AnonymBruker Skrevet 5. desember 2024 #1 Del Skrevet 5. desember 2024 Prøver å lese meg frem og blir ikke helt klok. Skal kontakte fagforbundet i morgen. jeg er sist inn på arbeidsplassen (begynte dette året, før sommeren). det er nå omorganisering pga mistede avtaler, og en stillingstype er overflødig. Det er snakk om at vedkommende som jobber i denne stillingen skal få tilbud om min stilling og jeg må gå. Jeg skjønner at jeg er sist inn og vedkommende har lengre ansinitet i bedriften. Men vi jobber i to helt ulike stillinger, men vedkommende kan lære seg min jobb. Vi er utdannet det samme i bunn, bare jobber med to helt forskjellige ting og stillingstitler. Så da er det sånn at jeg må gå og vedkommende få min jobb? Skikkelig kjip beskjed før jul - uansett hvem av oss som må gå🙁 Anonymkode: f507d...e41 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2024 #2 Del Skrevet 5. desember 2024 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Prøver å lese meg frem og blir ikke helt klok. Skal kontakte fagforbundet i morgen. jeg er sist inn på arbeidsplassen (begynte dette året, før sommeren). det er nå omorganisering pga mistede avtaler, og en stillingstype er overflødig. Det er snakk om at vedkommende som jobber i denne stillingen skal få tilbud om min stilling og jeg må gå. Jeg skjønner at jeg er sist inn og vedkommende har lengre ansinitet i bedriften. Men vi jobber i to helt ulike stillinger, men vedkommende kan lære seg min jobb. Vi er utdannet det samme i bunn, bare jobber med to helt forskjellige ting og stillingstitler. Så da er det sånn at jeg må gå og vedkommende få min jobb? Skikkelig kjip beskjed før jul - uansett hvem av oss som må gå🙁 Anonymkode: f507d...e41 Ja, i utgangspunktet er det slik at du må gå, så lenge dere begge er kvalifisert for din stilling. Anonymkode: 6e9c0...c9c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2024 #3 Del Skrevet 5. desember 2024 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Ja, i utgangspunktet er det slik at du må gå, så lenge dere begge er kvalifisert for din stilling. Anonymkode: 6e9c0...c9c Takk for svar Anonymkode: f507d...e41 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2024 #4 Del Skrevet 5. desember 2024 Dette er helt vanlig, ved nedbemmanning kan en person med lenger ansiennitet bli tilbudt stilling så må den med kortere tid i bedriften gå. Så lenge dette er en stilling vedkommende kan klare å utføre/kvalifisert til så er dette helt lovlig. Du vil jo da bli kalt inn til samtale og få din oppsigelse dersom vedkommende takker ja til å fortsette. Det er ingenting du kan gjøre for å stoppe denne prosessen Anonymkode: 2e731...d2b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2024 #5 Del Skrevet 5. desember 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Dette er helt vanlig, ved nedbemmanning kan en person med lenger ansiennitet bli tilbudt stilling så må den med kortere tid i bedriften gå. Så lenge dette er en stilling vedkommende kan klare å utføre/kvalifisert til så er dette helt lovlig. Du vil jo da bli kalt inn til samtale og få din oppsigelse dersom vedkommende takker ja til å fortsette. Det er ingenting du kan gjøre for å stoppe denne prosessen Anonymkode: 2e731...d2b Jeg har ikke tenkt å gjøre noe for å stoppe en rett prosess heller. Anonymkode: f507d...e41 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå