Gå til innhold

Når åtteåringen gir beskjed om at hen ønsker julegave fra kondomeriet

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

I går kom åtteåringen med iPaden og viste frem reklame fra Kondomeriet og gav klar beskjed om at hen ønsket seg en «lilla rose» fra Kondomeriet reklame til jul. 

Måtte bare svare at det er notert. Ønsket kommer nok ikke til å bli glemt, men det kan heller ikke oppfylles. 

Hvordan kan dette løses uten å forklare en åtteåring hva denne lilla rosen er?

(Forbaska reklame barn ikke trenger å få på en iPad via forsiden til vg.no som en voksen hadde lest før hen tok i bruk iPaden). 

Anonymkode: d732c...c70

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan løse? Det er vel ikke noe å løse, innen julaften er nok ønsket glemt. Barna får jo uansett ikke alt de ønsker seg.

(Dette er en av grunnene til at man skal følge med på hva barna gjør på nettet)

Anonymkode: 0bb76...935

• Liker 19
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

I går kom åtteåringen med iPaden og viste frem reklame fra Kondomeriet og gav klar beskjed om at hen ønsket seg en «lilla rose» fra Kondomeriet reklame til jul. 

Måtte bare svare at det er notert. Ønsket kommer nok ikke til å bli glemt, men det kan heller ikke oppfylles. 

(Forbaska reklame barn ikke trenger å få på en iPad via forsiden til vg.no som en voksen hadde lest før hen tok i bruk iPaden). 

Barna mine ønsker seg hundrevis av ting. Jeg svarer at de kan ønske seg, men at det ikke betyr at de får alt. Er det en rose hen ønsker seg så veldig kan du vil finne en eller annen variant?

Anonymkode: 3a8ab...19b

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette tviler jeg på at har skjedd, tror heller at du fikk ideen fra tråden om reklamene kondomeriet kjører på tv o.l. 

Er mot slik reklame pga barn og sarte sjeler. Må de absolutt ha en så burde det kun gå i logo og en oppfordring til å titte innom for å sjekke ut julekampanjen eller noe sånt.

Anonymkode: eecd9...aa9

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Dette tviler jeg på at har skjedd, tror heller at du fikk ideen fra tråden om reklamene kondomeriet kjører på tv o.l. 

Er mot slik reklame pga barn og sarte sjeler. Må de absolutt ha en så burde det kun gå i logo og en oppfordring til å titte innom for å sjekke ut julekampanjen eller noe sånt.

Anonymkode: eecd9...aa9

Jeg har ikke opplevd "gaveønske", men jeg har opplevd at barn peker på en annonse og høylytt spør "Hva er det?" når jeg leser en i utgangspunktet helt vanlig avisartikkel. Det er ikke alltid man har lyst til å svare på sånt, så jeg ønsker også denne typen annonser dit peppern gror. De trenger i hvertfall ikke å bruke så store og iøynefallende bilder.

Anonymkode: bf5d2...52b

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel bare å si at dette er til voksne? Vi var på systembolaget i Sverige, jenta lurte på om hun kunne få noe også, ikke vanskelig å si, dette er en butikk for voksne. Ja, jeg vet. Verdens ondeste mor som tok barna med inn på en sånn butikk.

Anonymkode: d3589...3f7

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

😂😂 men helt ærlig, mine barn får ikke alt de ønsker seg uansett og det tror jeg de glemmer oppi alt annet de får. Så ville bare latt vær å si noe. 

Anonymkode: a8a01...6f1

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår ikke at dette er en sak i det hele tatt. Det er jo bare å sette seg ned og snakke med barnet, så ber du henne finne noe annet hun ønsker seg og evt kjøper det.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ungen din vet nok allerede godt hva det er. 

Anonymkode: f9a25...335

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg hadde fått en femmer for hver gang et av barna her i huset kommer å sier de ønsker seg noe, enten fullstendig barnevennlig eller noe helt absurd fordi de har gått fem på på en reklame hadde jeg vært gjeldfri i dag. Alt i fra grytesett, til servicer med julemotiv, til telt og økser... Uansett hvordan du vrier og vender på denne så er det ikke noe å henge seg opp i. Jeg glemmer aldri den jula  sønnen min ønsket seg en Ben10 bil, garantert fanget opp på reklame, og han fikk den av besteforeldrene, skuffelsen da han åpnet den og forstod at den slettes ikke var som på reklamen var til å ta og føle på. At det i deres tilfelle er en dings fra kondomeriet er det mest sannynlig bare du som regagerer på og har ingenting med ungen å gjøre. De som lager reklamer lager dem etter ganske nøye sammenkokte måter for at vi faktisk skal se dem, klikke på dem og potensielt kjøpe dem. Barnet har ikke en utviklet nok hjerne til å forstå at barnet ble lurt. 

Om ungen faktisk ønsker seg en vibrator i en alder av åtte, er det en helt annen historie, og bør dekkes med samtaler om hvilke grenser man har for seksualitet, hvor vidt det er riktig å be sin mor om å kjøpe vibratorer, og hva som er privat og gjøres på rommet osv osv samtaler. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ta bilde av reklamen, gjem den i 10 år. Spør da om Hen fremdeles ønsker seg 😂

Anonymkode: 3f52d...aed

• Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette tror jeg ingenting på, og om det så er sant skjønner jeg ikke problemet. De fleste normale barn har massevis av ønsker og vet godt at de ikke får alt. Hun kommer aldri til å reagere på at akkurat dette gaveønsket ikke vil befinne seg under treet. 

Anonymkode: 3f058...38b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha denne var fin. Du får kjøpe henne ennfin plastrose på Nille eller noe. Eller en sånn legoblomst. 

Anonymkode: 091b9...d43

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kondomeriet er ekstremt hissige på markedsføring nå! 

Heilt sjukt att det er innafor,- jeg har ikke vert innom den nettsiden på mange år, allikevel er annahver reklame jeg ser for Kondomeriet. 

Anonymkode: b836d...aac

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du skriver det ned, og tar det frem som en morsom historie under konfirmasjonen!

Anonymkode: 6f80d...b45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Av ren nysgjerrighet... Er det denne det er snakk om?

https://www.kondomeriet.no/sexleketoy/sexleketoy-for-henne/playboy-petal-lilla-vibrator-med-tunge/

Anonymkode: ab2d2...2d2

TS her, 

Ja, det er den som står på ønskelisten. 

Ønsket ble gjentatt under middagsbesøk hos tante i dag, uten at tante forstod hva lilla rose til kr. 649 er, bare at det var da en voldsomt dyr rose! 

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Du skriver det ned, og tar det frem som en morsom historie under konfirmasjonen!

Anonymkode: 6f80d...b45

Kommer vi oss ut av denne kinkige situasjonen med æren i behold, så skal ikke historien trekkes frem igjen, nei. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

TS her, 

Ja, det er den som står på ønskelisten. 

Ønsket ble gjentatt under middagsbesøk hos tante i dag, uten at tante forstod hva lilla rose til kr. 649 er, bare at det var da en voldsomt dyr rose! 

Kommer vi oss ut av denne kinkige situasjonen med æren i behold, så skal ikke historien trekkes frem igjen, nei. 

Si den er utsolgt. Hun får ønske seg en annen blomst.

https://www.ikea.com/no/no/p/upplyst-led-vegglampe-blomst-lilla-00440339/

https://www.coolstuff.no/hjem-hage/stue/lamper/skjonnheten-og-udyret-lampe-pid-16008

Anonymkode: b99ab...b70

Endret av Forumansvarlig
Ryddet for bilde med opphavsrett - Forumansvarlig
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men i all verden... 

Går det ikke ann å bare si at det er til voksne? Ferdig!

Nå pakker vi snart oss selv inn i bobleplast.

Anonymkode: 87163...49a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...