Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg føler at jeg blir kvalt. Hver morgen starter med samboers misnøye om alt som er slit, drit og kjipt. Står og skal ut med små barn og blir bombardert med hvor mye vi har å gjøre før jul, hvor lite jeg gjør og hvor mye min partner gjør, hvor rotete det er, hvor skittent det er etter meg. I går vasket jeg klær og bakte brød til alle. Vasket kjøkkenet og jobbet full dag.  Uansett hva jeg sier eller gjør, kommer partner etter og høvler løs. Jeg får nesten ikke puste og skjelver. Før klarte jeg å stå i det, men nå merker jeg at nervene er frynsete. Ender med at jeg glemmer timeavtaler, regninger som forfaller og kommer skjevt igang hver morgen.  Har alltid hatt kontroll, men nå glipper det på alt. 

Anonymkode: 66f59...f05

• Hjerte 9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det hørtes tungt ut,og ikke en måte å starte en dag på. Har du prøvd å fortelle samboer om hvordan du føler/opplever dette?

• Liker 2
  • Hjerte 2
Skrevet

Dette høres ut som forrakt rett og slett. Man går på nåde og nåler. Det er overhodet ikke bra. Hadde forlatt den partneren fortere enn svint hadde det vært meg....

Min psykiske helse er så viktig for meg. Hadde ikke funnet meg i dette. Det er det faktisk ikke verdt. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Hasta la vista, baby.

Anonymkode: 4c349...cf7

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg føler at jeg blir kvalt. Hver morgen starter med samboers misnøye om alt som er slit, drit og kjipt. Står og skal ut med små barn og blir bombardert med hvor mye vi har å gjøre før jul, hvor lite jeg gjør og hvor mye min partner gjør, hvor rotete det er, hvor skittent det er etter meg. I går vasket jeg klær og bakte brød til alle. Vasket kjøkkenet og jobbet full dag.  Uansett hva jeg sier eller gjør, kommer partner etter og høvler løs. Jeg får nesten ikke puste og skjelver. Før klarte jeg å stå i det, men nå merker jeg at nervene er frynsete. Ender med at jeg glemmer timeavtaler, regninger som forfaller og kommer skjevt igang hver morgen.  Har alltid hatt kontroll, men nå glipper det på alt. 

Du vet selv om hans påstander stemmer eller ikke.

Er det løgn og usannheter at han gjør mer eller like mye, så går det over i psykopat-oppførsel. Du må stå trygt i deg selv, fordi du vet hva som stemmer og ikke stemmer. 

Stygt å si, men med barn involvert, så bør eventuell samlivsbrudd planlegges, slik at du ikke står på bar bakke når det skjer. Du må planlegge.

Anonymkode: bf24a...68e

• Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er det løgn og usannheter at han gjør mer eller like mye, så går det over i psykopat-oppførsel. Du må stå trygt i deg selv, fordi du vet hva som stemmer og ikke stemmer. 

Stygt å si, men med barn involvert, så bør eventuell samlivsbrudd planlegges, slik at du ikke står på bar bakke når det skjer. Du må planlegge.

Han? 

Anonymkode: e3c2a...4da

• Liker 5
  • Nyttig 4
Skrevet

Du glemmer å si om du er mann eller kvinne, TS. Det har alt å si for fordeling av skyld her.

Anonymkode: 88c60...209

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Så legger du til «ja, og på toppen av det en sint, sur og utakknemlig samboer som velter ut gørra si hver morgen!»

Anonymkode: 3bdd8...991

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Eg hadde begynt å synliggjøre hver minste ting jeg bidro med i huset skjematisk på veggen med penn og papir. Laget poengskala for verdi per huslige oppgave. Summert hver dag og uke. Tvunget han til å gjøre det samme. "Sånn vettu, nå skal det bli rettferdig! Det blir godt for deg å føle på! "

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er virkelig ikke en god start på dagen og fullstendig unødvendig oppførsel!! Har du pratet med partner om dette? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Skrevet

Jeg hadde bedt han holde kjeft om han ikke har noe å bidra med enn bare syting og klaging ! 
Be han legge frem en konkret plan om hvordan hverdagen bør fungere , og en plan om hva samboeren kan bidra med. 
Ingenting blir bedre hvis dere ikke kan snakke sammen som voksne mennesker ! 

Anonymkode: 21ced...5ab

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Det spiller faktisk ingen rolle om det er eller ikke er sant.

Man skal alltid - 100% av tiden - snakke til absolutt alle mennesker med respekt. Og det mennesket man påstår seg å våre glad i skal man ikke engang tåle tanken på å velge å være noe annet enn hyggelig med. Å velge å være slem med noen - barn, partner, venner - er uforenelig med å være glad i dem.

Anonymkode: 12bbd...ff0

• Liker 2
Skrevet

Du glemmer å si om du er mann eller kvinne, TS. Det har alt å si for fordeling av skyld her.

😄

stemmer vel faktisk dessverre (ikke for alle da - jeg håper og tror at vi finnes som ikke dømmer menn nord og ned uansett fa...) 

Anonymkode: 302f7...3fe

• Liker 1
Skrevet

Når nærmest all våkentid fylles med krav, plikter og oppgaver for begge de voksne i familien, så er det svært vanskelig å være positive og generøse med hverandre. Dere er nok like fortvilte begge to over alt som tårner seg opp.

Det er svært vanskelig å mene noe om informasjon som "du bakte brød i går". Ja vel. Hvordan så f eks kjøkkenet ut etter deg? Og gikk det f eks på bekostning av å vaske et skittent og ekkelt bad? Noe jeg ser med min mann er at han ofte feilprioriterer. Bruker tid og penger på oppgaver som hverken haster eller er nødvendige, mens andre ting som er langt viktigere går i dass. 

Er det noe dere kan gjøre for å få færre krav i hverdagen? Kan en eller begge få seg mindre krevende jobber, jobber dere for mye for å betale på unødvendig dyre biler eller hytter?

I svært stressende perioder mister jeg alt av sexlyst, noe som gjør mannen min nedstemt og fører til at han roter og glemmer ting. Da føler jeg at han holder på med utpressing ved å la ting gå i dass med vilje, for at jeg skal tvinge meg selv til å ha sex med ham igjen. 

Langvarig samliv er virkelig tøft, spesielt når alt av våkentid går med til betalt eller ubetalt arbeide.

Anonymkode: c4cd5...f9f

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det spiller faktisk ingen rolle om det er eller ikke er sant.

Man skal alltid - 100% av tiden - snakke til absolutt alle mennesker med respekt. Og det mennesket man påstår seg å våre glad i skal man ikke engang tåle tanken på å velge å være noe annet enn hyggelig med. Å velge å være slem med noen - barn, partner, venner - er uforenelig med å være glad i dem.

Anonymkode: 12bbd...ff0

Nå er det ikke alle som til enhver tid har overskudd til å oppføre seg perfekt mot andre. Dårlig oppførsel kan f eks bunne i sterk fortvilelse eller frustrasjon.

Anonymkode: c4cd5...f9f

Skrevet

Eksen var sånn. Dette er ren psykisk vold, men hun var nok ikke bevisst på det selv. Slikt blir sjeldent bedre 

Anonymkode: f3cd9...49c

• Hjerte 2
Skrevet

Anonymkode: 88c60...209

Det har null å si, dette er psykisk vold uansett om en er mann eller kvinne som blir utsatt 

Anonymkode: f3cd9...49c

Skrevet

Snakk sammen om det. 

Snakk om hvordan livet skal være, og hva dere vil at livet skal være. Dere må ikke leve opp til intagram-forventninger eller svigermor. Det viktigste er faktisk at dere ser hverandre og har et harmonisk liv. Det høres jo ut som det ikke tilfelle hos dere. 

Å leve med kjeft og surt fra morgen til kveld, det er ikke noe liv. Da må samboer finne en annen måte den tar opp gjøremål på- 

Anonymkode: 8f379...2bb

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvordan vet alle kjønnet på vedkommende? Reagerer alltid på dette,  alle går alltid utifra at det er en mann.. 

Anonymkode: 3fc90...01a

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...