Gå til innhold

Hvordan rengjøre stoler?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt stoler via Finn, de er tatt godt vare på men jeg vil allikevel prøve på en eller annen måte å rense de, men vet ikke hvordan? De er av stoff.

Hva vil dere anbefale? Har ikke sånn rensemaskin og heller ikke råd til å låne.

Anonymkode: 1a885...cf8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det koster 250,- å leie en teppe/møbelrenser fra Jernia. Ikke upris for å få rene møbler.

Du vil aldri "få ut" driten med bare å bruke såpe/vann og klut. Du trenger en maskin for å så sugd det ut av stoffet.

Anonymkode: 804b3...5a5

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møbelforretninger selger fine rensesprayer som du kan spraye på, og  enten gni på stoffet for å få det rent,, eller la det tørke og støvsuge  av.
Fungerer kjempefint. 😃

nb: hvis det er ullstoff, bør du rense på annen måte, hvis det er «vanlig» stoff kan du bruke disse sprayene. Spør  i møbelforretningene, de vet dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det koster 250,- å leie en teppe/møbelrenser fra Jernia. Ikke upris for å få rene møbler.

Du vil aldri "få ut" driten med bare å bruke såpe/vann og klut. Du trenger en maskin for å så sugd det ut av stoffet.

Anonymkode: 804b3...5a5

Kan du komme med link, for jeg finner ikke denne prisen på Jernia?

Ts

Anonymkode: 1a885...cf8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FrkSolsikke skrev (8 minutter siden):

Møbelforretninger selger fine rensesprayer som du kan spraye på, og  enten gni på stoffet for å få det rent,, eller la det tørke og støvsuge  av.
Fungerer kjempefint. 😃

nb: hvis det er ullstoff, bør du rense på annen måte, hvis det er «vanlig» stoff kan du bruke disse sprayene. Spør  i møbelforretningene, de vet dette.

Du får ikke noe møbeltekstil rent ved å spraye på noe og gni. Du får jo ikke trukket skitten ut av stoffet på den måten, man bare gnir et parfymert produkt ned i stoffet og gnir skitten lenger ned i tekstilet.

Skjønner meg aldri på de som står og gnir med klut og såpevann på noe i et møbel av tekstil. De oppnår ingenting, bare at det lukter av såpa de har brukt. Tror dermed det er rent, når møkka bare er gnidd utover og nedi.

Anonymkode: 63d2b...d10

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...