Anonyme Lina Skrevet 4. desember 2024 #1 Del Skrevet 4. desember 2024 Hei! kort og konkret - eier bolig med eksen 50/50 i en bank - eksen skal kjøpe meg ut, og fått innvilget lån i en annen bank hvordan er prosessen her? Når jeg har sendt inn skjøtet, vil hans bank da betale ut vårt felles lån (det må de jo, han Kan ikke sitte med det lånet alene itillegg til et nytt et) og betaler hans bank da ut min andel til meg - eller må han overføre det til meg Jeg har NULL tillit til min eks, derfor jeg spør. Jeg har advokat. hva gjør man dersom det er slik at det er eksen min som skal betale min andel til meg - og han ikke gjør det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pillarguri Skrevet 4. desember 2024 #2 Del Skrevet 4. desember 2024 Jeg ville brukt advokaten som du allerede har. Han har kompetanse til å ordne alt dette for deg uten at det trenger å koste så mange kroner. Da blir det i alle fall riktig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2024 #3 Del Skrevet 5. desember 2024 Bruk en advokat/eiendomsmegler til å ta oppgjøret for dere. Koster rundt 20.000, men er vel anvendte penger for å få papirer og oppgjør riktig. Anonymkode: bc5ee...2dd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2024 #4 Del Skrevet 5. desember 2024 Anonyme Lina skrev (9 timer siden): Hei! kort og konkret - eier bolig med eksen 50/50 i en bank - eksen skal kjøpe meg ut, og fått innvilget lån i en annen bank hvordan er prosessen her? Når jeg har sendt inn skjøtet, vil hans bank da betale ut vårt felles lån (det må de jo, han Kan ikke sitte med det lånet alene itillegg til et nytt et) og betaler hans bank da ut min andel til meg - eller må han overføre det til meg Jeg har NULL tillit til min eks, derfor jeg spør. Jeg har advokat. hva gjør man dersom det er slik at det er eksen min som skal betale min andel til meg - og han ikke gjør det? Du må ikke sende inn noe skjøte før du har fått (skriftlig) avklaring fra banken om overførsel av oppgjøret og sletting av pant. Anonymkode: 470bd...4a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå