Gå til innhold

Smertefull blære syndrom/IC

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg mistenker at jeg kan ha fått smertefull blære syndrom etter en urinveisinfeksjon tidligere i høst. Det virker også til at alle antibiotika kurene jeg tok kan ha irritert blæren ekstra da blæresmertene ble helt hinsides vonde hver gang jeg gikk på antibiotika. 

Noen andre som har fått denne sykdommen etter en UVI og hvor antibiotika behandling bare gjorde alt verre ?

Jeg har time til cystoskopi om få dager så da får jeg forhåpentligvis svar på hva som er galt. 

Noen flere som har denne diagnosen og hvordan fungerer dere i hverdagen ? Har lest så mange skrekkhistorier på nett hvor mange er kjempedårlige i årevis, trenger å høre noen solskinnshistorier.

Anonymkode: 3b051...ab9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har dette pga låsninger i muskler i underlivet, vondt og ille. Men pelvic floor exercise hjelper litt på meg, har du testet dette? Noen ganger er det ikke blæra, men musklene rundt som trykker på den.

Sjekk øvelser på YouTube

Anonymkode: 01764...592

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg har dette pga låsninger i muskler i underlivet, vondt og ille. Men pelvic floor exercise hjelper litt på meg, har du testet dette? Noen ganger er det ikke blæra, men musklene rundt som trykker på den.

Sjekk øvelser på YouTube

TS her, hvordan fant du at det ikke var noe galt med blæra men i stedet var muskulært ? Skjedde det noe i forkant eller oppstod disse låsningene helt plutselig ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

TS her, hvordan fant du at det ikke var noe galt med blæra men i stedet var muskulært ? Skjedde det noe i forkant eller oppstod disse låsningene helt plutselig ?

Låsningene oppsto helt plutselig, dessverre. Øvelsene gjorde at presset på blæra slapp, og da forsvant trykk og smertene der og da, dermed var det ikke selve blæra. 

Prøv disse, hvis noen gir deg lettelse, er det muskulært

PFE_graphic.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man skræver med bena så dras trykket fra blæra om du skjønner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler deg å drikke mye med dette, smådrikk gjerne hele dagen så det alltid er nok urin å tisse ut, gjerne 2-3 liter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...