Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tar et nettstudie og er bosatt i utlandet. I løpet av de siste årene jeg har studert så har jeg alltid kjøpt inn nødvendig litteratur når jeg har vært på reise i Norge. Neste semester skal jeg skrive bacheloroppgave, og har innsett at det å ha tilgang til et bibliotek med fysiske bøker ikke kommer til å være mulig for meg med tanke på stedet jeg bor. Ønsker å spørre om det er mulig å skrive bacheloroppgave med hovedsakelig bruk av ulike nettkilder (elektroniske bøker, journals, databaser osv). Har veldig begrenset på fysiske fagbøker. Er dette et krav når man skal skrive bachelor? Noen som har erfaring med dette?

Anonymkode: 01fa5...7b1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer jo an på hva du skal studere, men mer og mer pensumlitteratur fås på nettet. Det er ikke alt man får oppgitt at finnes på nett, men det er jo bare å google tittel+forfatter+pdf. Mye finnes som e-bøker også. Og så går det jo an å bestille fysiske bøker hvis det ikke skulle være mulig å oppdrive på nett.

Skrevet

Vil ikke tro at det er noe krav med fysiske bøker, men er jo sikkert mye av det som har vært pensum som er relevant. Ellers er det jo reliabilitet og validitet som er viktig når det kommer til kilder.

Anonymkode: e5e5c...7ee

Skrevet
Seff skrev (1 minutt siden):

Det kommer jo an på hva du skal studere, men mer og mer pensumlitteratur fås på nettet. Det er ikke alt man får oppgitt at finnes på nett, men det er jo bare å google tittel+forfatter+pdf. Mye finnes som e-bøker også. Og så går det jo an å bestille fysiske bøker hvis det ikke skulle være mulig å oppdrive på nett.

Jeg studerer bachelorstudium i språk. Det er veldig komplisert å bestille fysiske bøker i og med at jeg bor utenfor Europa, så det må hovedsakelig være digitale bøker og andre digitale akademiske kilder. Men vet ikke om det er noe krav med fysiske bøker.. og det er ikke noe svar fra veileder 

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg studerer bachelorstudium i språk. Det er veldig komplisert å bestille fysiske bøker i og med at jeg bor utenfor Europa, så det må hovedsakelig være digitale bøker og andre digitale akademiske kilder. Men vet ikke om det er noe krav med fysiske bøker.. og det er ikke noe svar fra veileder 

Så lenge du refererer riktig så har det ikke noe å si om boka er fysisk eller ebok. Apa7 har mulighet for ebøker. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg har sluttet og kjøpe fysiske bøker, men abonnerer på Allvit og nesten alle pensumbøkene mine ligger der. Sparer flere tusen. Så du kan sjekke om noen av dine bøker ligger der. Betaler 990 kr for 3 mnd.

Anonymkode: 6378d...84d

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...