AnonymBruker Skrevet 4. desember 2024 #1 Del Skrevet 4. desember 2024 Støvsuge hver dag , noen ganger klokka 22.00 og dagen etter klokka 12.00 inkl vask Eller Støvsuge 1-2 ganger i uka? Inkl vask Anonymkode: 6dde0...9ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2024 #2 Del Skrevet 4. desember 2024 Støvsuge annenhver uke. Vaske 4 ganger i året.. Støvtørking oftere enn vasking. Anonymkode: 20372...ade 8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2024 #3 Del Skrevet 4. desember 2024 Roborock vasker og støvsuger 3+ ggr i uken. Anonymkode: 6749e...5ed 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2024 #4 Del Skrevet 4. desember 2024 Rydder og støvsuger to ganger i uka, som regel fredag og mandag. Vasker gulvene etter behov. Anonymkode: afade...6b9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snabeltann Skrevet 4. desember 2024 #5 Del Skrevet 4. desember 2024 Husvask hver fredag 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2024 #6 Del Skrevet 4. desember 2024 Robotstøvsugeren går over hver dag, kan droppe en dag i ny og ne. Vasker gulvet annenhver uke, kanskje, ellers ved behov. Tørker støv og vasker over vinduet når jeg ser det er nødvendig, det kan gå litt tid mellom hver gang. Bad vaskes minst en gang i uken, kan hende jeg tar over vask eller toalettet oftere om det er behov for det. Kjøkkenet ryddes hver dag, vasker over benkeplater ved behov. Tørker også over kjøkkenfronter et par ganger i mnd, det hadde jeg nok gjort sjeldnere om det ikke var for trykk-åpning på dørene 😅 Anonymkode: 9ed88...181 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2024 #7 Del Skrevet 4. desember 2024 Dette vil jo være veldig avhengig av hvor mange mennesker, hvor mange småbarn og hvor mange dyr som finnes i huset. Og om man bor et sted med trafikkstøv eller pollen. Jeg bor alene. Støvsuger når jeg ser hybelkaniner. Det blir sjeldent kliss på gulvet, så vasker sjeldent. Do+håndvask 1-2 ganger i uken. Anonymkode: af8b6...9aa 6 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2024 #8 Del Skrevet 4. desember 2024 2 voksne og en langhåret katt: Hver dag: - Vedlikeholds renhold kjøkkenbenker, spisebord, andre bord, steketopp, kjøkkenvask og toalett. Speil og servant om behov. - Hver annen dag: Støvsuging av alle «fellesrom». Støvsuger og sofa. Ukentlig: - Tørke over microbølgeovn, blender, stavmikser, airfryer og isbitmaskin - vask av bad - Støvsuging soverom - Vask av sengetøy Månedlig: - vask av gulv, vask av pledd og putetrekk, vask av søppelskap, tørke over fronter kjøkken - lett støvtørk av horisontale overflater Hver 3.mnd: - Vask av hodeputer, og madrassbeskyttere Hver 6 måned: - Vask av dyner - Rundvask av kjøkken eller bad. Generelt ved behov og mulighet: vindusvask Anonymkode: 75c8e...8a8 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2024 #9 Del Skrevet 4. desember 2024 Kjører robotstøvsuger på rutine 3 ganger i uken - samt ekstra ved behov. Støvsuger med manuell støvsuger... Tja ved behov? Som er kanskje én gang hver 2 måned? Vask av gulv i boligen, også ved behov, si 1-2 ganger i måneden. Jeg er vel og merke enslig, ingen dyr. Anonymkode: c3598...904 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2024 #10 Del Skrevet 5. desember 2024 Vi er en familie på fire og vi støvsuger stue og kjøkken hver dag, trapp og gang annenhver dag, og soverom og bad et par ganger i uken. Helvasker gulv 1-4 ganger i måneden, men flekkvasker ved behov. Vasker badet oftere. Anonymkode: 670d7...025 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2024 #11 Del Skrevet 5. desember 2024 Skulle hatt gulvvask hver uke, men blir ofte hver 14. dag. Anonymkode: 4dd3d...e13 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2024 #12 Del Skrevet 5. desember 2024 Drar over gulv en gang i uka med støvsuger eller mopp. Vasker hus ca hver 14. dag. Tørker over kjøkkenbenker og bord daglig. Tørker over speil, vask, benk og toalett et par ganger i uka. Har det ryddig nok, så er ikke så mye rydding. Vasker 2 - 3 maskiner klær i uka. Anonymkode: ebddc...726 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2024 #13 Del Skrevet 5. desember 2024 Daglig - overflater kjøkken, se over servant og toalett og ta søl, rydde rot, vaske synlig søl på gulv, støvsuge dersom behov (skjer 2-3 ganger i uka, ofte bare deler av hus). Jobber en del hjemmefra, så tar ofte runden mens jeg er i telefonen, eller i et møte der jeg bare lytter inn. Ukentlig - vask av badene, støvtørk hele huset, bytte sengetøy, vurdere gulvvask (det kan skje ukentlig i sommerhalvåret, om vinteren kan det gå en måned i mellom), gå over glass og speil og pusse, rydde/kaste/vaske kjøleskap og brødskuff, skylle filter varmepumpe Halvårlig - vask alle vindiuer inn og utvendig, flytte frem møbler og rengjøre under, rense tepper/tekstiler Årlig - nedvask badene, nedvask kjøkken, rydde skap og skuffer, vask av skuffer og skap kjøkken Rent ideelt, og stort sett. Det er jo også dager, til og med hele uker, der det sklir ut litt. Anonymkode: 01d7d...c84 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2024 #14 Del Skrevet 5. desember 2024 Vasker og tørker støv hver dag, støvsuger 2 ganger i uken og vasker gulv 1 gang i uken. Har støvallergi så er nødt til å gjøre det hver dag. Anonymkode: d7c0f...f94 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2024 #15 Del Skrevet 5. desember 2024 Jeg bor alene, ingen dyr. Har robotstøvsuger som jeg kjører kanskje 2-3ggr i uken. Da blir behovet for manuell noe mindre, men ukentlig kanskje med den også, der robotstøvsuger ikke kommer helt til. Vask noe sjeldnere, kanskje bare 1 gang i måneden faktisk. Men det blir jo litt kost og klut om det er noe bøss. Tørker støv og vasker over flater sånn mer eller mindre daglig, bruker vel egentlig mer tid på benker og bord og hyller enn gulvet. Vasker ikke alle flatene hver dag, men hver dag vasker jeg noen. Anonymkode: 91474...f55 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2024 #16 Del Skrevet 5. desember 2024 Støvsuger lett stort sett daglig pga to hunder. Røyter ikke, men blir alltid med et par barnåler, sand og støv fra tur. Støvsuger grundig (sofa,under senger osv) en gang i uken. Vasker gulv hver uke helst, minimum hver 2 uke. Har håpløse kjøkkenskap og vasker fronter hver uke. Har stort treningsrom som tas for seg selv hver 2 uke. Tørker støv ukentlig, noen ganger lettvint med kost, andre ganger med såpe og vann. Bad tas 2 ganger i uken, men skrubber bare dusjen den ene gangen. Klesvask 2-3 maskiner ukentlig, sengeskift hver 2 uke. Vindusvask og inni kjøkkenskap vil jeg ikke snakke om 😬Det blir altfor ofte med tanken om at man burde, men grovt regnet 1-2 ganger i året. Har som mål å sjekke alle løse deler på varmepumpen hver mnd, men dette blir fort litt glemt og tas sikkert hver 2-3. Kjøkken tas jo hver gang man har laget mat, og alle bort tørkes av daglig/ etter bruk. Anonymkode: f6533...9d2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2024 #17 Del Skrevet 5. desember 2024 To voksne, to ungdommer og to katter. Her tørkes det støv og vaskes over flater i alle fellesrom (gang, kjøkken, stue, bad, gulv) hver torsdag. I tillegg kommer normal vedlikehold som vask av kjøkkenbenk etter mat osv. Vasker i gjennomsnitt to vaskemaskiner med klær om dagen. Mer de dagene en av ungdommene finner det for godt å komme med 5 vaskemaskiner ekstra fra soverommet sitt 😉 Hver andre uke skiftes det på senger 1 gang i mnd vaskes alle fronter på kjøkkenet, inni kjøleskap, oppvaskmaskin, vaskemaskin, tørketrommel og kontoret vaskes. 2 ganger i året (vår og før jul) vaskes det grundig inni alle bokhyller, vegger, tak, gulvlister, gulv, vinduer osv osv. 2 ganger i året kostes, vaskes og fikses utepartiet, hage og terrasse. Ungdommenes rom tar de rett før de må stenges og saneres. En ting vi aldri får dreisen på her hjemme hos oss er kildesortering. Jeg holder på å bli gal av papp, papir, plast, glass og metall som ligger samlet i påvente av søppelbilen! Den som fant opp metoden de bruker for innsamling her i kommunen burde fått sparken! Anonymkode: 72844...635 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2024 #18 Del Skrevet 5. desember 2024 Støvsuger daglig. Støvsuger sofaen en gang eller to i uka og vasker sofatrekkene hver til annenhver uke. Vasker gulvene annenhver dag. Bytter sengetøy 1-2 ganger i uka. Kjører maskiner med klesvask daglig men det er litt pga har lite håndklær og klær. En voksen, en tenåring og en hund. Anonymkode: 97a1f...b46 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2024 #19 Del Skrevet 5. desember 2024 Bor alene uten husdyr. Har fast vaskedag fredag, hvor jeg støvsuger og tørker støv i hele leiligheten, vasker hele badet samt vasker bordflater. Kjøkkenet tas etter bruk der det trengs. Gulvene vaskes én gang per måned, for ingen får komme inn med sko på. Vindusvask et par ganger i året. Resten tar jeg med en gang når det trengs, dvs om der er fingermerker på kjøkkenskap, søl i kjøleskapet eller tannkremrester i vasken, for eksempel. Føler at det alltid er rent nok hjemme til at jeg kan ta imot besøk når som helst. Anonymkode: c515a...509 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2024 #20 Del Skrevet 5. desember 2024 Enkelt svar er at etter behov er det normale. Anonymkode: 89c46...709 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå