke får beskjeder. Anonymkode: 65533...8e8 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2024 #11 Del Skrevet 5. desember 2024 Nymerïa skrev (6 minutter siden): Men gjør han andre ting til jul da? Lager julemiddag, handler inn, vasker? For det du beskriver er jo de hyggelige tingene som barna kommer til å huske, hvis han heller vil gjøre det barna ikke ser så er det jo verst for han. Hvis han ikke bidrar i det hele tatt så har du et mye større problem enn pepperkakebaking. Han er veldig flink til å bidra om han får beskjed om det, men gjør lite på eget initiativ. Skjønner jo at han blir dritt lei alt maset mitt, men føler ingenting skjer ellers. Anonymkode: 65533...8e8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2024 #12 Del Skrevet 5. desember 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg prøver å inkludere i planlegging. Hvor skal vi være i julen, hva har vi lyst til å gjøre, hva skal vi bake, vaske, trenger noen nytt pentøy. Og jeg lager lister på det vi blir enige om. Men det er visst bare meg som har skjønt at det er meningen en slik liste skal følges på med å gjøre oppgavene på listen. Jeg vurderer å ikke nevne jul med ett ord, lene meg tilbake i godstolen, så observere hva som skjer. Om det er noen som kommer på at vi kanskje skulle handlet litt mat og skaffet et juletre i kveldinga på lillejulaften. Anonymkode: 63a21...40e Da tror jeg ikke det hadde skjedd stort. Men hadde vært gøy å sett. Føler bare det går veldig ut over barna om jeg ikke gjør noe. Anonymkode: 65533...8e8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2024 #13 Del Skrevet 5. desember 2024 Kona mi er som deg. Mye mas hele jævla tiden. Hvis du er så opptatt av jul så kan du ta ansvar for det! Jeg gidder ikke å drive å pynte og bake pepperkaker, synes det er drit kjedelig og har null interesse for det Synes egentlig hele greia er bortkasta penger. Anonymkode: e9b6f...832 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nymerïa Skrevet 5. desember 2024 #14 Del Skrevet 5. desember 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Han er veldig flink til å bidra om han får beskjed om det, men gjør lite på eget initiativ. Skjønner jo at han blir dritt lei alt maset mitt, men føler ingenting skjer ellers. Anonymkode: 65533...8e8 Da foreslår jeg at du gir han beskjed om de tingene du synes er kjedelig og så koser du og barna dere dere med de trivelige tingene. Det virker som om det funker fint resten av året i og med at det bare er jula som plager deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2024 #15 Del Skrevet 5. desember 2024 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Føler meg veldig alene om å lage jul her hjemme. Anonymkode: 65533...8e8 Du lager nok jul minst like mye for din egen del og ikke bare for barnas del. Kos deg med det. Anonymkode: e27d1...344 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2024 #16 Del Skrevet 5. desember 2024 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Er gift og har to barn på 8 og 4 år. Føler meg veldig alene om å lage jul her hjemme. Føler mannen er veldig uengasjert og «soner ut» med mobiltelefonen sin når vi for eksempel baker pepperkaker eller pynter juletre med barna. I fjor satt jeg alene på lille julaften og så på julefilm mens mannen gikk og la seg tidlig. Har prøvd å ta det opp med mannen, men da føler han seg bare kritisert og blir irritert. Er det flere som har det sånn? Er det jeg som er altfor kravstor? 😅 Anonymkode: 65533...8e8 Veldig likt her hos meg dessverre😔 Anonymkode: 2bdce...4b5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2024 #17 Del Skrevet 5. desember 2024 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Kona mi er som deg. Mye mas hele jævla tiden. Hvis du er så opptatt av jul så kan du ta ansvar for det! Jeg gidder ikke å drive å pynte og bake pepperkaker, synes det er drit kjedelig og har null interesse for det Synes egentlig hele greia er bortkasta penger. Anonymkode: e9b6f...832 Hva med ungene dine? Anonymkode: 91311...9aa 8 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2024 #18 Del Skrevet 5. desember 2024 Han synes sannsynligvis at du begynner å styre altfor tidlig. Ikke alle orker over en måned med julemas. Her er mannen vant til full jul fra 1. desember og ekstreme mengder pynt i hele huset. Jeg ga klar beskjed fra første jul sammen at det opplegget orker jeg ikke. Hvis han skal pynte så mye og så tidlig får han ordne det selv, uten hjelp fra meg. Anonymkode: 204a5...572 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2024 #19 Del Skrevet 5. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Han synes sannsynligvis at du begynner å styre altfor tidlig. Ikke alle orker over en måned med julemas. Her er mannen vant til full jul fra 1. desember og ekstreme mengder pynt i hele huset. Jeg ga klar beskjed fra første jul sammen at det opplegget orker jeg ikke. Hvis han skal pynte så mye og så tidlig får han ordne det selv, uten hjelp fra meg. Anonymkode: 204a5...572 Er ikke sånn veldig ekstrem. Pynter litt og har noen små aktiviteter. Er snakk om at han ikke er engasjert i noe av det egentlig. Er sånn utenom jul også. Jeg må finne på alt av aktiviteter. Det jeg syns er vanskeligst er at han er så fraværende når han er i rundt oss. At han ikke viser så mye engasjement, men soner ut. Anonymkode: 65533...8e8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2024 #20 Del Skrevet 5. desember 2024 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Hva med ungene dine? Anonymkode: 91311...9aa De får fine gaver. Anonymkode: e9b6f...832 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå