Gå til innhold

Skyldfølelse for at man går videre

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Et langvarig forhold tok slutt for snart to år siden og jeg har møtt en ny mann. Selv om jeg ikke ønsker å gå tilbake til eksen, føler jeg enorm skyldfølelse for at jeg går videre. Det er så frustrerende at jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Noen med lignende erfaringer som vil dele hvordan dere kom dere over det? 
Det skal sies at jeg er en «people pleaser» og har alltid satt eksens behov foran mine 😔

Anonymkode: ddded...832

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er nok redd at han skal bli såret og lei seg, ja. Vi har hatt det tøft mot slutten, og det er mye som har skjedd (utroskap og løgner) som gjør at jeg ikke kan tilgi. Men samtidig blir jeg ikke kvitt den dårlige samvittigheten, som jeg vet ikke hjelper ham. Men spør om noen har opplevd lignende og har tips til hvordan jeg kan komme meg over det. 
ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg er nok redd at han skal bli såret og lei seg, ja. Vi har hatt det tøft mot slutten, og det er mye som har skjedd (utroskap og løgner) som gjør at jeg ikke kan tilgi. Men samtidig blir jeg ikke kvitt den dårlige samvittigheten, som jeg vet ikke hjelper ham. Men spør om noen har opplevd lignende og har tips til hvordan jeg kan komme meg over det. 
ts

Bekymringsmelding. Når tankene melder seg, aksepter at de er der og vend tankene over på noe annet.

Anonymkode: 50012...b36

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Bekymringsmelding. Når tankene melder seg, aksepter at de er der og vend tankene over på noe annet.

Mestring**

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

• 4 uker senere...
AnonymBruker skrev (På 5.12.2024 den 19.00):

Et langvarig forhold tok slutt for snart to år siden og jeg har møtt en ny mann. Selv om jeg ikke ønsker å gå tilbake til eksen, føler jeg enorm skyldfølelse for at jeg går videre. Det er så frustrerende at jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Noen med lignende erfaringer som vil dele hvordan dere kom dere over det? 
Det skal sies at jeg er en «people pleaser» og har alltid satt eksens behov foran mine 😔

Jeg kjenner på det samme med skyldfølse. Jeg har gått videre men sliter veldig med det. Jeg vett ikke om det er det rette for meg å gå videre for samvittigheten sin skyld. Sitter med en følelse av at jeg gjekk litt for tidlig videre å er veldi usikker på om jeg gjere det rette for hen jeg er med no. Tenker ofte på hvordan eksen har det eller hvordan hen hadde reagert om det

Anonymkode: 8cf3a...dd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...