AnonymBruker Skrevet 5. desember 2024 #1 Skrevet 5. desember 2024 Jeg har kommet meg fra utbrenthet, men kroppen min tåler fortsatt ikke så mye. Jeg er i den situasjonen nå hvor kroppen skriker med svært skremmende symptomer, og det kommer nye. Så jeg ser det ikke forsvarlig å gjennomføre en god eksamen. Men jeg vil bestå. Så spørsmålet mitt er derfor: hva kan jeg snakke med emneansvarlig om nå? For han kan jo ikke si noe knytta til oppgaven. Men jeg ønsker å vite hva som skal til bare for å bestå. Er det noe han kan svare på? Hva ville dere eventuelt gjort i en slik situasjon? Anonymkode: 3d772...9a7
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2024 #2 Skrevet 5. desember 2024 Du får vel spørre da? Hva skal til for og stå på eksamen. Enten får du et greit svar eller så stryker du (stryker du kan du jo alltids konte så det er ikke verdens undergang). Om du sliter mye med sykdom burde du gå til legen å få en attest på dette så kan du søke om tilretteleging på fremtidige eksamner. Anonymkode: e5700...be2 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #3 Skrevet 6. desember 2024 Dersom du er syk på eksamensdagen har du rett på å ta eksamen en annen gang. Dersom eksamen er planlagt i desember vil ny dato mest sannsynlig bli i januar eller februar. Du må ha legeerklæring på sykdommen. Dersom du stiller på eksamen har du ikke automatisk rett til nytt forsøk i januar. Mest sannsynlig vil eksamen bli satt opp til våren, men det er ikke 100% sikkert. Anonymkode: e4f88...72e 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #4 Skrevet 6. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Dersom du er syk på eksamensdagen har du rett på å ta eksamen en annen gang. Dersom eksamen er planlagt i desember vil ny dato mest sannsynlig bli i januar eller februar. Du må ha legeerklæring på sykdommen. Dersom du stiller på eksamen har du ikke automatisk rett til nytt forsøk i januar. Mest sannsynlig vil eksamen bli satt opp til våren, men det er ikke 100% sikkert. Anonymkode: e4f88...72e Det der kan man fort brenne seg veldig på. Hos oss settes det ikke opp utsatt eksamen, den må tas neste gang emnet går, som er året etter. I ett av emnene settes det kun opp dersom noen stryker, dvs. ts er avheng av at en annen stryker for at hun skal få det to mnd etterpå. Du må klare minstekravet for å stå. Så enkelt er det. Anonymkode: 2b867...bee 2
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2024 #5 Skrevet 7. desember 2024 Det er ikke noe særlig vits i å kontakte emneansvarlig med det spørsmålet. Det eneste vedkommende evt kan si deg, er hvor mange prosent riktige man må ha for å stå på eksamen. Det riktigste er sannsynligvis å få sykmelding, slik at du ikke mister et forsøk på eksamen, og unngår trøbbel med lånekassen. Hilsen emneansvarlig Anonymkode: 6a45f...f17 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #6 Skrevet 9. desember 2024 Det bruker å være latterlig enkelt å få en E da. Men vil du ha en E på vitnemålet? Anonymkode: c62f1...e39
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå