Gå til innhold

Inntektsplanleggeren stengt for i år. Har ikke fått registrert desemberlønnen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eneste valgmuligheten jeg finner på nav er å registrere planlagt inntekt for 2025, men det stemmer jo ikke. Da jeg får lønnen i 2024. 

Jeg skal ikke jobbe mer i 2025, og får derfor ingen lønn i 2025. Men jeg må jo få registrert den fullstendige inntekten jeg hadde i 2024? Hvordan gjør jeg det da? For hvis jeg registrerer den i januar vil jo de ikke trekke kompensasjonsgraden, da januar starter med blanke ark?

Ja jeg skal ringe de imorgen, men er fryktelig nysgjerrig på hvordan jeg kan klare å løse dette. 

Anonymkode: 820e9...815

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo ikke noe krise. Du får spare på pengene også tilbakebetaler du når oppgjøret blir klart til høsten. Ikke noe ulovlig med det.

Anonymkode: 8f417...b2d

• Liker 4
Skrevet

Kan jeg registrere denne summen som forventet inntekt for 2025? Slik at jeg hver måned får litt mindre utbetalt, og da forhåpentligvis går i 0 når etteroppgjøret kommer til høsten?

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.12.2024 den 18.40):

Kan jeg registrere denne summen som forventet inntekt for 2025? Slik at jeg hver måned får litt mindre utbetalt, og da forhåpentligvis går i 0 når etteroppgjøret kommer til høsten?

Nei, fordi det går på kalenderår. Sett av pengene på en egen konto - og betal de tilbake når du får krav om det.

Anonymkode: 65fff...e38

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.12.2024 den 18.28):

Eneste valgmuligheten jeg finner på nav er å registrere planlagt inntekt for 2025, men det stemmer jo ikke. Da jeg får lønnen i 2024. 

Jeg skal ikke jobbe mer i 2025, og får derfor ingen lønn i 2025. Men jeg må jo få registrert den fullstendige inntekten jeg hadde i 2024? Hvordan gjør jeg det da? For hvis jeg registrerer den i januar vil jo de ikke trekke kompensasjonsgraden, da januar starter med blanke ark?

Ja jeg skal ringe de imorgen, men er fryktelig nysgjerrig på hvordan jeg kan klare å løse dette. 

Det går ikke an og gjøre noe med det nå. Hvis du tjener mer en du blir trukket for i 2024 er det bare og spare i  1 år. Du har vel fått opp totalinntektene for 2024 nå? 

Anonymkode: ebc58...0d8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...