AnonymBruker Skrevet 5. desember 2024 #1 Del Skrevet 5. desember 2024 Jeg har gått ned 7 kg siste månedene. Da har jeg vært nøye med kosthold inkl kaloritelling. Ikke skeiet noe særlig ut. Trent 3 til 4 ganger i uken̈. Øktene er som regel på 50 min og inneholder 20 min kondisjon og resten styrke. Men nå stopper vekta. Siste ukene to-tre ukene har jeg ikke gått ned noen ting. Hjelp? Ønsker tips. Jeg kan jo ikke slutte å spise heller Anonymkode: 7a409...42b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2024 #2 Del Skrevet 5. desember 2024 Kanskje treningen funker ig su har lagt på deg muskler og mistet fett? Anonymkode: 2df36...cf0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2024 #3 Del Skrevet 5. desember 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Kanskje treningen funker ig su har lagt på deg muskler og mistet fett? Anonymkode: 2df36...cf0 Har tenkt tanken selv, men opplever at jeg har en del fett igjen på kroppen, særlig lår, rumpe og mage. Nå har jeg aldri vært overvektig, mulig dette har noe å si for at vektnedgangen stopper litt opp også. Anonymkode: 7a409...42b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2024 #4 Del Skrevet 5. desember 2024 trening og kostendring hjelper deg så langt som til et hviss nivå, da må du enten trene mer eller spise mindre. Anonymkode: fded9...59a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2024 #5 Del Skrevet 5. desember 2024 Jeg spiser lite fra før også. Ingen mellommåltid, små porsjoner og mager mat. Forstår ikke helt hvordan jeg skal kutte. Da tror jeg at jeg må øke treningsmengden litt isåfall. Anonymkode: 7a409...42b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2024 #6 Del Skrevet 5. desember 2024 Spiser for mye!!! Anonymkode: 49b92...171 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2024 #7 Del Skrevet 5. desember 2024 Når vekta går ned så har man mindre kaloribehov, så da er det nok lurt å øke aktivitet hvis ikke du vil justere kostholdet. Anonymkode: 1ac20...24a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2024 #8 Del Skrevet 5. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): da må du enten trene mer eller spise mindre. Anonymkode: fded9...59a Eller spise annerledes. Hvis kaloritelling ikke funker lenger, prøv keto for eksempel. Anonymkode: 9c45f...afc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2024 #9 Del Skrevet 5. desember 2024 Men du har jo gått ned 7 kg!! Det går i perioder, både vektnedgang og vektoppgang... Jeg holder også på og vil ned noen kg men tenker at jeg har brukt 4 år på å legge på meg og da må jeg regne med at det tar tid å få av kiloene også. Vær tålmodig!!😃 Anonymkode: 65e34...a3d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy-love Skrevet 5. desember 2024 #10 Del Skrevet 5. desember 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg har gått ned 7 kg siste månedene. Da har jeg vært nøye med kosthold inkl kaloritelling. Ikke skeiet noe særlig ut. Trent 3 til 4 ganger i uken̈. Øktene er som regel på 50 min og inneholder 20 min kondisjon og resten styrke. Men nå stopper vekta. Siste ukene to-tre ukene har jeg ikke gått ned noen ting. Hjelp? Ønsker tips. Jeg kan jo ikke slutte å spise heller Anonymkode: 7a409...42b AnonymBruker skrev (3 timer siden): Har tenkt tanken selv, men opplever at jeg har en del fett igjen på kroppen, særlig lår, rumpe og mage. Nå har jeg aldri vært overvektig, mulig dette har noe å si for at vektnedgangen stopper litt opp også. Anonymkode: 7a409...42b Hvor mye har du reelt å miste, om du var normalvektig som jeg antar her, og har gått ned 7 kilo? For min høyde er normalvektig ca 14 kilo differanse (om jeg husker riktig). Var du i øvre normal bmi, og nå vil ned til nedre? De siste kiloene er nesten alltid de vanskeligste å miste, da kroppen både holder igjen, og en må finne en balanse i passe underskudd og å faktisk få i seg nok. Det er stor forskjell mellom å være 89kg og gått ned til 82 og å være 63kg og ha gått ned til 54. Enda mer om du er lav. Noen ukers platå er uansett vanlig innimellom, men spørsmålet er vel om du har så mye mer å miste? 🤔💚 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2024 #11 Del Skrevet 5. desember 2024 Stemmer det, jeg var i øvre del av normalvektig før. Nå er målet nedre del av skalaen på normalvektig. Jeg har som mål å gå ned 11 kilo til. Mulig det er for mye, men det er vel der jeg trives best også. Anonymkode: 7a409...42b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2024 #12 Del Skrevet 5. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Stemmer det, jeg var i øvre del av normalvektig før. Nå er målet nedre del av skalaen på normalvektig. Jeg har som mål å gå ned 11 kilo til. Mulig det er for mye, men det er vel der jeg trives best også. Anonymkode: 7a409...42b Høres villt ut. Men da må du redusere trening (blir sulten og får muskler) og fokusere på å redusere kaloriinntaket enda mer. Vektnedgangen kommer matveien ikke treningsveien. Og så får du ha lykke til med usunt forhold til mat og vekt. Anonymkode: ce5b8...ffa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2024 #13 Del Skrevet 5. desember 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): trening og kostendring hjelper deg så langt som til et hviss nivå, da må du enten trene mer eller spise mindre. Anonymkode: fded9...59a Ikke hør på slike som dier dette. Det er bare tull. Du har nådd et veltplatå. Fortsett slik du har gjort, det går over, selvom det kan ta tid. Dette er veldig vanlig og et anerkjent fenomen, så jeg synes det du får servert av andre i tråden her urovekkende uopplyst. Anonymkode: 5e001...7aa 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sefanja Skrevet 5. desember 2024 #14 Del Skrevet 5. desember 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg har gått ned 7 kg siste månedene. Da har jeg vært nøye med kosthold inkl kaloritelling. Ikke skeiet noe særlig ut. Trent 3 til 4 ganger i uken̈. Øktene er som regel på 50 min og inneholder 20 min kondisjon og resten styrke. Men nå stopper vekta. Siste ukene to-tre ukene har jeg ikke gått ned noen ting. Hjelp? Ønsker tips. Jeg kan jo ikke slutte å spise heller Anonymkode: 7a409...42b Kan det være at du nærmer deg normalvekt? Husk at jo lettere du blir, jo mindre energi trenger du. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2024 #15 Del Skrevet 5. desember 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Stemmer det, jeg var i øvre del av normalvektig før. Nå er målet nedre del av skalaen på normalvektig. Jeg har som mål å gå ned 11 kilo til. Mulig det er for mye, men det er vel der jeg trives best også. Anonymkode: 7a409...42b Det er ikke 18 kg mellom øvre del av normalvekt og laveste normalvekt. Enten var du større, eller så vil du være langt under normalvekt når du går ned 11 kg til. Anonymkode: 5e001...7aa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2024 #16 Del Skrevet 5. desember 2024 Jeg er 175 høy. Var 76 kg (akkurat i grense til overvektig). Veier nå 69 kg, og ønsker å komme ned til 58 kg. Det er fortsatt normalvektig, men dog i nedre del. Anonymkode: 7a409...42b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #17 Del Skrevet 6. desember 2024 Jeg er også normalvektig, og på vei ned i vekt. Er 170cm og har gått ned fra 65kg (bmi22,5) til 59kg (bmi20,4). Trives best her, så forstår deg godt. Jeg motstår derimot fristelsen til å presse meg helt videre ned, der jeg faktisk føler kroppen min er mest perfekt. Nettopp fordi jeg ikke klarer å opprettholde det over tid, og da går man gjerne opp litt ekstra i tillegg. Når du faktisk sliter 11kg før du er i mål, tror jeg du må innse at det er urealistisk for deg å klare dette. Bedre å være fornøyd der du er og virkelig fokusere på å ikke øke igjen. Anonymkode: b04ec...aca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #18 Del Skrevet 6. desember 2024 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Jeg er 175 høy. Var 76 kg (akkurat i grense til overvektig). Veier nå 69 kg, og ønsker å komme ned til 58 kg. Det er fortsatt normalvektig, men dog i nedre del. Anonymkode: 7a409...42b Sjekka kortisol? Anonymkode: e6309...d59 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2024 #19 Del Skrevet 8. desember 2024 Gi deg selv litt tid. Det er trolig et vektplatå. Du trener veldig bra, så det høres ikke lurt ut å spise enda mindre. Men sjekk om du spiser nok proteiner. Anonymkode: be311...50f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2024 #20 Del Skrevet 11. desember 2024 Kroppen kan finne på å holde ekstra på vann når man trener mye, og så opplever man en "whoosh"-effekt etter noen uker der kiloene plutselig dropper av igjen. Ville vært tålmodig. Har du ellers fått sjekket at alt er som det skal hos legen? Før du kutter kalorier mer kan det være lurt å få sjekket at alle verdier er der de skal være, og at det ikke er hormonbalansen/stoffskifte som er årsaken til at du ikke går ned. Som en som også trives best på nedre del av normalvektigskalaen, så opplevde i alle fall jeg at jeg måtte ganske lavt på kaloriene for å komme meg ned dit (men sultet meg ikke). Selv med det brukte jeg et helt år på å komme meg f.eks. fra 62 til 57 kg. Heldigvis er det enklere å vedlikeholde når man først er der. Anonymkode: 4e525...c82 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå