Sinnsity Skrevet 5. desember #1 Del Skrevet 5. desember (endret) Uff. Drittdag. Det ble innsett i dag. Av 5 befrukta egg, 3 hadde utviklet til dag 5 men de var "tidlig blastocyster" sa legen. Så en ble satt in og de to andre skal de se ann om de kna fryse på dag 6. Jeg ble så knust......Jeg bare vil forsvinne. Dette e forsøk nr 3 offentlig... På forsøk nr 1 fikk jeg 3 blasto og en som var litt treg som de ville se til dag 6. Så var ikke noe på dag 6. Så jeg er bare sååååå redd å våkne til ingenting i morgen. Ville lism bare skrive dette ned, fordi det e så jæææskla vondt sjela, jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Var så glad i disse 4 dager etter vi fikk vite at 5 av 6 hadde blitt befrukta. Og nå er det helt bunn igjen. Helvete asså. Last lest bla a på reddit at mange får early blastocysts på dag 5 og fryser på dag 6, men e sååååå redd. Har noen erfaring med såkalte tidlig blastocyster? Endret 5. desember av Sinnsity 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember #2 Del Skrevet 5. desember Dessverre har jeg ingen god erfaring. Ble gravid med alle mine tidlige blastocyster, de hadde hatchet før innsett og legen mente det så bra ut. Men jeg mistet alle gravidietene tidlig. Hvor får du behandling? Anonymkode: 1a13c...e0c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember #3 Del Skrevet 5. desember Hva er tidlig blastocyst? Anonymkode: d6f10...abb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sinnsity Skrevet 5. desember Forfatter #4 Del Skrevet 5. desember AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Dessverre har jeg ingen god erfaring. Ble gravid med alle mine tidlige blastocyster, de hadde hatchet før innsett og legen mente det så bra ut. Men jeg mistet alle gravidietene tidlig. Hvor får du behandling? Anonymkode: 1a13c...e0c Jeg er på riksen. De sa bare tidlig blasto, ikke helt der, så egentlig vet ikke hva det betyr? Betyr det hatched kanskje? De ville ikke dyrke dine videre til dag 6? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sinnsity Skrevet 5. desember Forfatter #5 Del Skrevet 5. desember AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hva er tidlig blastocyst? Anonymkode: d6f10...abb Det va noe sykepleieren sa. Betyr vel at ikke heeelt blasto som kan fryses, så må vente 1-2 dager for å se. Fikk ikke vite noe mer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember #6 Del Skrevet 5. desember Hm dette skjønte jeg ikke. Jeg trodde ikke at det var tidlige blastocyster dersom de hadde utviklet seg til dag fem? Trodde det var bra jeg... Anonymkode: d6f10...abb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember #7 Del Skrevet 5. desember AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hm dette skjønte jeg ikke. Jeg trodde ikke at det var tidlige blastocyster dersom de hadde utviklet seg til dag fem? Trodde det var bra jeg... Anonymkode: d6f10...abb Jeg tror jeg skjønner nå at TS mente at de var i et tidlig stadium av blastocyststadiet, ikke at de er tidlige blastocyster. Altså var de egentlig treigere enn de helst skulle vært, ikke raskere. Dum formulering. Anonymkode: 1a13c...e0c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sinnsity Skrevet 5. desember Forfatter #8 Del Skrevet 5. desember AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg tror jeg skjønner nå at TS mente at de var i et tidlig stadium av blastocyststadiet, ikke at de er tidlige blastocyster. Altså var de egentlig treigere enn de helst skulle vært, ikke raskere. Dum formulering. Anonymkode: 1a13c...e0c Ah, ja, treigere ja. Det va det sykepleieren kalte de - tidlig blastocyst, så jeg bare gjentok det. Kanskje trege blasto hadde vært bedre forklaring. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 09:10 #9 Del Skrevet lørdag kl 09:10 Hmm har ikke hørt begrepene trege eller tidlige blastocyster, men jeg har 3 5-dagers og 4 6-dagers på frys. Er du bekymra over at blastoene blir fryst på dag 6? Beklager, jeg er ikke helt sikker på om jeg forstår. Ville uansett bare si at det viktigste er at de har blitt en blasto. Og det er veldig liten forskjell mellom en 5dagers og en 6dagers blasto. Rundt 10% større sannsynlighet for kromosomfeil på de treige, om jeg husker riktig, og det er ikke mye. Folk får satt inn 7dagers også. Krysser fingrene for deg! Anonymkode: e2e7d...d66 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 15:47 #10 Del Skrevet lørdag kl 15:47 Jeg er litt usikker på hva tidlig blast faktisk betyr, men jeg ble gravid på Risken da de bare dyrka til 2 dagers. Så det er mulig å bli gravid også med "unge" embryoer Anonymkode: 297c5...ad4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 15:59 #11 Del Skrevet lørdag kl 15:59 Sinnsity skrev (På 5.12.2024 den 18.44): Ah, ja, treigere ja. Det va det sykepleieren kalte de - tidlig blastocyst, så jeg bare gjentok det. Kanskje trege blasto hadde vært bedre forklaring. Jeg tror kanskje det beste er at du ber de om å forklare deg dette ordentlig, her har de åpenbart vært fryktelig dårlig i kommuniksjonen. Det er mange her (ikke meg) som er rå på IVF, og de som har svart i tråden sliter jo de også med å forstå hva som menes.. Det er dårlig at sykehuset har gitt deg så dårlig og lite informasjon. Skjønner at du blir fortvilet og forvirret. Men jeg tenker at dersom du har fått er innsett så kan dette absolutt gå bra! Jeg fikk innsett med et superembryo for en stund tilbake, ble gravid, men endte i MA.. Så man vet aldri uansett.. Fryktelig slitsomt og skummelt, men forhåpentligvis verdt det. Krysser fingrene for deg! Anonymkode: d6f10...abb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sinnsity Skrevet 1 time siden Forfatter #12 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (På 7.12.2024 den 16.59): Jeg tror kanskje det beste er at du ber de om å forklare deg dette ordentlig, her har de åpenbart vært fryktelig dårlig i kommuniksjonen. Det er mange her (ikke meg) som er rå på IVF, og de som har svart i tråden sliter jo de også med å forstå hva som menes.. Det er dårlig at sykehuset har gitt deg så dårlig og lite informasjon. Skjønner at du blir fortvilet og forvirret. Men jeg tenker at dersom du har fått er innsett så kan dette absolutt gå bra! Jeg fikk innsett med et superembryo for en stund tilbake, ble gravid, men endte i MA.. Så man vet aldri uansett.. Fryktelig slitsomt og skummelt, men forhåpentligvis verdt det. Krysser fingrene for deg! Anonymkode: d6f10...abb Takk for svaret ditt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sinnsity Skrevet 1 time siden Forfatter #13 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (På 7.12.2024 den 10.10): Hmm har ikke hørt begrepene trege eller tidlige blastocyster, men jeg har 3 5-dagers og 4 6-dagers på frys. Er du bekymra over at blastoene blir fryst på dag 6? Beklager, jeg er ikke helt sikker på om jeg forstår. Ville uansett bare si at det viktigste er at de har blitt en blasto. Og det er veldig liten forskjell mellom en 5dagers og en 6dagers blasto. Rundt 10% større sannsynlighet for kromosomfeil på de treige, om jeg husker riktig, og det er ikke mye. Folk får satt inn 7dagers også. Krysser fingrene for deg! Anonymkode: e2e7d...d66 Takk for svaret ditt! Vi fikk 2 av de "trege" fryst på dag 6 så var veldig velsig veldig takknemlig for det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #14 Del Skrevet 1 time siden Min blastocyst av middels kvalitet er nå snart 7 år og sover søtt ved siden av meg i dette øyeblikk ❤️ Storebroren var et 2-dagers egg med høy grad av fragmentering, men likevel det beste egget jeg hadde på den runden (av 8 befrukta egg). Så: Det er håp ❤️ Med yngste lyktes det ikke før på sjette innsett forresten. Anonymkode: f6225...2ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sinnsity Skrevet 49 minutter siden Forfatter #15 Del Skrevet 49 minutter siden AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Min blastocyst av middels kvalitet er nå snart 7 år og sover søtt ved siden av meg i dette øyeblikk ❤️ Storebroren var et 2-dagers egg med høy grad av fragmentering, men likevel det beste egget jeg hadde på den runden (av 8 befrukta egg). Så: Det er håp ❤️ Med yngste lyktes det ikke før på sjette innsett forresten. Anonymkode: f6225...2ce Tusen takk for svaret ditt! Er på innset nr 5, begynte å miste alle symptomene så er litt tungt nå, men det hjelper p lese at det går, ril og med etter mange innsett ♥️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 40 minutter siden #16 Del Skrevet 40 minutter siden Sinnsity skrev (7 minutter siden): Tusen takk for svaret ditt! Er på innset nr 5, begynte å miste alle symptomene så er litt tungt nå, men det hjelper p lese at det går, ril og med etter mange innsett ♥️ Jeg lykkes på innsett 7 med barn nummer 1, og innsett 3 (og det aller, aller, siste forsøket vårt, vår siste fryste bladtocyst) på graviditet nummer 2. Er fortsatt gravid, så kan ikke kalle det «barn» helt enda. Anonymkode: 9944f...9bc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå