Roxie-Malone Skrevet 5. desember 2024 #1 Del Skrevet 5. desember 2024 Jeg har kjøpt meg et Kindle lesebrett som jeg er storfornøyd med, men jeg opplever litt problemer med en e-bok jeg har kjøpt hos bokkilden.no. Jeg kjøpte en engelsk e-bok der, da den ikke var tilgjengelig hos Amazon. I følge bokkilden skulle det være lett å få sendt boka til kindelen rett etter kjøp, og jeg har fulgt alle stegene men ingenting funker. Har chattet med kundeservice som sa at jeg måtte åpne boka med Adobe Digital Edition, men når jeg trykker på "åpne med Adobe Digital Edition" kommer det bare en feilmelding. Har lasted ned dette Adobe programmet på macen min, men jeg skjønner ingenting av dette her😑 Er snart i ferd med å gi opp.. Er man avhengig av Adobe Digital Edition overalt man kjøper e-bøker hos norske bokhandlere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Okapi Skrevet 5. desember 2024 #2 Del Skrevet 5. desember 2024 Aldri kjøpt noe hos norske sjapper, men ren tekst og PDF har det gått helt fint å sende via Amazon. Ellers går det jo an å bruke Calibre til å fjerne DRM, endre format og flytte over på Kindle. Har brukt den en del til egenproduserte e-bøker. https://calibre-ebook.com/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
spinner Skrevet 6. desember 2024 #3 Del Skrevet 6. desember 2024 Adobe Digital Edition høres ut som et feilspor. Calibre fungerer, men er litt tungvindt og skulle være helt unødvendig hvis Bokkilden har gjort alt rett. Gå igjennom send til Kindle oppsettet en gang til og sjekk at alt er riktig. Det heter "Send-to-Kindle E-Mail Settings" hos Amazon ikke "Approved Personal Document Email List". Mulig at det løser saken. Hvis du ikke får det til kansellerer du kjøpet og kjøper hos Ark i stedet. Der virker systemet, men du må trykke på les boken for å få opp send to Kindle. Amazon er jo konkurrenten så de gjør det vel ikke enklere enn de må. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå