Gyda Skrevet 17. november 2002 #1 Skrevet 17. november 2002 I september kjøpte jeg meg ny genser hos Cubus: Brun med høy hals og hvite snøkrystaller over brystet. Genseren finnes også i rød og svart. Laget av acryl (tror jeg) Flere som har slik genser??? Saken er den at den nå ser helt forferdelig ut. Levjete og fæl. Ser ut som at den er 5 år gammel og ikke 2 mnd. Har vasket den i maskinen på 30 grader ( ullprogram) med milo. Dersom du har slik genser; er din like fæl, eller er det bare min som har blitt slik. Gruer meg for å gå og klage, da de sikkert kommer med påstander om at jeg har vasket den for hardt.
Tusenfryd Skrevet 17. november 2002 #2 Skrevet 17. november 2002 Jamen dte skal du ikke finne deg i! Hvsi du har vasket den som vaskeanvisningen sier, så leverer du den bare tilbake med "takk for lånet - nå vil jeg ha kvalitet." Såkalte billigkjeder er ikke fritatt for vanlig reklamasjonsrett og kvalitet som skal holde mer enn et par måender. Gå bare ne dog be dem merke den med "engangs" neste gang.
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 17. november 2002 #3 Skrevet 17. november 2002 Laget av acryl (tror jeg) Her tror jeg du ga svaret selv om hvorfor genseren er ødelagt. Acryl blir lett stygt og holder dårlig. Har du kjøpt en genser til 2-300 kroner så er desverre kvaliteten deretter. Milla
Gjest Chica Skrevet 17. november 2002 #4 Skrevet 17. november 2002 Den skal jo tåle vaskinga hvis du følger vaskeanvisningen. Skader ikke å klage på den, husk: "kunden har alltid rett". Har selv jobbet i en "billigkjedebutikk" og der har du iallfall fått pengene tilbake eller muligheten til å velge deg ut noe annet i steden.
Redhead Skrevet 17. november 2002 #5 Skrevet 17. november 2002 Synes du skal klage på den, men som Milla skrev så blir acryl veldig fort stygt og mister fasongen. Men ta den med, og få pengene tilbake. Lykke til
Isiadora Skrevet 17. november 2002 #6 Skrevet 17. november 2002 Hvis du synes genseren er blitt slaskete kan du bare gå tilbake med den. Jeg jobber selv på Cubus, og vi tar alltid tilbake varer som vi får klager på... Men som Milla sa, acryl gjør at genseren vil nuppe veldig fort så det kan være lurt å holde seg unna dette neste gang!
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 17. november 2002 #7 Skrevet 17. november 2002 Hver gang jeg er ute å kjøper gensere så ser jeg alltid etter acryl på vaskeanvisningen. Står det at genseren inneholder acryl så kjøper jeg den ikke. De er vanskelige og holde pene, selv ved håndvask. Milla
Redhead Skrevet 17. november 2002 #8 Skrevet 17. november 2002 De er vanskelige og holde pene, selv ved håndvask Dessuten blir iallefall jeg utrolig statisk av acryl :-? Så jeg holder meg langt unna!!
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 17. november 2002 #9 Skrevet 17. november 2002 Det hender de spraker endel når du drar de over hodet ja :-) Milla
Gjest Tristessa Skrevet 18. november 2002 #10 Skrevet 18. november 2002 Og nå fant jeg yt at min deilige, varme ribbestrikkede genser er av acryl... Jeg må altså vinke baj baj til den? :cry:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå