AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #1 Del Skrevet 6 timer siden Min nabo har kjøpt seg I phone. Tror det er 15 eller 16. Men kameraet virker ikke. Hva kan være feil? Hun har kjøpt med telenor abonnement, men har ikke fått nytt simkort. Hun har annet simkort no. Kan det være grunnen? Anonymkode: 7a7fa...6fb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet 5 timer siden #2 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Min nabo har kjøpt seg I phone. Tror det er 15 eller 16. Men kameraet virker ikke. Hva kan være feil? Hun har kjøpt med telenor abonnement, men har ikke fått nytt simkort. Hun har annet simkort no. Kan det være grunnen? Anonymkode: 7a7fa...6fb SIM-kortet har neppe noen innvirkning på kameraet. Hvis man har et nytt produkt som det er feil på, går man tilbake til butikken og får det fikset. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #3 Del Skrevet 5 timer siden Mezzosoprena skrev (20 minutter siden): SIM-kortet har neppe noen innvirkning på kameraet. Hvis man har et nytt produkt som det er feil på, går man tilbake til butikken og får det fikset. Det sa jeg til naboen. Han trodde kanskje det var noe med innstillinger. Men jeg fant ikke noe der Anonymkode: 7a7fa...6fb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TBL12 Skrevet 5 timer siden #4 Del Skrevet 5 timer siden (endret) Litt hjelp fra ChatCGP: merk, jeg har spurt om å sperre kamera, så en må da åpne det opp igjen, men prinsippet er det samme. Det er mulig å sperre kameraet på iPhone 15 og 16, men ikke i form av en fysisk blokkering eller bryter som du finner på enkelte andre enheter. Apple gir noen alternativer for å kontrollere og begrense tilgangen til kameraet gjennom iOS-innstillingene. Her er noen måter du kan sperre kameraet på: 1. Skru av Kamera-tilgang for Apps: Du kan begrense hvilke apper som har tilgang til kameraet. Slik gjør du det: Gå til Innstillinger > Personvern og sikkerhet > Kamera. Her kan du se hvilke apper som har tilgang til kameraet, og du kan skru av tilgangen for spesifikke apper ved å slå av bryteren ved siden av dem. 2. Skru av Kamera-tilgang i Skjermtid: Hvis du vil begrense tilgang til kameraet for barn eller for å kontrollere bruken, kan du bruke Skjermtid. Gå til Innstillinger > Skjermtid > Innhold og personvern. Aktiver Innhold og personvern og deretter velg Tillatte apper. Her kan du deaktivere kamera-appen, som vil gjøre det umulig å bruke kameraet med mindre du først reaktiverer det via Skjermtid. 3. Bruke "Enkelt App-modus" (Guided Access): Enkelt App-modus er en funksjon som lar deg låse iPhone til én app, og det kan også brukes til å deaktivere kameraet. Gå til Innstillinger > Tilgjengelighet > Enkelt App-modus. Når aktivert, kan du starte Enkelt App-modus ved å trykke tre ganger på hjemmeknappen eller sideknappen, og her kan du velge å deaktivere enkelte funksjoner, som kameraet. Endret 5 timer siden av TBL12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå