Gå til innhold

Hvor kan jeg kaste dette??

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Her i kommunen sorteres den der som elektronikk. Alt med strøm/strømførende komponenter skal leveres som el-avfall, unntatt hvitevarer som skal på eget sted. 

Anonymkode: 289b8...9e5

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NinaLisa skrev (7 minutter siden):

Leveres inn der det selges elektronisk utstyr.

For eks elkjøp??

Ts

Anonymkode: 92351...355

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

For eks elkjøp??

Ts

Ja

Anonymkode: 5cc88...e4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alle dagligvarebutikker som selger lyspærer, batterier o.l har en kasse der du kan levere brukte batterier, lyspærer og småelektronikk. Pleier å stå ved inngangen til butikken, eller ved siden av panteautomaten.

Anonymkode: 46c26...7fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det slik: den ledningstumpen med defekt dimmer hadde jeg glatt kastet i restavfallet hvis du ikke tilfeldigvis skal forbi et sted der man normalt leverer inn slikt.

Det er verre ting som blir brent i renholdsselskapet store ovner.

Anonymkode: 94ac5...7bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

For å si det slik: den ledningstumpen med defekt dimmer hadde jeg glatt kastet i restavfallet hvis du ikke tilfeldigvis skal forbi et sted der man normalt leverer inn slikt.

Da trenger man i hvert fall ikke å oppfordre flere til slik elendig sortering.

Det er elektronikk, og skal i eget anfall. Det samme skal batterier og lyspærer, og også trykkbeholdere. 

Anonymkode: 9f553...ab5

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Alle dagligvarebutikker har innsamling av batterier og småelektronikk! Så du kommer med en ekstremt dårlig oppfordring!

Anonymkode: fe722...a4a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

NEINEINEINEINEI!!!

Restavfall er kun for ting som ikke passer i en av de omkring 70 andre avfallsorteringene som gjennvinningsstasjonene tar i mot.

Her kan du lese hva som skal og ikke skal i restavfallet: https://sortere.no/jobb/avfallstype/Restavfall/110

Anonymkode: 47d05...a75

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Til dere to siste som har svart: Jeg forteller bare hva jeg ville gjort, så får selvsagt hver enkelt gjøre som en mener er best. 🙂

Denne ledningen utgjør intet direkte problem dersom den kastes i restavfallet i Norge. Den blir borte i den digre fyren.

Fra et gjennvinnings- og indirekte miljøperspektiv er det selvsagt ikke optimalt, men spiller forsvinnende liten rolle i den store sammenhengen.

For ordens skyld: jeg kildesorterer normalt ee-avfall og batterier selv. Men en behøver ikke være mer katolsk enn paven.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kanskje ikke restavfall??

Snapchat-391591479.jpg

Du kan gå på en power butikk og pante det. De fleste gir deg kr 10 eller mer for småelektrisk. Panten kan du bruke til å kjøpe nye varer, eller samle i inntil tre år før du kjøper noe/mister oppspart pant. 
Eller miljøstasjon eller noen som selger elektriske produkter. Da får du ikke pant for den.

Anonymkode: 8e84e...d86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du kan gå på en power butikk og pante det. De fleste gir deg kr 10 eller mer for småelektrisk. Panten kan du bruke til å kjøpe nye varer, eller samle i inntil tre år før du kjøper noe/mister oppspart pant. 
Eller miljøstasjon eller noen som selger elektriske produkter. Da får du ikke pant for den.

Pant? Det ante ikke jeg! Søren at jeg har levert småelektrisk på miljøstasjon da....

Anonymkode: e858d...fe5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Pant? Det ante ikke jeg! Søren at jeg har levert småelektrisk på miljøstasjon da....

Anonymkode: e858d...fe5

Lært det på Rydderevulosjonen på TV2 med Desta. Har fått mange småbeløp opp igjennom årene og brukt på ulike ting. 
På miljøstasjonen betaler du for å levere elektrisk fra deg. Samler opp og tarm med når vi er i nærheten av en Pover, så belaster vi heller ikke miljøet unødvendig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...